Mommybloggerstopic #4

Zucht, gaat voor de hypotheek om relatie beëindiging. Dus als je met zijn 2en een huis hebt en eentje wilt blijven.

1 like

Geen idee wat het kost, maar dat huis staat wel op een soort industrieterrein en is niet in bijzonder onderhouden staat.

4 likes

Ik vraag me wel af hoe de dat gaat doen. Uitkopen is vaak wel te doen. Ze wonen er net en de hypotheek is vast niet echt afgelost.

Maar de bank gaat er vaak niet mee akkoord. Zzp en dan zo’n huis alleen ? Dat lijkt mij een heel groot risico.

Het enige wat ik kan bedenken is of ze heeft straks een familiebank/hypotheek. Dat een van haar ouders haar dus kunnen helpen.

Of haar ex blijft voor nu nog in de hypotheek. Hij kan dan zelf alleen maar huren voorlopig. Maar dan hebben de kinderen voor nu een fijne plek.

2 likes

Jaaa mooie herinneringen aan die berentaarten. Was ieder jaar weer fantastisch, en altijd weer trots poseren met de taart :heart:

Trotse Winnie met berentaart

Oh dat goeie jaar 2000, waarin je 7 werd, gewoon op de dag van je verjaardag je cadeaus kreeg en je moeder de avond van tevoren een monsterlijke slagroombeer in elkaar geflanst had. Watch and learn delia

107 likes

Love je cadeautjes (en trui!) ook, zeer herkenbaar.

6 likes

Jaaa precies dit :sob::heart:

3 likes

Wordt vaak naar netto inkomen en woonlasten gekeken. Verschilt ook of je met NHG hebt gekocht of niet (NHG is vrij soepel!). Terwijl bij een nieuwe hypotheek je echt zit met strengere regels, bruto inkomen etc. Waarom dat exact is, dat weet ik niet. Wel wat voor te zeggen, toch veelal jonge gezinnen die in zo’n situatie komen. Dan is het fijn als een van beiden in de woning kan blijven als er kinderen in het spel zijn.

Uitkopen hoeft alleen als de waarde is gestegen, of dat echt zo is bij deze woning naast zo’n industrieterrein geen idee. Je kunt ook afspreken dat je dat pas verrekent als de achterblijver na X jaar de woning verkoopt oid. Veel smaakjes te bedenken XD.

1 like

Voor iemand die best wel arrogant reageert (vond ik, met dat zucht) verkondig je wel wat halve waarheden, of in ieder geval een beetje kort door de bocht. Bijvoorbeeld dat uitkopen alleen hoeft als de waarde is gestegen. Dat ligt natuurlijk ook aan de hoogte van de openstaande hypotheek.

Ik zie in mijn werk nog regelmatig dat stellen het niet rondkrijgen, dat de bank geen ontslag van de betaalverplichting aan de vertrekkende ex kan verlenen. Ik zie dan alleen helaas weer niet waarom niet, en hoe dat getoetst wordt (dus ik heb ook niet alle wijsheid in pacht maar moest door dat zucht toch even deze reactie plaatsen :stuck_out_tongue:)

3 likes

Ja dat springtouw was geweldig, hij had een teller! Ik ging kneiterhard op/met dat ding

9 likes

De zucht was voor het feit dat ik scheiden gebruik voor het uitgaan van een lange relatie XD en alsof mijn bericht daarom kant noch wal zou raken :woman_shrugging:.

Ja ik dacht laat ik het niet onnodig moeilijk maken. Want hangt ook weer af van wat men in een samenlevingscontract hebben staan (stel zij heeft alle kosten koper betaald kun je dat ook verrekenen) en ze zullen een annuiteiten of lineaire hypotheek hebben dus wel al iets hebben afbetaald (maar fractie maar) dus kan er nog wel heel veel dingen bijhalen maar dat maakt het er niet makkelijker begrijpbaar op. Het is iig 100% anders dan wanneer je alleen een huis koopt omdat het overname is en regels anders zijn en minder inkomen (soms aanzienlijk) volstaat. Omdat mensen opmerkingen maakten over maandinkomen en spon met d’r kind wilde ik daar wel iets op zeggen XD

2 likes

Oke ik snap je! Sorry dat je nu alsnog een lange uitleg moest typen :grin:

1 like

Wow die trui wil ik hebben

1 like

Ik dat springtouw en jezusboek

2 likes

Ik vind die extreem geënsceneerde baby foto’s er echt uitzien alsof het zulke levensechte poppen zijn dat het net dode babies lijken. Echt verschrikkelijk gewoon…waarom doen mensen dit.
Dit wil je van jezelf als je ouder bent ook gewoon NIET terug zien.

7 likes

Random informatie: dat gebeurd nog steeds en kan een hele waardevolle herinnering zijn. Misschien niet zo opgedirkt als toen, maar meer in de vorm van een newbornshoot zoals nu vrij normaal is.

2 likes

Toch, het huis is denk ik toch wel duurder dan de gemiddelde rijtjeswoning.

Ja kijk even op facebook ofzo

29 likes

En dat er dan alweer mensen reageren met dat er geaborteerde foetuscellen of apennieren in zitten :sob: om over “zware metalen als aluminium” nog maar te zwijgen (ja die zitten er soms in, maar een fractie van wat wij dagelijks al via onze voeding ed binnenkrijgen, dus stop dan ook maar met eten?). Echt, ik kan dit niet aan. Gelukkig ook een aantal mensen die heel goed onderbouwd reageren, maar doei Lisa met je “nu ik weet wat er allemaal achter de schermen gebeurt”.

9 likes

Ja inderdaad. Doe even wat research als jou dat een goed gevoel geeft, maar ga niet zo af op wat anderen roepen. Wordt niet zo iemand die 1 ding of uit verband gerukt citaat op social media of een random website leest en dat voor waarheid aanneemt. Ik heb ook het idee dat ze zich gek heeft laten maken en daarom nu overhaast een beslissing gaat nemen (help ik heb nog maar een paar dagen) gebaseerd op welk “kamp” het hardste roept.

Samenvatting

Heel eerlijk; ik heb er ook onderzoek naar gedaan toen ik zwanger was. En niet zozeer omdat ik heel erg twijfelde, maar gewoon zoiets had van ik wil gewoon even onderbouwd weten hoe het zit voor mezelf. En echt, dan rammelen de dingen die je op de meeste anti-vaxx websites tegen komt aan alle kanten. En die worden niet alleen door de overheid tegengesproken maar er zijn gewoon wetenschappelijke studies die dit tegenspreken. En wat is een vd belangrijkste peilers van een wetenschappelijke studie? Reproduceerbaarheid🤷🏻‍♀️

4 likes

Een arts legde een stel naast me het eens heel simpel uit: Als je puur alleen naar je kind kijkt, kan je beter niks inspuiten als er geen directe aanleiding voor is. Maar je kind is niet alleen, je kind is deel van een groep. Een inenting beschermt je kind, je kind de groep en de groep je kind.

I

26 likes