Ik weet nou niet of ik er om moet lachen of huilen hoe erg dit van toepassing is op mij
Ik voel me enorm aangesproken en schaam me nu heel erg š„².
Laatst ook al met de emoticon, die schijnt ook echt niet (meer) ok en heel passief agressief te zijn⦠tijd voor een opfriscursusje emoticons van nu waardoor ik geen suffe 30-er moeder ben (of iig niet zo overkom)
Anders, ik gebruik deze bijvoorbeeld in āschat ik heb al je chocolade opgegeten ā
Dat is net zoals mensen die de negatief gebruiken (onder een overlijdensbericht ofzo), dat is ook echt mega awkward.
Gelukkig ben ik me daar als 30er/moeder nog wel bewust van dus hier wijs ik terecht naar de boomersā¦
Edit: gauw mijn smilie weggehaald want die gebruikte ik ongetwijfeld ook al verkeerd
Ik google emojiās regelmatig omdat ik bang ben dat ik ze verkeerd gebruik (wou nu die aap gebruiken maar dat kan dus niet meer. Die had ik nog nooit opgezocht. Yep 30+ hier ook hoor)
Haha ojee⦠Die denken een huil emoji?
Aiii dat eerste is wel heel pijnlijk!
Hahaha hij staat in ieder geval niet in de top 10 meest gehate emojis op werk
In plaats van bij dom, genant, schaamte, iets in die richting, gebruik ik tegenwoordig altijd
Eerder deed ik ook altijd de aap, maar toen ik de vrouw ontdekte vond ik die beter passend
Mijn oom had mijn moeder geleerd dat deze emoji voor beffen stond: . Nu vraagt ze me telkens wat bepaalde emojis betekenen en ik word gek van āQuinoa, iemand heeft me een roos gestuurd, flirten ze met me???ā
Emoticons betekenen toch gewoon wat je onderling er mee bedoelt? Lijkt me toch dat als ik een aapje gebruik op het forum dat mensen gewoon begrijpen dat ik het niet als āfuckboyā aapje gebruik? Of als ik zin zou hebben in taart op werk en deze gebruik, ik niet een collega wil beffen?
Sorry jongons maar die aap geeft zowel in de ājeuk aan mn pikā als in de āoeps foutjeā toch alsnog dezelfde betekenis aan de zin? Schaamte/beetje genant/oeps? Ik snap alle ojee nu heb ik hem verkeerd gebruikt reacties echt niet haha
Nou ja als een collega mij zou sturen achter een vraag zou ik er ook wel even om moeten lachen / nadenken of het dubbelzinnig is haha. Niet op de āoh help paniekā manier maar meer op de āhaha nooit over nagedacht dat je het zo kan interpreterenā manier
https://www.ad.nl/tech/volg-jij-het-nog-emojipedia-legt-haarfijn-uit-welke-emoji-s-passe-zijn~a76c5934/
ik heb deze laatst in mijn met collegaās gedeeld en tegenwoordig hebben wij al vervangen door
want we willen tenslotte geen boomers zijn
Teveel xtc op
Een vriendin van mij gebruikt deze als positieve emoij als een soort knipoog ofzo?? Ze gebruikt hem zelfs voor haar bedrijf op social media. Dan staat het van: wow dit is echt een super schattig rompertje, voor ā¬14,95 is hij van jou
Ja context!!
Oef, echt haat aan mensen die die tweede zin incl smilie gebruikenā¦
35+ = boomer? Haha oke