Mommybloggerstopic #4

Ja zoiets kan ik me ook herinneren. Je hebt nu ook een opleiding tot seh-verpleegkundige, maar dat wordt ook lastig met je big-registratie en vooral met aan werk komen na de opleiding omdat je niet alle standaard verpleegtechnische handelingen leert maar echt alleen seh-zorg.

1 like

Nee inderdaad precies dat laatste stuk! Het voelt als een toneelstukje om weer meer mensen binnen te halen.

1 like

Op de bank? Dan mag hij zn koffers pakken en buitenshuis slapen. Helemaal prima als je me zwanger niet op z’n gezelligst of aantrekkelijkst vindt, maar dat hoef je niet zo te uiten en al helemaal niet in de media. Echt arghhhh krijg alweer moordneigingen als ik aan dat interview terugdenk.

11 likes

Ik denk dat het bij hen ook extra misplaatst voelt omdat ze jarenlang die mutserigheid en braafheid hebben omarmt (zie bovenstaand artikel) en zich niet anders hebben voorgedaan als ze waren en daar trots op waren en ervoor gewaardeerd werden. Hetzelfde met die instagrams die ineens helemaal anders werden en bijvoorbeeld clickbait titels op youtube.

Ze hebben toen ze net die kant op gingen bergen met kritiek kregen, en zijn toen zo eerlijk geweest om toe te geven dat ze dat inderdaad bewust deden vanuit commercieel oogpunt omdat het nou eenmaal populair is en het ze succesvoller maakte ( https://2wmn.nl/2018/07/het-is-een-beetje-stil/ )
Dat zie je hier ook weer terug.
Nog altijd jammer.

4 likes

Ja in metershoge betonnen blokken zeker lol

4 likes

Oh echt? Niet een vervolg opleiding na 4 jaar verpleegkunde?

Heb geen woorden voor iemand die zo praat over zijn zwangere vrouw. Wat dat betreft is Wouter een stuk leuker, hoewel ik ook aardig Wouter moe raak van zijn grote Wouter show

2 likes

Nope hbo opleiding na havo. Weet niet of het alleen in mijn regio is

Ben het wel met @Dr.Watson eens, als je duurzaamheid echt zo belangrijk vindt, maar ook een kinderwens hebt, waarom stop je dan niet gewoon bij 1 kind? Dan heb je en je kinderwens vervuld en je helpt de wereld niet nog harder naar de klote door er drie extra mensen op te plempen.

6 likes

Ja, dat ontken ik toch ook nergens? En dan alsnog is 1 kind toch minder erg dan 3 kinderen?

Edit: minder erg als in minder vervuilend. Hoe duurzaam je ook leeft, drie kinderen is altijd slechter voor de wereld dan 1 kind :woman_shrugging:t3:

1 like

1 kind is minder ā€œslechtā€ inderdaad dan 3, maar ik word er ook een beetje moe van dat iedere ā€œidealistā€ wordt geacht alles goed te doen.

Ik bedoel, ik verwacht geen 100% perfectie van mensen. Maar als ik bijvoorbeeld zeg dat ik vega/vegan eet en een keer vlees of vis wil eten, dan wil ik dat ook een keer doen. Maar vaak word ik dan het zwaarst veroordeeld door mensen die zelf ā€˜het goede gedrag’ zelf niet eens vertonen.Ik veronderstel om hun eigen gedrag cognitief te kunnen verdedigen (volgens mij is hier in de psychologie een term voor)? Snap niet dat als je het beter wil doen, maar het idee dat je het dan altijd perfect moet doen snap ik niet.

19 likes

Ik vind ook helemaal niet dat je het altijd perfect moet doen (sowieso ben je al niet perfect bezig qua duurzaamheid zodra je kinderen krijgt), maar ik vind het nogal een verschil tussen 1 of drie kinderen, en snap niet dat je als je inderdaad echt met duurzaamheid bezig bent je dan per se drie koters op de wereld zou willen zetten, ipv het bij 1 te houden. Dat rijmt gewoon compleet niet met elkaar, dat is niet ā€˜eens een keer vlees eten’, dat is gewoon elke dag salami op je boterhammen en een karbonade bij je avondeten.

8 likes

Vind het ook meevallen; ik keek voor de grap even die van mascha, maar die heeft veel meer unfollowers dagelijks.

Aargh die Sarah Rebecca! Opnieuw een dramatische story op insta. Kap daarmee! Ik snap deze mensen niet.

24 likes

Waar lees je dit?

Echt geeeeen woorden voor. Meid bel je vriendin/vriend. Of ga naar je moeder die nota bene een kamer verder zit?!

6 likes

Annic gaat weer vloggen. Staat in haar Instastory. Kan niet wachten!

12 likes

Dat was een hele lange zomer dan… #rotsmoes #kopinhetzand #positivevibesonly #allerliefste #sjulijet #nieuwesamenwerkingen #spannendeprojecten #lievereacties

8 likes

Dat het niet 1 karbonade is, snap ik. Maar dat het relevant is nog steeds niet. Al neemt ze 7 kinderen en leeft ze daarnaast heel erg duurzaam, dan is ze toch nog steeds goed bezig? Of wil je het letterlijk tegen elkaar kunnen afwegen? En dan bedoel ik niet dat jij dat letterlijk wil, maar een algemene ā€˜je’.

Je kan namelijk ook zeggen: ze inspireert waarschijnlijk 1000en anderen om duurzamer te leven, dus is haar impact zoveel groter dan 10 kinderen hebben. Vind ik ook onnodig, want dan weeg je het weer tegen elkaar af. Iets goed doen is in mijn ogen iets goed doen en minder goede acties zijn gewoon minder goede acties. Maar het een neemt niet de waarde van de ander weg.

3 likes

Ja bizar toch? Vooral omdat dit iets is waar (bijna) alle ouders doorheen gaan.
Het is kut en zwaar maar bel idd lekker een vriendin of ga kijken bij je moeder en kind ipv telefoon voor je gezicht en huilen. Pfff.

3 likes