Wat een verdriet.
Jemig wat heftig.
Ik ook, halverwege kon ik niet meer doorgaan. Ik werd letterlijk misselijk.
Wil je een winkel in arnhem beginnen. Groetjes big boob.
Nou hier ook tranen met tuiten hoor.
Zo verschrikkelijk dat verhaal
Jezus, ik zit gewoon met tranen in mijn ogen op kantoor. Wat een verschrikking
Hier 'tzelfde, kon het niet aflezen
Ik heb zelf geen kinderen maar ik zit hier zo hard om te huilen
Ben vanmiddag zo boos geweest op mijn kleuter (emmer, druppel, soms gebeurt dat) en nu zit ik te janken achter mn schermpje. Hadden het al goed gemaakt samen, maar ga hem zo extra knuffelen
Echt een verschrikkelijk verhaal, wat ontzettend knap dat ze het zo mooi kan opschrijven.
Wat een verhaal en dat ze dan ook nog ziet dat mensen foto’s staan te maken… Wat bezielt sommige mensen.
Beetje overdreven.
Waarom is het erg als er fotos van vervoermiddelen worden gemaakt?
Er worden heel veel foto’s en videos van ambus, politie, brandweer en traumahelis (op afstand uiteraard) gemaakt. Schijnen veel mensen te zijn die dat interessant vinden (dus die letten niet eens op de patient).
Ook voor regiokranten, bijvoorbeeld als er een ongeluk is gebeurd.
Dat is heel wat anders dan omstanders die iemand van dichtbij filmen.
Edit: overigens ook niet wat ik zou doen, maar het blijven ook maar gewoon vervoermiddelen… Zeker als fotograaf op afstand is.
Vind ik wel een beetje naïef gedacht. Dat er een kind in nood op een grasveld ligt en iemand foto’s van de ambulance maakt. Zelfs al zou het zo zijn, in een crisissituatie heb je toch gewoon respect voor zoiets en ga je ergens anders een ambulance zoeken.
Beetje overdreven?! In dat stuk schrijft die moeder dat ze het vreselijk vond. Als je een foto wil maken van de trauma heli doe je dat lekker op een open dag of wanneer ze wegvliegen bij het ziekenhuis. Zie totaal niet waarom dat zou moeten tijdens een incident.
Had het over de reactie hier op het forum…
Kijk voor de grap op youtube hoeveel filmpjes er staan van hulpdiensten. En nee, die staan er niet naast een patiënt die aan het stikken is.
Niet dat ik het zelf zou doen en snap hun fascinatie ook niet, want het zijn maar gewoon apparaten. En ja, ik snap die moeder heus wel dat het geen fijn gevoel heeft gegeven.
Ik vond die reactie overdreven, ja.
Het klonk mij eerder als een 112-fotograaf? Niet een hobbyist.
Die komen op elke traumahelikopter af in de hoop dat ze de foto nog aan de pers kunnen verkopen. (Denk niet dat dat in dit geval is gebeurd)
Vind ik ook vreselijke bloedhonden hoor, maar is wel ff wat anders dan omstanders die gezellig foto’s maken om te appen naar hun vriendjes en vriendinnetjes.
Eh ja, dit bedoelde ik dus.
Veredelde ramptoeristen, maar houden teminste nog rekening met privacy vergeleken met filmende omstanders.
Ja meestal wel, al mis ik soms echt de toegevoegde waarde van dit soort types.
Het gros van de foto’s kunnen ze niet eens verkopen omdat de pers waarmee ze zaken doen wel genoeg respect in hun donder hebben om dodelijke ongelukken niet zo prominent te publiceren.