Ik ken die hele Sarah niet. Maar hier ook een huil baby gehad.
Mijn mening: kappen met dat geoordeel.
Alles wat iemand zegt en doet in de periode dat ze voor een huilbaby zorgt moet je in het licht van die situatie zien. Dit kan echt traumatiserend zijn lieve mensen, en dat woord neem ik niet licht in de mond.
Juist omdat de kermis 24/7 doordraait, je er zelf compleet aan onderdoor kan gaan en dan toch elke dag weer aan zet bent.
En voor iedereen die zegt dat je dan ‘lekker’ even eruit moet en je baby even aan de zorg van een ander over kan laten: juist de al moeilijke baby’s kunnen hierdoor compleet van t padje raken en wie mag de gebakken peren oplossen? Nog los van dat het ook een mindfuck is en het fucking moeilijk is een baby die zo behoeftig is als moeder (en vader) achter te laten. Als je het al doet is het niet echt ontspannen want je weet gewoon dat je baby aan het krijsen is. Lekker relax dan hoor, je ‘me-time’ (kots) momentje.
Dus zo zou ik ook haar stories zien. Geef haar liefde. Geen oordelen. Vermoedelijk heeft ze later zelf het meeste spijt dat ze dit allemaal gedeeld heeft.
Ik had eerst een ‘normale’ baby en toen een verborgen reflux baby. Ik dacht bij m’n eerste ook van alles over andere moeders en baby’s. Maar ben daar zo op teruggekomen. Don’t judge a situation you don’t know.
Tot slot praktische tip voor alle moeders met (verborgen) reflux kindjes (die er echt last van hebben): doe ze de hele dag in de draagdoek. En dan echt, letterlijk, de hele dag. Leg het kind geen moment meer. Super zwaar. Super intens. MAAR: je baby huilt veel minder, slaapt overdag goed èn kan de nachten beter aan waardoor je in ieder geval nog iets van slaap krijgt. En die slokdarm kan genezen dus ze hebben minder pijn.