Join de instawaardige taart club zonder foto op insta
Over huilende influencers is dit super interessante artikel geschreven:
Even wat mooie observaties quoten:
âDe coronacrisis is ook influencer Rachel van Sas, beter bekend als De Huismuts, niet in de koude kleren gaan zitten. In een vlog van eind maart (âEven janken en weer doorgaan | social distance dag 7â) zien we haar op een bankje in de tuin. Ze heeft een kort lontje, zegt ze. Vooral de combinatie werk en kinderen valt haar zwaar. âMijn hoofd zit eigenlijk bij mijn projecten die ik moet doen en dat kan ik normaal goed uitzetten, maar dat lukt me nu dus even niet.â Knip. Ander camerastandpunt, iets meer op afstand. De muziek onder de vlog zwelt aan. Rachel kijkt bedroefd. Haar mond vertrekt. Niet lang daarna komen de tranen. Ze schokschoudert volop. Haar camera registreert.â
Om een realistisch beeld te gevenâŠ
of: âHaar verdriet is intens, door het stuur heen zien we de tranen over haar wangen stromen. Geen gĂȘne, niks vechten tegen tranen, de enige worsteling die we zien is die om haar telefoon overeind te houden zodat deze haar kan blijven filmen. Ze legt haar hand op het stuur, checkt, verplaatst dan haar arm zodat haar betraande hoofd weer goed te zien is.â
âWellicht ben ik ouderwets, maar ik mis de strijd, het vechten tegen de tranen, en ik mis ook het allenige dat bij huilen hoort. Zeker, de vlogger, zij huilt óók meest alleen, maar haar tranen zijn bij uitstek publieksgericht. Het huilen vindt immers plaats âin gesprekâ met ons, de kijkers die deze tranen later zullen ontvangen. Ponticorvo zĂĂ© je zichzelf gewoon aan het huilen maken â haar monologen zijn doorspekt met zoveel pathos dat ze pratenderwijs steeds meer overstuur raakt van haar ellende, tot de tranen erop volgen. Ze is niet de enige die dat doet. Tranen lijken een belangrijk bewijsstuk, zonder zichtbare tranen is de emotie niet geslaagd. Misschien zien de huilsegmenten er daarom vaak zo overdreven uit, te gezocht, te melodramatisch, te sentimenteel. En misschien daarom ook die huiltrots. Alsof men tevreden vaststelt: ja, het is gelĂșkt!â
En nog deze, over de tranen als bewijsstuk dat er échte emoties in het spel zijn.
Nu houd ik op hoor haha
Ik val nu door de mand met mijn taartobsessie vrees ik.
Deze beschrijvingen doen me echt denken aan die bedroevende scriptie die toen over de vlogs van Mascha geschreven was, echt waarom?
Er is een scriptie over geschreven? Tell me more.
Deja vu, een vergelijkbaar artikel was laatst toch ook al geschreven?
Ah haha, ik dacht al, lekkere komkommertijd.
Tja ach ieder zân ding Ik vind het een interessant artikel en er zit zeker een bepaalde houding in naar de betreffende influencers, maar eeehm, dit hele topic staat daar best wel bol van toch? Het is alleen anders verwoord. Not everyoneâs cup of tea, primadebima
Jouw taart is echt prachtig hoor! Fondant zag er ook absoluut niet dik uit. Mijn zoontje heeft afgelopen 3 jaar ook fondant taarten gehad op zân verjaardag. Ik ben best een sucker voor mooie taarten met passende cupcakes en donuts en versiering. Maar persoonlijk vind ik de thema slagroomtaarten voor kids lekkerder, haha. Ik ga morgen toch weer opnieuw een fondant taart bestellen voor zijn 4e verjaardag. Maar minder uitgesproken dan eerder.
Ja een soort analyse van haar vlogs! Door een jongen, student communicatie ofzo
Ja, iemand heeft zân master (!!) scriptie over deze vlogs geschreven en het is echt absurd. Maar misschien is dit ook mijn eigen verbetendheid omdat ik al maanden bezig ben met mân scriptie met bloed, zweet en tranen en dat deze jongen met een scriptie op dit niveau een master titel weet te behalen.
Klopt idd. Maar haar vlogs staan altijd zondag 6:00 ingepland, dus zal wel niet. Misschien stopt ze wel helemaal?
Vlog zal vandaag wel niet online komen. Maar er komt vast een IG bericht met positive vibes only uiteraard. Heel veel lieve berichtjes, veel reacties van vrouwen die zwanger zijn geworden mbv de bloedtest van Mamaworden. In haar vlog zal dit natuurlijk ook aan bod komen (wanneer deze online komt) en ook het volgende: leuke ondernemers aan het helpen met adviestrajecten, bezig met spannende, nieuwe projecten (waar ze helaas nog niets over kan zeggen), interessante gesprekken met Yuyan, op huizenjacht met allerliefste en veel quality time met Sjulijet omdat ze maar 2 dagen hoeft te werken.
Haha echt perfect beschreven hoe het zal zijn!
Ook Delia op stories oortje van mijn zoon is mega opgezwollen en rood heeft iemand tips?? Volgende story bedankt voor de tips nav de tips de hap gebeld. Uuhhhhh dat kon je zonder de tips zelf niet bedenken???
Waarom stel je dat soort vragen op social media? Dan bel je toch je huisarts of de HAP? Of wil ze een goede beurt maken bij haar volgers om hen hierbij te betrekken, zodat ze zich nog meer geconnect met haar voelen?
Sommige forummers vragen hier toch ook eerst om advies voordat ze iemand bellen? Vind ik wel een beetje hetzelfde