Mommybloggerstopic #4

Laat ik voorop stellen dat ik Willemijn en Djurres keuze helemaal begrijp…

Willemijn heeft voorafgaand aan het afbreken van de zwangerschap in een vlog verteld dat ze bij ernstige afwijkingen de zwangerschap wrs wel zou afbreken. Ze legde dit uit aan de hand van haar eigen ervaring mbt haar zus dus veel zorg nodig heeft ivm haar afwijkingen.

Dus ja, Willemijn en Djurre wilden ook graag een gezond kind en voor hun was een ongezond kind dermate ongewenst dat ze voorafgaand aan de uitslagen al zo’n uitspraak deden. (En - in de herhaling - ik begrijp het ook nog eens)

2 likes

Oh oh oh, the gift that keeps on giving. Wat een cringe. Het maakt haar werk als ~influencer~ meteen 10x zo goedkoop “Klik op deze foto van mijn kinderen bij een roze mini bbq, zodat ik de hypotheek van mijn nieuwe grote huis incl verbouwing + komst van 3e kind kan betalen”
(ok dat laatste voeg ik nu toe maar ik vind het daar wel ongeveer op neerkomen)

11 likes

Ja dat laatste wilde ik eigen ook zeggen. Ja hallo klik en like allemaal mijn spon met de kids zichtbaar in beeld zodat ik mijn hypotheek kan betalen en ondertussen ben ik een derde kind aan het broeden zodat ik nog langer de kids kan uitmelken in advertenties :ok_hand:t2:

6 likes

Ja als wij niet klikken moet ze dr huis uit! Maar idd wel een beetje de nieuwe ‘trend’ om te vragen om likes en clicks

Dit klopt niet helemaal.
Ze hebben de zwangerschap moeten afbreken omdat het kindje niet levensvatbaar was.
Het kindje zou sterven zodra het op eigen kracht moest gaan leven door een defect en inoperabele hartafwijking.

Verder snap ik hun keuze ook om een zwangerschap af te breken bij ernstige genetische afwijkingen.

6 likes

Volgens mij zijn die alleen te koop als er een (latere) kroonprins/prinses geboren wordt.

Ik las het bericht van @Beutyschooldropout meer als verwijzing naar dat Willemijn vaker heeft gezegd dat ze bij een ernstige afwijking (zoals de chromosoom afwijking of wat anders) ze de zwangerschap zouden afbreken. Dit zeiden ze al voor het mis ging met hun kindje.

Zou dat nou echt werken, dat bedelen om likes? Wat zijn dat voor mensen die dan braaf een hartje aantikken :joy:. Ik zit zo niet in elkaar, sorry Elise.
Ik like inderdaad alleen foto’s die geen spon zijn. Omdat het bij mij vaak gaat om de combi van foto en tekst en sponteksten zijn nou eenmaal een afknapper. En omdat ik niet verantwoordelijk voor de betaling van jouw hypotheek ben.

Ik moet trouwens ook altijd een beetje gniffelen om Boris die braaf meeposeert. Ik vind het zo sullig ofzo?

3 likes

Ik like een foto ook express niet als het spon is. Byeee

2 likes

Vreselijk bedelen om likes. Heb haar maar gelijk ontvolgd. Het is toch helemaal niet meer spontaan als de volger word gevraagd om te liken en te reageren. Dat moet iemand uit zichzelf doen en niet op commando. Maar je word doodgegooid met 10x dezelfde marshmellow spon. Zag al bij meerdere vloggers de roze bbq voor bij komen. Dan ben je als kijker wel snel uitgekeken.

2 likes

Ik vind het altijd een hele treurige bedoening. Komt vooral door het grote contrast van Elise als hautaine, eigenwijze tut bedelend om likes en dan Boris er idd zo sullig en braaf bij.

5 likes

Volgt iemand style and s.ugar? Ze postte onlangs dat de foto’s van haar dochtertje op een ander account gebruikt werden en ze dus voorzichtiger zou omgaan met wat ze over haar dochtertje deelt. Nu, nog geen maand later, post ze een video over het eerste anderhalve levensjaar van haar dochtertje ?! Eh??
Wie zit trouwens te wachten op zo’n video van iemand anders kind? Dat is zoooo’n persoonlijke info, waarom deel je dat?

2 likes

Dat vragen om likes doet Leonie ter Veld ook altijd bij food foto’s omdat die standaard minder likes krijgen. Ik vind dat zo irritant en like dan inderdaad juist niet. En toch zie ik die foto’s elke keer voorbij komen dus zo erg is het nog niet met dat algoritme :sweat_smile: en bijv Uit Paulines keuken en Chicks Love Food doen ook veel food foto’s en die hoor je er niet over.

Ik vind dit ook héél bijzonder. Ook laatst weer een kort filmpje van haar in een badpakje. Doe gewoon niet, helemaal als je al hebt ervaren dat er creeps op Instagram zitten.

2 likes

WIllemijn had een paar dagen geleden ook meerdere stories over dat haar oudste zoon voor het eerst verliefd was, met dat ze er niet veel over ging delen omdat ze het “toch een beetje van hem vond of zo”. Met daarna nog 4 stories erover. Dat ze het zo leuk vond en er daarom toch over wilde praten.
Een beetje van hem? Dat is toch gewoon iets waar niemand iets mee te maken heeft. Nu is het maar een kleuterverliefdheid natuurlijk maar ik vond het echt heel cru dat dat meteen online geslingerd wordt. Waarom moeten vreemden dat weten?

32 likes

Ja, heel krom. Ze heeft er precies alles over gedeeld. Ok, de naam van kind in kwestie nog niet.

3 likes

Maar ook allemaal ~het algoritme~ de schuld geven van het uitblijven aan likes.

Misschien maak je gewoon geen goede content en vinden mensen het daarom niet leuk.

13 likes

ja dit dacht ik ook. eerst dacht ik ah schattig, hij is verliefd en zij deelt dat, tot die laatste story over een samenwerking. toen dacht ik oja tuurlijk, zal ook weer eens niet :joy:

5 likes

Ja ik volg haar ook. Klaar om te huilen ofzo zette ze er ook bij. Snap best dat het voor jezelf emotioneel kan zijn, maar om als onbekende te janken bij zo’n video? Nee.

1 like

Weet iemand wat hier aan vooraf ging?