En lieve natuur liefhebbende Martine heeft spon voor die geurparels. Ik probeer iedereen van die dingen af te helpen want super slecht voor het milieu. Maar goed, das geen boom in het bos hè, waar je tegenaan kan staan.
Maar de geur van de natuur is toch ook al genoeg? Het gaat om het natuurgevoel, niet om de daadwerkelijke flora en fauna
De geur van vers gelegde geglazuurde tuintegels is minstens net zo bevrijdend hoor !1!!
Die geur is over een paar jaar verdwenen als het aan Tien ligt
Ik had het echt geen idee dat het hebben van een groene tuin versus geen tuin zoveel invloed heeft op ons ecosysteem en milieu? Kan iemand een linkje sturen van waar je gelezen hebt hoeveel invloed dit heeft op je eco voetafdruk enzo? thanks
Ik heb geen idee qua voetafdruk, maar dat het slecht gaat met bijen en andere insecten is wel redelijk bekend.
Zag laatst ook hier op het forum fotos waarbij de putjes overstromen als het keihard regent.
Maar lekker tegelen hoor jongens!
Thanks! Dat is een goed artikel Ja ik snap dat het hebben van ‘meer groen’ goed is, maar ik vind het altijd fijn om te bekijken voor jezelf waar je het meeste resultaat mee kunt maken. Bijvoorbeeld als je dan ziet dat je impact door recyclen zo klein is, zeker in vergelijking met vegetarisch eten. De overheid hamert op recyclen en doet niet zoveel aan vlees onaantrekkelijker maken. Daarom wil ik altijd uitzoeken wat nu precies de impact is, en baseer daar mijn afwegingen op of ik iets wel of niet zou doen
(ik zou altijd een groene tuin willen hoor, haha, daar niet van
)
Wat een enorme hypocriet. Ik snap het van het milieu?? Dat confettikanon laatst was al erg maar als ze hierna nog een foto waarin ze een boom omarmt durft te posten…
Zoals eerder gezegd: schaf dan een robotmaaier aan (evt #sponnetje) of huur 1 of 2x per jaar een tuinman in voor het grove werk. Dat lijkt me niet onmogelijk naast je schoonmaakster, boodschappen bezorger, bloemen bezorger, business coach etc.
Ik ontdekte net iets bij mezelf haha.
De post van Elise begon al zo van: dit wordt een lange. Dus ik klik eerst op “meer weergeven”, scan de mogelijke hashtags op spon, zijn er niet, oh oké, scrol terug, en ga lezen
Zo vaak zijn er dus kennelijk van die misleidende lange onzin lul verhalen die eindigen met: “en daarom gebruik ik nu de Bertolli olijfolie special edition wasverzachter!!”
Argh maakt me echt woest! Heb haar een bericht gestuurd. Die urge voel ik normaal nooit maar dit gaat toch alle grenzen over? Waarom film je überhaupt een driftbui van je kind en post je dit vervolgens op insta?? Voor wie doe je dit? Lizet zou zich diep moeten schamen!
Ik volg die hele lizet niet maar wist meteen wie je bedoelde. Ook mooi dat ze de ochtend al begint met “en dan straks nog een driftbui eroverheen”. Echt rot op
Heb ook een berichtje gestuurd. Heel bizar dit.
Like voor al jullie reacties. Die story gaat echt veels te ver. Ipv het kind in bescherming nemen in kwetsbare situatie op het internet knallen en dan ook nog eens met zo een onderschrift. Ik wil geen felle/foute dingen hier schrijven maar ooooh echt hoe ik over haar denk
Die vergen met warm weer zoals afgelopen week iedere dag onderhoud tenzij ze graag wil dat alles droog en dor wordt.
Ik blijf erbij dat ik 100x liever onkruid uit mn border trek dan tussen die pieptegels uit.
ik snap ook niet dat die partners (Lizet’s man bijv )niet ingrijpen bij dit soort dingen
1x per jaar een vlinderstruik en rozenstruik snoeien kost natuurlijk ook wel 2 hele uurtjes in maart. Echt uuuuuuuren werk.
Waarom moeilijk doen (zie haar ook nog wel liters gif spuiten tegen onkruid), als het makkelijk kan.
@vanjie ik ben eigenlijk van mening dat alle kleine beetjes helpen. En om bepaalde keuzes te maken heb je natuurlijk niet de overheid nodig. Iedereen kan minder vlees eten, minder vliegen etc. Als je maar wilt en het dus belangrijk vindt.
Please plaats die tweede link in een reactie op haar vlog iemand
Oooooh ik heb me ook ZO geërgerd aan dat gezeik van Martine over het commentaar op de tuin. Eén idioot die haar kennelijk heeft uitgescholden en daarmee doet ze dan al het andere commentaar af. Ze was er toch zelf bij toen ze dat huis kocht?! Daar hoort gewoon onderhoud bij. Als je het onder geen beding zelf gaat doen huur je toch een hovenier of een student in. Buitenschilder is ook niet leuk om je geld aan uit te geven maar hé dan had je moeten blijven huren. #ADULTLIFE
Waar zijn de tuinen?
Goede tip idd.