Mommybloggerstopic #6

En ze hebben pas ook nog een groot kantoor gekocht…

1 like

Daar doen ze ook de dingen voor hun kleding webshop toch? Maar daar ligt dan weer niet de voorraad oid dus snap het eigenlijk ook niet.

Mascha laat in haar story een foto zien van Mila waarbij ze zegt dat haar ogen een mix zijn van bruin, groen en grijs. Die ogen zijn gewoon donkerbruin? Snap er niks van, knap dat zij kleuren zien die er niet zijn!

34 likes

Mascha wil geloof ik heel graag iets zien, en wil dat wij het ook zien ofzo? Toen ik stemde was het 95% Gregor btw haha

Beetje wat Josh heeft met dat Alexis op haar moet lijken.

5 likes

Ze zegt ook dat haar ogen hazel zijn. Ik snap nooit dat soort mensen die per se een speciale oogkleur willen hebben ofzo. Ze hebben alle 3 gewoon bruine ogen en die van Mascha zijn iets lichter bruin.

30 likes

@ moeders

Wanneer heeft een kind eigenlijk de definitieve oogkleur? Niet als in ~in sommig licht is het groen maar ze worden toch allemaal geboren met een kleur die nog ontwikkeld moet worden? Of ben ik in een urban legend getrapt?

Is dat na een maand stabiel of maanden of jaar of iets?

6 likes

Na een jaar

5 likes

Het schijnt in sommige gevallen tot 2 jaar te kunnen duren. Moest ook een beetje lachen om Mascha’s story, want haar baby krijgt 99,5% zeker bruine ogen (of hazel :smirk:), maar duurt inderdaad nog even voor het de definitieve kleur heeft.

Mijn baby van ong dezelfde leeftijd heeft dit ook maar wordt echt geen kind met unicornogen in alle kleuren (hoe graag mijn ouders dat ook willen geloven). Het wordt uiteindelijk gewoon bruin.

11 likes

Klopt, mijn dochters hebben bruine ogen en zeker bij mijn jongste duurde het heel lang voordat ze de uiteindelijke kleur bereikte. Ook een mix van blauw/groen/bruin om dan uiteindelijk “gewoon” donkerbruin te eindigen.

5 likes

Ik wil zoooo graag dat mijn baby bruine ogen krijgt. Vind blauwe ogen echt saai en voel me er altijd zo hollands mee

1 like

11 likes

Hazel lijkt idd afhankelijk van het seizoen (althans kleur blijft hetzelfde natuurlijk)of licht groenig of meer bruin.

Mascha heeft bruine ogen en grefoef en mila ook.

2 likes

Maar toch even noemen

30 likes

Officieel kan het tot 6 jaar duren! Met de nadruk op kan, want bij de meeste kinderen ligt het al eerder vast. Maar als moeder van een 4-jarig kind kan ik bevestigen dat er zelfs op die leeftijd nog verandering te zien kan zijn.

2 likes

Ik wilde hetzelfde komen posten.
Mommy bloggers hebben gewoon volledig vrij spel om grof geld te verdienen met het uitbuiten van hun koters.

Ik snap het niet meer 🤷🏼

26 likes

:eyes:

P.s. mijn plaatje is mijn oogkleur nee

24 likes

Joh slapend ministerie verander die oude wet lekker ofzo. En ik zag, terecht, ergens comments over kinderen bij ‘een huis vol’ (heet het zo?). Die worden niet aangepakt? Lijkt wel pesterij.

10 likes

Ik vind dit wel terecht, denk ik. Kijk geen Meiland dus weet niet hoevaak ze in beeld komt, maar vind het goed dat dat meisje beschermd wordt. En dat het nog niet met vlogs zo is, vind ik geen reden om het op tv dan ook maar niet te doen. Overigens vind ik dat het met vlogs etc ook strenger moet hoor. Denk echt dat kinderen in zetten voor commerciele doeleinden erg schadelijk kan zijn.

2 likes

Oké, dat scheelt natuurlijk wel in vergelijking met die kindjes die echt wat moeten doen voor een video of foto oid zoals op Instagram. Toch vind ik wel dat er bescherming moet zijn naar (jonge) kinderen. Gezien zij wellicht helemaal niet op tv willen en de impact van bekend zijn niet kunnen weten, maar dat is mijn mening natuurlijk, prima als anderen daar ander over denken :slight_smile:

2 likes

Is het verschil tussen programma’s als Een huis vol en Chateau Meiland misschien ook niet dat met de tweede geld verdiend wordt en met de eerste niet (alleen een vergoeding misschien)? Of levert deelname aan een NPO-programma ook geld op? Iemand die hier verstand van heeft?

1 like