Mommybloggerstopic #4

Dat ze er geen (of niet nog meer dan ze al gedaan heeft) commentaar op wil leveren snap ik best, maar dat “jullie coach” komt echt bij hen zelf vandaan hoor? Dat dat nu ineens “1 adviesdag” en die benaming “zum kotsen” is vind ik best wel kwalijk, eerst was het nog “onze businesscoach” voor en na en “hallelujah Annic zei ons dat we gewoon het boek moesten aankondigen”. Beetje flauw om dat nu ineens minder te laten lijken.
Ik snap ook eigenlijk niet dat ze zo hapt en dit soort dingen post (en ik snap ook de mensen die Martine bestoken met berichtjes niet trouwens, wat heeft zij er welbeschouwd mee te maken?), heeft Willemijn hier überhaupt iets over gezegd?

12 likes

Ik betwijfel dus echt dat ze bestookt wordt. Beetje in het straatje van we krijgen zoveel vragen over ons outfit en tadaa volgende dag #spon

En dat ze geen commentaar wilt geven is logisch want zij zit niet achter mama worden. Maar ze gaat er zo hard op in bij die 2 comments die er stonden. Zeg dan ook gewoon niks of gewoon een neutraal bericht. Ontken inderdaad het coach gedeelte niet.

3 likes

Hoewel ik snap dat de uitspraken van Martine misschien niet erg handig zijn, vind ik het anderzijds niet fair dat ze zo wordt aangevallen op iets waar ze niets mee te maken heeft. Ze is niet/nooit betrokken geweest bij dit hele mamaworden. Alleen maar omdat ze Annic ooit als coach/eendagscoach heeft gehad krijgt ze deze emmer stront over zich heen… Niet iedereen voelt de behoefte om er iets over te zeggen, en ik vind ook eigenlijk dat deze heksenjacht richting Martine wel een keer mag stoppen. Want dan kunnen we net zo goed alle 89.000 volgers van Annic in kwaad daglicht gaan stellen.

Annic (en Linda) is degene die verantwoording mag afleggen, niet de mensen die haar volgen of die in het verleden een business traject bij haar hebben gevolgd.

Cut the crap en stop deze energie aub in nuttigere dingen, zoals Linda die er aardig onderuit lijkt te komen en de test gewoon via andere wegen blijft verkopen.

Dus nogmaals: nee, de reacties van Martine zijn niet erg handig. Maar stop deze energie in andere dingen.

43 likes

Die heksenjacht nu zo specifiek richting Martine snap ik ook niet zo, maar aan de andere kant, ze (alle momfluenzas) waren wel heul enthousiast met het feliciteren van A&L met het hele platform. Dus ergens snap ik wel dat mensen daar dan naar vragen?

Ik ben maar weer naar de wildlife insta, is toch wat interessanter :blush:

4 likes

Annic kan altijd nog hier aan de bak (waren ze niet failliet/gesloten??)

36 likes

Ze zoeken nu in ieder geval ‘personeel’. Een tijd geleden adverteerden ze dat ze enkel op zoek waren naar vrouwelijk personeel (of meiden noemden ze het geloof ik). Misschien heeft Royke ze verteld dat dat niet mag.

18 likes

Wat fijn dat ik m’n maandelijkse chemo’s niet meer nodig heb voor m’n ms als ik wat liever ben voor m’n darmen​:joy::ok_hand:t3: Dit soort mensen hé die hebben zelf wat tussen de oren: waanzin. :roll_eyes:

3 likes

Is er hier iemand die de cursus van Sanny heeft gevolgd? Ze delen alleen de meest fantastische reacties van deelnemers, maar ik wil graag de realistische onafhankelijke reacties horen.

5 likes

Ja. Zoals @Sedana al zegt, zijn dit soort berichten en onduidelijke en onvoltooide onderzoeken schadelijk.
Ja, het klopt dat autisten meer last van hun darmen hebben. Spanning en stress zorgen voor darmproblemen, maar het is niet dat de darmen voor autisme zorgen of symptomen versterken.
Zoals ik al zei is autisme een spectrum en kan je symptomen niet categoriseren in “erg” en “minder erg”. De een kan wel stimmen, maar dat maakt zijn autisme niet erger dan iemand met ASS die niet stimt. Een autist die “sociaal” lijkt, kan thuis alleen maar op bed liggen en kapot zijn en een “niet sociale” autist kan verder naar zijn mening prima kunnen functioneren.
Bovendien moeten we echt af van het idee dat we autisme kunnen genezen. Dat kan gewoon niet en gaat ons nooit lukken. Het is te complex. Waarom krijgen anders zoveel mensen, en vooral vrouwen, te laat hun diagnose?

En persoonlijk vind ik zulke onderzoeken te vroeg uitbrengen schadelijk @anon50301661 . Autisme is al lastig om te hebben en wordt in de media al gevreesd (er zijn websites die zeggen dat je om ons mag rouwen), dan helpt zo’n onderzoek niet. Dan krijg je dus mensen die denken dat je met bepaald eten het kan genezen.

5 likes

Er is niemand genezen, alleen kinderen zijn getest, de vraag is of het echt werkt en fase 3 van het onderzoek moet nog komen.

