Mommybloggerstopic #6

Snap wel wat je bedoelt, beetje alsof een kind in een fabriek mag werken zolang hij het geld op z’n 18e maar krijgt.

2 likes

Ben ik ook met je eens. Ik heb het wel eens als argument gelezen van een mommyblogger (geld zetten we apart voor de kids) maar weet niet meer wie. Als kinderen op die leeftijd werken moet daar vooral gewoon toezicht op zijn en onder strenge voorwaarden.

Ik snap wat je bedoelt. Alsof het ineens oké is dat een kind publiek ‘tentoongesteld’ wordt voor commerciële doeleinden omdat het geld naar de rekening van het kind gaat.
En stel een blogger heeft twee kinderen, met een behoorlijk leeftijdsverschil en de oudste heeft goed verdiend maar de jongste levert veel minder of geen geld op, om wat voor reden dan ook. Is het dan niet krom dat het oudste kind een dikke bankrekening heeft en de jongste niet? Nogal vergezocht natuurlijk, zomaar een hersenspinsel.

Dat ben ik met je eens! Daarom is het ook goed dat er regels zijn m.b.t. hoe veel uur kinderen dit soort werk mogen doen. Of dat offline of online is maakt in mijn ogen weinig verschil, maar nu gelden die regels (voor zover ik weet?) eigenlijk alleen voor offline. Maar ik vind dus áls ze werken in wat voor vorm dan ook en binnen de regels, dat het op zijn minst niet is ter verrijking van de ouders.

Edit: nu ik er meer over nadenk, is misschien wel elke vorm van kinderen die werken als model/actrice etc. iets wat eigenlijk ook de ouders “verrijkt” en doen ze het daarvoor. Ook al krijgen ze er geen geld voor, sommige ouders vinden het leuk dat hun kind bekend is, veel likes krijgt etc.

Martine heeft voor het eerst een foto met haar man op insta gepost. En ik had zo’n ander type verwacht?! Ik ben helemaal in de war :joy:

6 likes

Hij ziet er goed uit! Beetje zo’n Joey (Lotte) type denk ik. Ze heeft wel eens foto’s van hun huwelijk gedeeld waarop hij ook te zien was

1 like

Enige keer dat ik het een beetje jammer vind dat ik geblokkeerd ben

Huh staat hun trouwfoto niet meer op instagram dan? Daar stond hij ook gewoon duidelijk op.

Martine die als vraag krijgt: vind je het erg dat Willemijn meer volgers heeft?

1 like

Ik was echt blij om te zien dat de moeder weer thuis is (van @bigbro.andthetriplets)
Na al die ellende, verschrikkelijk verhaal…

https://www.instagram.com/p/CLj2kbKjJdp/?igshid=pkd7f9vgmm4e

11 likes

Haha ja zo verborgen was ie toch niet? ik heb hem ook wel een paar keer gezien, of ik heb alle stukjes van hem heeft laten zien tot één man geplakt…

2 likes

‘Hij had wat goed te maken met me dus bij hoge uitzondering een keer een foto’

Ok? Zie helemaal voor me dat hij aankwam met een bos rozen om het goed te maken en dan
‘ ‘Nee ik vergeef je alleen als ik een foto van je op Insta mag posten :rage::rage:

33 likes

De goedmaakpost, opvolger van goedmaakseks

6 likes

Ik heb net met tranen in mijn ogen haar posts gelezen. Wat een nachtmerrie

4 likes

Ontzettend verdrietig en wat een groot verlies voor hun. Gelukkig is de moeder herstellende en kan zij mamma blijven van hun eerste kindje.

3 likes

Oh de ironie dat Serena precies spon heeft van opvolgmelk de dag nadat de Keuringsdienst van Waarde uitgebreid bespreekt dat opvolgmelk pure marketing is…

19 likes

Volwassenen die een mondkapje dragen, vergelijken met haar eigen verleden als jehova getuige (als ik het goed heb onthouden?). Volgens mij snappen die kleintjes alles prima en is het echt niet iets traumatisch. Ook op de kinderopvang en bij groep 1 en 2 wordt er toch over gepraat? Niet alleen jeugdjournaal lijkt me.

36 likes

Oh het enige “positieve” aan dit bericht is wel dat ik over het werkwoord “ontwikkelen” nadenk. Is dat zo bedoeld? Losmaken van het wikkelen of maakt Tien hier een woordgrap

Heb zelf grote moeite met “ontnuchteren” (ivm de betekenis dat je juist nuchter wil worden)

6 likes

Erg overdreven vergelijking van Tien, maar vind het zelf ook niet nodig om een kind van 3 tot in detail over het virus uit te leggen. Zoals een aantal reacties hierboven aangeven: gewoon doen alsof het erbij hoort. Maar dat is mn voor echte kleintjes, die nog niet zo doorvragen. Mijn zoontje denkt ook dat je gewoon een mondkapje op moet als je in een winkel bent en weet dat er bepaalde dingen dicht zijn maar niet waarom. Hij denkt dat de speelbus in het winkelcentrum kapot is en gemaakt moet worden, bijvoorbeeld.

Hij vindt ziekte, dokters en ziekenhuizen enzo allemaal best wel verwarrend en beangstigend nog en ik wil hem daar ook niet echt mee belasten. Maar we volgen wel gewoon de regels hoor. Laatst is hij getest en toen hebben we wel gezegd dat we wilden kijken of hij ziek was, maar we treden echt niet in details.

Dus ook al overdrijft ze een beetje met haar vergelijking, vind ik het (als ze zich aan de maatregelen houdt) niet per se kwalijk dat ze haar zoontje van 3 in het ongewisse houdt. Nu kan dat nog wel.

4 likes

Is je kind 16 en is het opeens…

image

De hele wereld is kut!

67 likes