Mommybloggerstopic #4

“Only vaccinate the kids you want to keep” is weer heerlijk relevant, helaas.

23 likes

Maar al die complotgekkies halen het wetenschappelijke argument onderuit door “big pharma” en “de getallen kloppen niet”, daar staan ze gewoon niet voor open.

Op gevoel inspelen werkt beter, denk ik. Van mij mogen er echt wel heftige reclames voorbij komen a la “je bent een runt als je met vuurwerk stunt”. Laat maar de gevolgen zien wat er gebeurd als je je eigen kind niet vaccineerd.

15 likes

Maar ze hebben allemaal wel OnDerZoEk GeDaAn

9 likes

Toch niet zo makkelijk uitgelegd dus?:sweat_smile:

Ik las ooit eens dit en vond ik enorm treffend:

"Ouders die hun kinderen vaccineren hebben het over “we”, anti-vaccers hebben het over “ik” en “mijn kind”. Niks aan toe te voegen.

57 likes

Ik heb haar ontvolgd nadat ze een comment had geplaatst bij Channah (van temptation) dat het heel begrijpelijk was dat ze een babyshower wilde omdat ze uiteraard met haar geliefden wil knuffelen en dat ze dat ook zeker moest doen. (Maw houd je lekker niet aan de Corona maatregelen). Kan ik echt helemaal niets mee.

5 likes

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken!

Het zal mij weinig verbazen als mening anti-vaxxer gelooft dat corona iets vd overheid is, “want er werden in 2018 al testsets besteld” (is overigens bullshit voor ik anderen op foute ideeën breng, zie oa hier voor uitleg)

8 likes

Haar post is op dit moment afgeschermd, zou dat komen omdat meerdere mensen het gerapporteerd hebben? Ik iig wel

Als je een post rapporteert wordt hij voor jou afgeschermd vaak. Ik zie hem gewoon nog.

Er staat bij mij een oogje met een streep erdoorheen, hetzelfde wat je krijgt wanneer er bijv schokkende beelden vertoont worden of als er onjuiste informatie wordt weergegeven. Via het account van mijn vriend zie ik hetzelfde :face_with_monocle:

Ja het kan zeker wel. Maar ik als zzp heb wel ervaren hoe lastig het is :sweat_smile::rofl:

Misschien ben ik zuur, maar ik denk dat mensen zoals zij (argumenten als: deze wereld waaron we leven, wat er achter de schermen gebeurt) sowieso eerder geneigd zijn de anti vaxxers te geloven. Haar hele manier van de post schrijven neigt er al naar vind ik.

Ik vond het trouwens ook niet okee dat die twitteraar de naam erbij betrok. Prima dat je het een rare naam vindt (vind ik ook) maar hou het erbuiten

4 likes

Nu heeft die twitteraar een slotje op haar account… typisch.
En indd, iemands naam belachelijk maken is wel echt onder de gordel. Daarnaast is het ook vaak laten zien dat iemand bij een andere maatschappelijke/sociale klasse hoort, waar jij echt op neerkijkt.

1 like

ik heb het idee dat meer influencers tegenwoordig de anti vax / conspiracy route op gaan, en ik denk eerlijk gezegd dat ze het ook voor de engagement doen. Anti vaxxers & conspiracy idioten zijn super actief op social media, overal op reageren, liken, taggen. Dankbaar klapvee :clown_face:

16 likes

Willemijn in haar zolder verbouw video: deze doos met boeken ligt ook al 2 jaar achter dat schot. Boek van lekker & simpel. Kijk er nooit in.

Willemijn in haar werkvlog: nieuw boek van lekker & simpel met zoete recepten. Ben echt heel erg fan van hun concept.

Tuurlijk Wil :money_mouth_face:

81 likes

Nog even een pareltje uit Lisa haar comments: “ik geloof dat ons lichaam (en vooral onze mind) sterk genoeg is om ziektes te voorkomen of genezen. (Overigens heeft deze dame haar eigen kiddos wel laten enten, maar zou ze het nu niet meer doen met de kennis van nu).

Joeh, daarom ben ik chronisch ziek: ik ben gewoon een slappeling!

Edit: vind het wel mooi hoe zij beweerd echt onderzoek gedaan te hebben en als mensen dan vragen wat dan, ze er wat om heen lult. Ja ze heeft “echt wel verder dan 1 pagina google gekeken, daar maakt geen enkele ouder zn keuze op” :expressionless:

25 likes

Die antivaxxers, ik heb er 0,0 geduld mee. Kan me daar ZO boos over maken! Dat gezeik over ‘ik mag toch m’n mening hebben’ en ‘respect voor ieders keuze’.

Nee ik heb helemaal geen respect voor je keuze. Die brengt namelijk kinderen in levensgevaar. Donder op.

Ga jij maar ff op de stoep van de moeder van het dode kind komen uitleggen waarom het zo’n strak plan was de vaccinatiegraad tot onder veilig niveau te laten dalen. Neem je google searches uitgeprint mee, daar hebben de ouders van het dode kind echt veel boodschap aan denk ik!!!

39 likes

Mijn god, wat een onwetendheid. Dat coachingsgelul over mindsetsmag wat mij betreft ook zsm in de kliko. Tuurlijk, we zjn sterk genoeg om ziektes te voorkomen en te genezen. En medicijnen zijn onzin. Ik trek zulke types echt heel slecht

7 likes

Ja het gaat echt van kwaad tot erger in die comments en daarom vind ik het echt niet oke om met zo’n platform als het hare dit soort discussies aan te wakkeren. Een meisje uit onze vriendengroep volgt haar vrij actief (kocht ook haar boeken en kleding en volgde haar programma) en die is nu zelf ook een paar maanden moeder dus zie haar wel eens reageren onder haar posts mbt moederschap. Niks mis mee verder, maar ben wel benieuwd of zo iemand zich hier dan ook door laat beinvloeden (ze werkt in de zorg dus hopelijk weet ze beter).

5 likes

Ik heb het meiske even opgezocht. Jezus christus, ik ben vooral ondersteboven van die post vòòr de antivax post. De foto, de tekst, dat dit bestaat. Ik werd ffkes ruw uit m’n bubbel getrokken.

Maar goed, die hele post over vaccineren is natuurlijk helemaal niet bedoeld omdat ze oprecht wil weten hoe anderen erover denken. Ze zegt letterlijk dat ze vooral benieuwd is naar mensen die hun kinderen niet ingeënt hebben. Een soort lokroep denk ik. Ze wil traffic genereren. Fucking bitch.

Zoals ik al zei, ik heb 0,0 respect en geduld met dit soort mensen. Opflikkeren allemaal.

14 likes