Mommybloggerstopic #4

Maar naar mijn idee gaan die zogenaamde negatieve effecten ook vooral op voor kleintjes. En NL is een van de weinige landen waar vrouwen na 3mnd aan het wel moeten en kinderen dus vanaf 10wkn naar een kdv gaan.

Toen ik dat aan de begeleider van ons onderzoek vertelde (zij kwam uit Italië en de mate van kdv kon invloed hebben op onze uitkomstMaat) was ze echt shocked :see_no_evil:.

1 like

Lekker classy van Sereen om alles weer te verwijderen. Ik zal wel een zure kantoortrut zijn maar ik hoop dat in ieder geval 1 van haar spon bedrijven dit heeft gezien en er hopelijk wat van heeft gezegd.

Als ik mij op een baan zo zou misdragen tegen klanten dan word ik er ook op aangesproken

18 likes

De kater komt later :joy::joy:

8 likes

Until next time, Serena

24 likes

Hetzelfde in Scandinavië, daar vinden ze het gek als je kind niet 5 dagen gaat.

Naar mijn gevoel wordt in Nederland de kinderopvang nog te veel gezien als iets voor de ouders ipv iets voor de kinderen. Hier bedoel ik mee dat het echt gezien wordt als het creëren van werkgelegenheid, doordat er kinderopvang is, kunnen ouders werken en dat er te weinig gezien wordt wat voor positieve effecten het voor kinderen heeft.

Ik ben zelf werkzaam in de kinderopvang, iets waar ik trots op ben. Ik draag namelijk bij aan de ontwikleling volgende generatie en doe dat met heel veel liefde. Maar de reactie die ik krijg soms zijn ook echt niet okee. Ik word te vaak nog gezien als een veredelde oppas terwijl ik meer ben dan dat en ook durf te zeggen dat ik meer kennis heb dan de buurvrouw die even op komt passen. Alleen zien mensen dat niet, want ik verschoon toch alleen maar luiers en veeg soms een snottebel weg. En ik heb toch “maar” mbo nodig. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn. Erg jammer.

Doe mij dan maar Scandinavië, waar mijn vak gezien wordt voor wat het is.

151 likes

dit is echt net de reactie van annic.
wat voor lieve reacties en support? van robenrita zeker

18 likes

Wat is deze emoticon dan? Een oude man met z’n mond open? Ik zie het niet haha :joy:

Ja lekker Serena. Nu doen alsof je onwijs lieve reacties hebt gekregen. Maar ondertussen wel je volger vanaf het begin uitschelden voor dom wijf en mokkel.

Ze lijkt Annic ten Duis wel.
En nu de dag goed en positief beginnen :raised_hands:t2:

Groetjes aan fanclub verbon.

16 likes

Hahaha het is een kopje koffie! Maar nu zie ik ook die baard…

Hahahaha :joy::joy::joy: nu zie ik het inderdaad! Het lijkt op een verbaasd oud mannetje

Een poppetje met een kop koffie voor zijn hoofd (ik dacht eerst ook altijd dat het een soort kerstmanbaard was).

1 like

Nee joh, waarom zou je je daardoor aangesproken voelen? Gewoon negeren toch als iemand zoiets post, lekker boeien. Denk echt dat dit Mascha geen hol interesseert.

2 likes

Ik heb het ook heel lang als mannetje met baard gezien :joy:

1 like

Dit zeggen ze in Nederland ook hoor (voor ongeveer 2-4 dagen per week). Een kinderdagverblijf met een goede en veilige pedagogische omgeving is goed voor de sociale ontwikkeling van het jonge kind. Daar doe je een kind echt niet tekort mee.

@Eddie vooral dat ‘het is uit mijn systeem’, dus gaan we door. Eh ja. Het is uit jouw systeem, maar het zit nu in de systemen van mensen die jou met plezier volgden. Dit is echt tienerniveau gevoelens uiten.

17 likes

En @hazel haha ik kreeg ‘m nadat ik het theekopje emoji gebruikte, dus denk dat het een poppetje die een slokje thee drinkt voor moet stellen

1 like

Ouders die aan het einde van de dag zeggen “Bedankt voor het oppassen!”

:cold_face: :sob:

7 likes

Oehhhh, ondanks dat ik geloof dat ouders dit niet slecht bedoelen snap ik dat dit wat denigrerend kan zijn. Zelf zorg ik wel altijd dat ik de leidsters bedank voor de goede zorgen, werk ze (als ik vroeg haal) of wens ze een fijne avond/weekend whatever. Of zorg dat ik ook vraag hoe HUN dag was en interesse in vakanties/hobby’s e.d. Nog andere creatieve bewoordingen om te bedanken? Ik besef me namelijk wel dat zij met heel veel liefde en plezier alles zo goed mogelijk proberen te doen voor de kinderen, maar lastig om dit uit te drukken als ouder. Sorry beetje off-topic

8 likes

Heb even herenhuis gegooglet en kwam deze tegen hi ha ho

304 likes

Hahaha ik ook ik dacht huh welk tijdschrift durft maison verspon er op te zetten en toen las ik de rest

25 likes

Zijn er écht mensen die hierdoor beledigd zijn of zich te kort gedaan voelen??
Dat is toch ook next level?

1 like