Mommybloggerstopic #4

Ik zou mij beledigd voelen als volger. Denkt ze echt dat ze zo dom zijn dat ze niet weten waarom ze daadwerkelijk gestopt is?

4 likes

Maar jeetje uberhaupt “probeer te werken met dit op de achtergrond?” (Voor wie niet wil kijken dit = een oversture baby met de tekst erbij oma past op en houdt haar uiteraard vast op dit moment). Waarom wil je dit delen? Sorry, maar hier kiest ze toch echt zelf voor?
Zij kiest ervoor te werken met haar kind in hetzelfde huis terwijl er zat andere mogelijkheden zijn, zoals naar oma thuis brengen?

19 likes

Heb haar ontvolgd. Vond haar best leuk met haar outfits enzo maar nu het allleeeen nog maar baby Anna is ben ik er klaar mee haha

3 likes

Ook met het klimaataspect in gedachten vind ik het ethisch een heel lastig punt om iets te vinden van gezinnen met >1 kinderen trouwens.

3 likes

En bovendien is er enorme vergrijzing op dit moment, wat ook weer problemen met zich meebrengt. Als iedereen maar 1 kind zou mogen krijgen worden deze problemen alleen maar groter.

1 like

Dat snap ik ook niet. Ik zou echt nooit zo gaan werken, haar moeder woont toch ook best dichtbij dus het is nergens voor nodig.

Ja maar dat maakt dan geen ~ ~ ~ interessante content ~ ~ ~ he

5 likes

Ja of ga zelf buitenshuis zitten als je het voor de baby prettiger vindt in de eigen omgeving. Ik zou zo ook niet kunnen werken (ik werk of bij klanten op locatie of in mijn thuiskantoor). Baby’s huilen nou eenmaal soms, maar ik zou er dan ook niet ontspannen bij zitten. Dus mezelf ook niet in die situatie plaatsen.

4 likes

Ja idd hoort nou eenmaal bij baby’s en weer door! Snap sowieso niet waarom je huilend je zelf gaat zitten filmen?

13 likes

Wat is #Soonline? :nerd_face: Nee maar even zonder grappen, ik ben óprecht benieuwd of ze gewoon weer begint met vloggen alsof er niks gebeurd is. Just sipping my tea… :eyes:

6 likes

Ja dit inderdaad, ze zegt heel vaak ‘ja Anna sliep slecht’ ‘Anna wou niet slapen’ ‘Anna wil niet dit’ ‘Anna wil niet dat’. Tja. Ze is een baby? Dat doet inderdaad dingen met je, maar dat is niet haar schuld? Lijkt me sterk dat een baby dat expres ligt te doen.

10 likes

Nou dit ja! Daarna kwam er een selfie dat Sarah weer vrolijk keek en daar onder sterke meid over Anna. Ik vraag mij af wat ze bedoelt met " sterke meid "
Omdat ze op is gehouden met huilen?

17 likes

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik weet natuurlijk niet of je zelf kids hebt of ervaring hebt met een huilbaby, maar dat vele huilen is echt niet ‘hoort nu eenmaal bij een baby’. Mijn baby was ook een huilbaby, en dat was echt heel pittig (bovenop alle hormonen en slaapgebrek en onzekerheid die je sowieso al hebt als first time mom). Het is heel naar om te zien dat er iets met je baby is, om gevoelsmatig te falen als moeder én om de hele dag in gehuil te zitten (want dat doet echt iets met je). Godzijdank was het redelijk snel opgelost. Bij de tweede, die een ‘normale hoeveelheid’ huilde, merkte ik pas hoe heftig het was geweest en ben ik alsnog bijna ingestort omdat er nog heel veel onverwerkte spanning zat van de heftige periode met de eerste. En dan had ik een supergoede bevalling gehad en een gezond kond, en niet de start die zij had.
Je mag echt wat vinden van hoe veel iemand deelt, maar een huilbaby ‘iets waar bijna alle ouders doorheen gaan’ noemen, is gewoon echt niet waar.

34 likes

Mee eens. Dat moet ook zeker niet onderschat worden want is vreselijk heftig.
Maar het lijkt alsof ze continue wil bewijzen naar de buitenwereld dat de baby huilt en hoe zwaar dat is. Ik weet uit ervaring hoe kut het is maar ondanks de herkenning roepen haar filmpjes juist ergernis bij me op.

4 likes

Oh een huilbaby moet zeker niet onderschat worden, ik geloof ook zeker dat het een reden heeft dat een baby huilt maar puur haar insta storie met " ik probeer te werken en dan hoor ik dit :broken_heart:"
Ik begrijp dat het vreselijk is maar iets triggert mij juist heel erg in dat stukje… wat verwacht ze dan dat als ze met baby in huis gaat werken de baby niet huilt? Als je weet dat het je zo aangrijpt waarom kies je er dan niet voor om echt even weg te zijn? Ik vind het gewoon een bijzondere keuze om het geluid te gaan filmen inclusief een huilende Sarah.

18 likes

Ja helemaal eens, het is wel echt iets wat je kan opbreken en wat heel zwaar kan zijn. Niet gek dat je als influencer je eigen verhaal deelt.

Maar de focus op die krijsende baby vind ik naar. Dat kind is dalijk bekend, stel dat Sarah dalijk ook nog een publiek figuur is, en iedereen kent haar nu als krijsende baby. De hoeveelheid die al over haar gedeeld is sowieso echt niet oke, vind het erg ongemakkelijk.

12 likes

Ik weet meer over haar baby dan over mijn eigen kind op de dagen dat ze naar de opvang is :shushing_face: en krijg daar toch iedere dag wel een verslagje van :wink:

22 likes

Ik vind het ook bizar wat Sarah allemaal deelt. Ik wil niets tekort doen aan haar gevoelens, ze heeft een duidelijk zwaar. Maar die bewijsdrang ervan en constant dat gehuil delen, wat een rare wereld leven wij in. Ze lijkt het medeleven van haar volgers nodig te hebben, terwijl ze het volgens mij beter bij haar vrienden of familie kan zoeken.

15 likes

Ik ken die hele Sarah niet maar van wat ik hier lees vind ik het zo zo zo erg dat er geen nationaal meldpunt oid is voor zoiets. Die arme baby, dit allemaal de wijde wereld in. Lijkt me echt vreselijk als je puber bent en het halve land weet dat je de hele dag huilde (niet dat dat iets is om je voor te schamen) maar vooral hoe je moeder daarover praatte.

32 likes

Yes, dit:

Het probleem is dat je mensen allerlei waardigheden mag aanleren, maar dat hier geen BIG registratie voor klaarligt. Die aanvraag wordt pas gedaan als er mensen afgestudeerd zijn, geloof ik.

Zou dit niet studeren iig, ze willen je nergens hebben zonder jarenlange praktijkervaring in spoedsetting en BIG nr.

1 like