Mommybloggerstopic #4

Juist omdat ik in een soortgelijke situatie zat, snap ik niets van het gefilm. Ja het is kut en ik heb daar ook heus wel eens iets van gedeeld op mijn socials, maar nooit een film van mezelf waarop ik er doorheen zit. Hooguit een foto van een fles melk en de uitleg dat het even ruk gaat thuis. Mezelf (en het gekrijs) puur voor de volgers filmen zou het laatste zijn wat in me op komt en begrijp ik gewoon niet.

Edit: want ik heb het gekrijs en overtrekken wel eens gefilmd, maar dan voor de kinderarts.

Wat betreft het thuiswerken: ik snap heus dat je er niet zo even uit kan als je altijd thuis werkt. Maar het is niet reëel om te denken dat je naast dat intense gekrijs kunt werken. Leg je er dan bij neer dat dit hem niet wordt en kwel jezelf niet zo. Wellicht kan ze dan beter naar de woning van haar moeder gaan, als je weet dat je het lastig vindt om het gekrijs te negeren. Maar elke week een filmpje met dat ze zich amper kan concentreren vanwege het gehuil, tsja, dat snap ik dan gewoon niet :woman_shrugging:

4 likes

:raised_hands:t3:

1 like

Jij weet volgens mij best veel over dit soort dingen. Waar ik echt heel nieuwsgierig naar ben en hier hopelijk even kort besproken kan worden: zijn er ook gevolgen voor de huilbaby zelf? Is er later nog iets van te merken? Hebben de huilbaby’s bepaalde karaktertrekken gemeen? Je hoort wel eens iets over hoge intelligentie bijvoorbeeld.

Ik ga er dan even vanuit dat de ouders hun uiterste best doen voor een goede hechting (want als ouders daar (begrijpelijk) minder goed toe in staat zijn en dat fout loopt is het logisch dat er later gevolgen aan kunnen zitten)

Wat een mooi nieuws!

1 like

Oj wat leuk en fijn voor ze! Denk dat ze al wat verder is en langer gewacht heeft met vertellen dit keer.
(Ik dacht trouwens van de week al op een foto een buikje te zien, in een outfit met een rode rok).

2 likes

?? Hoe dan? :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow: Heb die foto even opgezocht en je ziet daar echt precies niks

1 like

“Eyes on the prize and a heart full of hope”, dat kan ook echt over van alles gaan

1 like

Wat een prachtige foto van hun. Ik gun het ze zo dat nu alles goed mag gaan :heart: Wat een spannende tijd zullen ze gehad hebben en nu misschien nog steeds. Echt super leuk voor ze dat het ze weer gegund is!

26 likes

Zo’n hartverwarmend nieuws op een vrijdagmorgen en wat een prachtige foto :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Fantastisch nieuws! Wens ze heel veel positiviteit deze zwangerschap met weinig zorgen. Fijn dat het ze gegund is!

1 like

Ah leuk! Ik dacht het vooral na dat rare wijnfilmpje van ze vd week.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

19 likes

Wat fijn voor ze!!

Ah wat super leuk voor ze!

Ah, wat een mooi nieuws!

Wat een mooi nieuws voor Willemijn. Het is ze gegund!

Ja daar zijn wel gevolgen voor als er geen begeleiding bij is. Gelukkig is die er opzich tegenwoordig wel, en kun je daardoor ook wel veel herstellen als die begeleiding komt.

Idd voornamelijk voor de hechting. Maar in extreme gevallen ook mishandeling, zoals dat mensen hun kind gaan schudden of slaan om het stil te krijgen. Echt uit wanhoop. Of dat ouders zelf depressief worden wat natuurlijk ook gevolgen (kan) heeft voor het kindje en de band (zeker als een ouder bijv opgenomen moet worden in zo’n begin stadium van het leven).

Maar over het algemeen probeert men wel echt snel begeleiding te bieden tegenwoordig omdat we dit weten. En niet meer: “tja er is medisch niets dusssss SUCCES!”

———

On topic

Wat super tof voor Willemijn! Hoop dat ze al beetje in ‘veilig vaarwater’ zit waardoor ze rust ervaren! En dat die rust mag blijven! :yellow_heart:
Spannend dat ze er meteen weer voor gegaan zijn, vond toen al dat ze dat mooi zei toen, dat die wens niet ineens weg is ofzo.

2 likes

Wat onwijs mooi. En ook zeer beseffend voor mij dat ze zegt zwanger te zijn van hun 4e kindje. Zo mooi

27 likes

Eens, of dat er nu gezegd wordt dat op een bepaalde foto een buikje te zien was. Kan toch gewoon ook zijn dat je wat last hebt van je darmen of net te veel gegeten. Ik snap de focus op buikje op een bepaalde foto niet zo goed.

7 likes

Haha precies dit zat ik ook te denken. Nou Truus van harte dat jij het al dacht te weten en dat even onder de foto moet komen verkondigen, stel je voor dat het als een verrassing kwam voor je!!

16 likes

“Haha ja ik dacht het al want blablabla… Heb toen niets gezegd maar oh wat ben ik fantastisch slim.”

2 likes