Mommybloggerstopic #4

Je darmen je tweede brein? Que? Heb deze uitspraak echt nog nooit gehoord.

Wat betreft het wetenschappelijk onderzoek:

Als ik naar mijn gezin kijk: ik heb darmproblemen en geen autisme, maar heb een broer met darmproblemen en autisme en een zus met autisme maar zonder darmproblemen. Mogelijk niet toevallig dat in onze familie zowel autisme als darmproblemen voorkomen, maar zegt niets over het causaal zijn. Misschien wordt het wel op de zelfde manier genetisch doorgegeven en is er daarom een verband, misschien niet. Heel erg goed dat er meer onderzoek naar gedaan wordt, maar zoals gezegd is het gevaarlijk als leek om uit wetenschappelijk onderzoek conclusies te trekken.

Sowieso ben ik geen fan om autisme te zien als ziekte die moet opgelost worden, eerder een andere manier van de wereld beleven en met de wereld omgaan dan “gebruikelijk” is. Daarmee bedoel ik zeker niet dat het niet nuttig kan zijn om via therapie hulpmiddelen te verkrijgen om gemakkelijker te kunnen functioneren in onze samenleving (die helaas niet voorzien is op mensen die niet binnen de norm vallen).

8 likes

Binnen mijn vakgebied heb ik laatst ook een seminar gevolgd waarin onderzoeken werden gepresenteerd die diverse soorten neurologische aandoeningen ( Parkinson, MS) in relatie tot de darmflora beschreven. ‘ Je darmstelsel als je tweede brein’ werd daar ook in genoemd.
Ik denk, wat @anon50301661 bedoeld, is dat er ‘gewoon’ onderzoek naar wordt gedaan, dit wordt gepubliceerd en een bepaalde groep mensen daar dan zelf mee aan de haal gaan. Kijk naar de groep anti-vaxxers, daar is ook ooit 1 onderzoek geweest over negatieve gevolgen van vaccineren en hoppa deze groep nam dit ene onderzoek voor waar aan.
Gelukkig staan de onderzoeken over darmflora versus onze gezondheid wel iets beter ( en met meer onderzoeken tegelijk) in de peiling, maar ik denk dat dat het gevaar is van deze situatie; elke zelfhelende natuurgeneeswijzer gaat hier nu mee aan de haal want het past perfect in hun straatje.

Dan nu: zullen we back 2 mommy?

8 likes

Annic heeft een reactie geplaatst op Instagram!

34 likes

Hahahahahhahahahahha Hahahahahhaa hahahahahahah Hahahahahhahahaha

Zoveel positieve reacties.

deze vrouw, I can’t.

91 likes

Hahahaha

Dit item die :sob::sob::sob::sob:

12 likes

Omg ik moet hier echt heel hard om lachen. Dus het forum krijgt nu de schuld omdat zij shady bloedtesten verkoopt?!

Wil ze het niet zien dat ze verkeerd zit? Of doet ze alsof ze gek is? Of wat is haar probleem?!

Zo van ooh kijk het forum mij eens pesten. NEE chick je verkoopt bullshit aan vrouwen die graag zwanger willen worden. Ik kan hier echt boos om worden :face_with_symbols_over_mouth:

63 likes

En alleen een aantal mensen kan een reactie plaatsen echt serieus :scream:

5 likes

Ik vind echt vet knap dat al die influencers weten dat álle negatieve afkomstig zijn van leden van het forum. Wat een bullshit reactie en ze is inderdaad alweer comments aan het verwijderen. Lekker in de slachtofferrol…

37 likes

Ah wat zijn we ook een stel gemene meiden die profiteren van kwetsbaarheden van anderen… uh oh wacht…

34 likes

Lol en tim Hofman was volgens mensen op Twitter ook drammerig Tijdens Op1 dus Annic vond dat hij de tijd niet waard was.

#maakjezelfnietbelangrijkerdanjebenttim

35 likes

Dit is toch niet te geloven, hoe kun je zo in een slachtofferrol duiken. Echt niet oké.

13 likes

Wel precies wat we allemaal voorspeld hadden dit.

Toch treurig een vrouw van bijna 40 met het incasseringsvermogen van een dreumes.

70 likes

Hoeveel spelfouten kan je maken in één post
:exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head::exploding_head:

32 likes

Wow wat een zielig gedoe… even lekker in de slachtofferrol kruipen. Alsof zij ook maar ooit iets zou doen als ze er zelf niet beter van kan worden

15 likes

3 reacties; 3x een hartje; van Colin (haar broer) Linda en Robert .
Hoe toevallig

7 likes

Deze zeer toevallige reacties onder elkaar lol

44 likes

Ik zeg dit echt niet snel, maar nu wel. Wat is Annic een verschrikkelijke vrouw.

59 likes

Bedreigingen ook echt? Waar heeft zij het over.

10 likes

Een cursus hoe kruip ik in de slachtofferrol kan ze ook geven… :sweat_smile: Te erg zeg…

8 likes