Oké, dat scheelt natuurlijk wel in vergelijking met die kindjes die echt wat moeten doen voor een video of foto oid zoals op Instagram. Toch vind ik wel dat er bescherming moet zijn naar (jonge) kinderen. Gezien zij wellicht helemaal niet op tv willen en de impact van bekend zijn niet kunnen weten, maar dat is mijn mening natuurlijk, prima als anderen daar ander over denken 
Is het verschil tussen programma’s als Een huis vol en Chateau Meiland misschien ook niet dat met de tweede geld verdiend wordt en met de eerste niet (alleen een vergoeding misschien)? Of levert deelname aan een NPO-programma ook geld op? Iemand die hier verstand van heeft?
Hmm, het zou kunnen dat ze geen ontheffing hadden, of dat ze zich niet aan de voorwaarden voor een ontheffing hielden.
@Shaaar: Ik denk inderdaad dat het verschil in uren/intensiteit tussen Een huis vol en Chateau Meiland best groot is. Dus dan is de kans groot dat ze de voorwaarden van een ontheffing - als ze die al hadden - geschonden hebben.
Als ze dan even ‘gewoon’ gaan naleven bij al die mommybloggers. Dit is scheef.
Het gaat om kinderen beschermen toch? Ik ken 100 voorbeelden van kinderen die door de overheid beter beschermd moeten worden dan dit meisje van de familie Meiland.
Kinderen in de theater en filmwereld mogen toch maar een X aantal keer per jaar optreden/werken? Dat geld komt in principe ook (eerst) bij de ouders terecht.
Ik zit die verjaardagsvlog van Elise te kijken, en ze zegt aan het begin dat Wolf en Luca elk weekend naar Opa en Oma gaan omdat ze dan even op adem moeten komen. Wat? Wouter heeft (zo zagen we in de vlog) sinds corona ongeveer 1 klus gehad en Elise is influencer dus die bepaalt praktisch haar eigen tijden. Zit soms echt met verbazing naar die twee te kijken.
Nou, 24/7 thuis zijn met een tweeling lijkt me reden genoeg om ze af en toe even onder te brengen bij opa en oma. Fijn voor ze dat dat kan toch. Niet zo judgy.
Ik herken je ‘verbazing’ wel een beetje, zeker als die kids ook naar de opvang gaan en je dus niet 24/7 aan het huismoederen/vaderen bent. Maarja het is ook niet aan mij om daar over te oordelen en ik snap dat als je de mogelijkheid hebt, het ook wel lekker is. Als mijn kinderen uit logeren zijn voelt dat echt als vakantie 
24/7 zorg voor kinderen is toch gewoon zwaar. Zij werken niet op kantoor oid, maar altijd thuis. Ik zou dan ook even tijd zonder kinderen willen. Zeker als je een tweeling hebt. Tot voor kort gingen ze ook niet naar het kdv he.
Juist daarom, een moedervlogger heeft ook totaal geen afstand tot het onderwerp.
Er is niemand die haar controleert (behalve als je de kijkers in die rol ziet)
Ik wil daarmee niet zeggen dat het bij reality tv juist beter is hoor, zeker niet, maar dat een vlogger alles zelf doet en beslist vind ik ook niet per se een pre. Omdat er geen crew bij betrokken is zijn de grenzen ook vager.
Ik ben daar een stuk pessimistischer in.
Niet omdat ik denk dat die ouders niet het beste met hun kinderen voor denken te hebben trouwens, maar omdat ze ook niet altijd de gevolgen kunnen overzien en er te dicht op zitten om altijd een goede beslissing te kunnen maken. Dit topic staat vol met voorbeelden.
Haha mummyvloggers. Hoe is het om een mummy te zijn, daar zou ik sowieso naar gaan kijken. My life as a mummy
Huis tuin en keuken mummy

Fitness hollywood mummy

Oke flauw, ben alweer weg.
Wat een ingewikkelde vraag
Ach hij heeft kritiek heeft op alle vloggers, influencers, tiktokkers, insta reels, televisie, simpele content en eigenlijk alles wat hij niet zelf heeft gemaakt 
(Sorry vind hem echt een megakwal)
Vind het niet onverwacht van hem juist, hij houdt zijn partner en kind bewust buiten beeld ivm hun privacy. Kunnen veel ~content creators~ een voorbeeld aan nemen
Heeft Giel een kind?! Dat wist ik helemaal niet.
Oh wacht ik dacht Girl Beelen maar dit is een andere Giel.

Hahahahahaha ok ik laat hem staan
Nee, wat dat betreft niet. Hij deelt zijn vriendin niet en zijn zoon niet herkenbaar. Maar toch onverwacht gezien zijn doelgroep haha. Het is inderdaad giel van stuktv. En wel tof vind ik, dat ie dit deelt!