Ik denk wat @Vaiana probeert te zeggen is dat je voorzichtig moet zijn met het verklaren van autisme vanuit de darmmflora ipv de darmflora proberen te verklaren vanuit autisme. Omdat mensen daarmee de conclusie zouden kunnen trekken dat je met eten autisme zou kunnen genezen. Al helemaal als onderzoeken nog onvoltooid zijn, maar mensen er al wel de verkeerde conclusies uit trekken. Ik denk dat haar commentaar niet eens zozeer gericht is op de precieze inhoud van de wetenschappelijke artikelen.

Edit: ja ik denk dat jullie langs elkaar heen praten. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat het voor mensen met ASS heel moeilijk kan zijn om met deze onderwerpen om te gaan (zoals ik), omdat diegenen hun hele leven al zijn blootgesteld aan onbegrip en dit soort onderzoeken kunnen eeb trigger zijn uit angst dat er door sommige mensen te snel conclusies worden getrokken

13 likes

Thank you!

@anon50301661 @Bill Ik reageer idd zo boos erop, omdat er gewoon zoveel “geneeskundige” dingen over autisme gezegd worden die niet waar zijn en de angst ervoor vergroten.

3 likes

Ik voeg me bij de autismemaffia en het is inderdaad vanuit mij vooral dat het iets is wat ‘genezen moet worden’ terwijl je als ‘autist’ te horen krijgt dat je jezelf mag accepteren. Deze artikelen geven mij de boodschap dat het iets fouts is, iets wat voorkomen moet worden, iets wat we niet willen in deze wereld. En ik weet dat dat erg emotioneel geredeneerd is, maar als je altijd aan de zijkant wordt geschoven of als raar bestempeld is dat nu eenmaal een gevoelig onderwerp. Maar dan zit je op de ethische kant.
Ik vind het ook gevaarlijk om dit soort publicaties uit te brengen, maar dat is breder dan dit onderwerp. Door het internet zijn zulke wetenschappelijke studies openbaar geworden voor mensen die ze niet goed lezen/interpreteren waardoor er morgen een kop op internet kan verschijnen ‘autisme genezen door elke dag een lepel bitterkoekjesvla bij het ontbijt’ en dat vind ik niet oke. Maar dat zit meer op het vlak dat teveel dingen voor iedereen te lezen zijn. (Ik vind dat dus geen goede ontwikkeling, althans niet op alle fronten)

12 likes

Nou top.Hopelijk kunnen ze dan ook de openstaande factuur voldoen die ze nog open hebben staan bij mijn werkgever.

5 likes

Misschien kunnen we een groepsverzoek indienen :joy:

3 likes

Ja, alleen wel even uitvechten wie 1, 2, 3 etc. wordt :sweat_smile:

1 like

Je darmen je tweede brein? Que? Heb deze uitspraak echt nog nooit gehoord.

Wat betreft het wetenschappelijk onderzoek:

Als ik naar mijn gezin kijk: ik heb darmproblemen en geen autisme, maar heb een broer met darmproblemen en autisme en een zus met autisme maar zonder darmproblemen. Mogelijk niet toevallig dat in onze familie zowel autisme als darmproblemen voorkomen, maar zegt niets over het causaal zijn. Misschien wordt het wel op de zelfde manier genetisch doorgegeven en is er daarom een verband, misschien niet. Heel erg goed dat er meer onderzoek naar gedaan wordt, maar zoals gezegd is het gevaarlijk als leek om uit wetenschappelijk onderzoek conclusies te trekken.

Sowieso ben ik geen fan om autisme te zien als ziekte die moet opgelost worden, eerder een andere manier van de wereld beleven en met de wereld omgaan dan “gebruikelijk” is. Daarmee bedoel ik zeker niet dat het niet nuttig kan zijn om via therapie hulpmiddelen te verkrijgen om gemakkelijker te kunnen functioneren in onze samenleving (die helaas niet voorzien is op mensen die niet binnen de norm vallen).

8 likes

Binnen mijn vakgebied heb ik laatst ook een seminar gevolgd waarin onderzoeken werden gepresenteerd die diverse soorten neurologische aandoeningen ( Parkinson, MS) in relatie tot de darmflora beschreven. ‘ Je darmstelsel als je tweede brein’ werd daar ook in genoemd.
Ik denk, wat @anon50301661 bedoeld, is dat er ‘gewoon’ onderzoek naar wordt gedaan, dit wordt gepubliceerd en een bepaalde groep mensen daar dan zelf mee aan de haal gaan. Kijk naar de groep anti-vaxxers, daar is ook ooit 1 onderzoek geweest over negatieve gevolgen van vaccineren en hoppa deze groep nam dit ene onderzoek voor waar aan.
Gelukkig staan de onderzoeken over darmflora versus onze gezondheid wel iets beter ( en met meer onderzoeken tegelijk) in de peiling, maar ik denk dat dat het gevaar is van deze situatie; elke zelfhelende natuurgeneeswijzer gaat hier nu mee aan de haal want het past perfect in hun straatje.

Dan nu: zullen we back 2 mommy?

8 likes

Annic heeft een reactie geplaatst op Instagram!

34 likes