Mommybloggerstopic #4

Ja. Waarbij samenwerkingen ook echt samenwerkingen zijn. Merkentags niet meegerekend.

4 likes

Wat ik zo bizar vind. iVVJ (en andere vloggers) krijgen heus wel mee dat er dit soort tweets/artikelen/forum berichten over ze verschijnen, nog los van de comments en DMs die ze ontvangen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niets doet? Maar gewoon doorgaan, zijn die centen dan zo belangrijk? Praten ze voor zichzelf goed dat het niet schadelijk is voor hun kind? Ik snap het echt niet.

5 likes

Ik denk dat het niet zo simpel is als stoppen. Bijv ivvj doet ook campagnes zonder hunter, of die over Hunter gaat waar hij niet op staat. Meerendeel is met hem en veel van die campagnes hebben artistiek gezien geen reden om met hem te zijn (het is niet alleen zwitsal, maar ook tijdschriften). Veel van die campagnes hebben andere influencers ook met hun kinderen. Mijn vermoeden: rigoureus stoppen met je kind in beeld brengen kan niet omdat je dan een grote categorie merken uitsluit die graag het kind ook in beeld hebben. En jouw leven is natuurlijk weer gebouwd op het feit dat je stabiele inkomsten hebt via instagram. Een verpleegkundige kan geen nieuwbouw in utrecht kopen.

Daarnaast denk ik oprecht dat ze het probleem niet zien. Het is ook abstract. Je ziet een stralende peuter die af en toe met je op de foto moet waar je verder prima voor zorgt.

5 likes

Maar als je dan savonds in bed ligt dan denk je toch heus wel eens van goh, zou er iets van waarheid zitten in al die kritiek? Is wat we nu doen wel het beste voor ons kind?

3 likes

Ja dat zal het wel zijn. Al vind ik het al raar dat je er ĂŒberhaupt aan begint maar goed. Maargoed hoop toch dat alle ‘commotie’ nu ze aan het denken zet.

Misschien dat ze ook gewoon contracten heeft met bepaalde merken die ze niet zomaar kan stoppen?

Boeiende bij ivvj is dat je ziet dat het echt een proces is. Ze zijn heel geleidelijk aan hem in meer campagnes gaan showen.

Ik denk inderdaad dat als het eenmaal je verdienmodel is je niet meer zo snel stopt (hoewel Joyce wel de opleiding tot verpleegkundige doet), en als ze dit al denken ze misschien als tegenargument in hun hoofd “H moet ook eten en drinken en een dak boven z’n hoofd hebben dus ja kunnen niet zomaar stoppen” gebruiken. Wat ik overigens geen argument vind.

Er zijn ook vloggers die pretenderen geld dat ze met campagnes met hun kind verdienen (zeg maar direct) op een aparte rekening voor hun kind zetten voor bijv. studie. Ongeacht of dit wel of niet waar is, wat vinden jullie hier van? Ik vind het persoonlijk zelf dan niet opeens minder erg worden dat ze hun kind inzetten voor geld.

4 likes

Dat is wel een lastige inderdaad. Ik had t best prima gevonden als mn ouders me 1 of 2 keer in mn luier hadden laten fotograferen, maar bij influencers is t bereik zoveel groter plus weet iedereen precies wie die baby is

3 likes

Nee vind ik ook niet minder erg, met een andere baan kan je ook sparen voor je kind. Het is niet of dit, of geen spaargeld. Bovendien weet je niet of je kind het dit geld waard vindt in ruil voor zijn/haar privacy.

@Shaaar ja daarom vind ik het bij IVVJ ook zo bizar, dat artikel dat ze schreven tijdens de zwangerschap dat hier al tig keer gedeeld is. Ze hebben er dus wel bewust over nagedacht en nu dus ook bewust besloten het tĂłch te doen. Dat maakt het misschien nog wel erger.

4 likes

Nee nog steeds niet goed, het kind doet het niet vrijwillig.

Overigens ben ik wel deze week door deze commotie meer gaan nadenken. Mijn dochter is (helaas) helemaal gek van de familie B ellinga
Mijn dochter kent al die kinderen, is toch vreemd dat die kinderen nu al zo bekend zijn en dus later op de middelbare school sowieso naamsbekendheid hebben onder andere ook al bij leraren. Ik vind dat echt hoe langer ik er over nadenk, steeds schadelijker worden.

6 likes

Volgens mij heeft Lizet ook nog eens pedagogiek gestudeerd :exploding_head:

Ja het valt mij zo op hoe veel invloed die jonge kinderen al hebben op andere jonge kinderen. Mijn dochter is ook gek op de z.oete z.usjes dat is pas erg hoe die kinderen zo voor de camera worden gezet :frowning:

Zullen die ouders het ook coördineren? Dat ze met die kinderen afspreken welk product ze behandelen?

Ja goede vraag ik denk het wel, die zusjes zullen mega goed verdienen. Ik vind het ook echt zielig dat die kinderen al zo opgroeien

Ik zou er als ouder ook niet voor kiezen om mijn kinderen zo voor de camera te zetten. Ik ben wel heel benieuwd of dit verdienmodel nog eens wordt besproken in de politiek.

Bonnie heeft nu ook spon met Dirk.

1 like

Eigenlijk zijn die #sponfoto’s slecht ivm verkapte kinderarbeid.

Maar qua privacy zijn vlogs en instastories een stuk erger zijn, want daarin delen ze ontwikkeling en lastige punten qua opvoeding.

3 likes

Pfff nou idd!! En dan ook een soort van instructie hoe je het wasmiddel etc in je wasmachine stopt. :expressionless:

2 likes

Die Dirk foto’s zijn echt een grap haha. Als je onder de hashtag #dusnaard
irk kijkt is het bijna gĂȘnant, je kan gewoon precies herleiden wat er in de opdracht stond.

• geef aan wat je favo product is
  • laat zien dat Dirk in vergelijking met andere supermarkten goedkoper is
  • benoem het prijsverschil

Koetlife heeft ook een spon maar er zit geen Dirk in Sittard of ĂŒberhaupt anywhere near Limburg :clown_face:

(Dirk is wel één van de beste supermarkten tbh #nietsgekregen)

9 likes