Oh! Dat is in mijn omgeving dus niet zo. Wat apart. Ik weet wel dat het per ziekenhuis verschilt wie aanwezig is tijdens de bevalling/bezoekuren. Kan me overigens best voorstellen dat dat heel lastig is, helemaal geen kraambezoek.
Ik vind haar (online) leven altijd een beetje Amerikaans/LA style overkomen ofzo. Altijd tip top verzorgd, lange haren, wimpers en nagels, haar man een beetje gladjes, mooie dure spullen en een big smile.
Overigens helemaal prima hoor, volgens mij zijn ze heel gelukkig en hebben ze ook blije kids, maar het staat wel echt heel ver af van mijn eigen leven (ook in vergelijking met andere mommy-influencers). Heb hier eerder ook wel eens gelezen dat dit de stijl is van meer mensen in dat dorp/omgeving. Woon zelf ver van Brabant dus geen idee .
Ik ga volgende week bevallen en wij mogen ook helemaal geen enkel bezoek thuis ontvangen in de week dat de kraamzorg er is. Dus ook niet eind van de middag als zij al naar huis is.
Een vriendin zit bij een andere organisatie en daar mag het wel, 1 persoon als de kraamzorg weg is. Dus het verschilt per organisatie denk ik.
Ah dit vind ik echt zielig voor jullie. Misschien vinden jullie het mega chill trouwens kan natuurlijk ook. Maar een vriendin van mij is 20 maart uitgerekend en als ik niet langs mag komen in week een omg. Oké ik vind het vooral zielig voor mezelf dus.
Wij mochten 1 bezoeker per dag ontvangen als de kraamzorg weg was. Zoontje is eind juni geboren.
Vind ik echt wel heel vreemd? Je wil toch gewoon mensen kunnen uitnodigen?
Ik zou het heerlijk vinden om nog even te wachten met visite maar mensen die echt dicht bij mij staan zoals mijn moeder o.i.d. zou ik wel fijn vinden dat ze even kan langskomen.
Ja vind ik ook veel te ver gaan. Logisch dat bezoek niet gewenst is als kraamverzorger er is maar na 5 uur kunnen ze dat toch niet afdwingen?
Ik vond het echt heerlijk eigenlijk. Lekker rustig opstarten met z’n drieën, nergens rekening mee hoeven houden.
Yolo lekker de kraamhulp extra gevaar laten lopen terwijl ze het al extreem druk hebben.
Naja ik snap het opzich wel hoor. Je wilt ook niet dat bezoek ons besmet met corona, en wij vervolgens de kraamverzorgster besmetten en zij die week erna weer naar een ander baby’tje gaat.
Maar ik vind het wel zuur voor de opa’s en oma’s. Voor de rest van de familie en vrienden vind ik het niet zo’n probleem als ze later komen.
Same, ik heb het dochtertje van mijn broer nog maar 1 keer gezien, op een veilige afstand ook dus heb haar nog niet kunnen vasthouden En ze worden zo snel groot!!!
Ik volg al een tijdje een redelijk groot account op insta: perfnotsoperf. Het gaat me steeds meer tegenstaan. Moeder 1 deelt heel het zindelijk worden met problemen-verhaal van haar dochter. Moeder 2 heeft vandaag bijvoorbeeld een story (zo’n 8 uur geleden) dat ze haar dochter boos filmt, zegt ‘chagrijntje is ook weer terug van school’, haar dochter de telefoon probeert weg te slaan maar gewoon door blijft filmen. Heb haar daar nu een dm over gestuurd maar nog geen reactie. Waarom beseffen moeders niet dat je kind geen enkel privacy meer heeft
Ja dat is waar, vooral omdat een kraamverzorgster geen afstand kan houden en dus al meer risico loopt en waarschijnlijk ook in prive extra op let. Maar alsnog idd erg zuur dat je geliefden niet direct kunnen komen
Super ongemakkelijk dit! Kind slaat gewoon haar moeder weg en ze post het.
Andere sectoren in de zorg gelden dit soort bezoekregelingen inmiddels ook niet meer. Vind het echt heftig om dit soort dingen op te gaan leggen, het is je eigen huis.
En de kraamverzorgster zelf mag zeker wel gewoon bezoek ontvangen thuis?
Je kunt het altijd bespreken met je kraamverzorgster, maar achter haar rug om je hele familie uitnodigen vind ik ronduit asociaal.
Ja bizar he! Zielig gewoon
Prullaria én snuisterijen? Wat een hoorn des overvloeds.
Ja vind het ook niet leuk op zo openlijk je kind belachelijk te maken" ons chagrijntje " met dan een pesterig toontje.