Mommybloggerstopic #6

Volgens mij staat ‘gewoon’ daarom zowel in mijn reactie als in het artikel meermaals tussen haakjes :sweat_smile: ik vind het verschrikkelijk. Mn man is online wat aan het zoeken naar bevallingsverhalen om zich voor te bereiden op de geboorte van onze eerste en kwam ook op één van hun video’s terecht. Heb direct duidelijk gemaakt dan onze kinderen níet die video’s gaan bekijken. Brrrrrr.

Ah excuses. Ik heb het artikel niet gelinkt, dus die moet dan ook nog even weg denk ik.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze hun hypotheek gaan betalen als ze niet meer hun kinderen kunnen uitbuiten op YouTube (want die bubbel gaat vroeg of laat gewoon barsten). Wat voor werk zouden ze dan gaan doen?

4 likes

Er zit een gigantisch verschil tussen een sociale huurwoning en een huis van een miljoen… En ja, ik vind dat daar strenger op gecontroleerd mag worden en er dan wel degelijk financiële gevolgen mogen zijn. Als zij al pak 'm beet vijf jaar lang ruim boven modaal verdienen (hou ik even alle spon achterwege) en al die tijd gebruik maken van een sociale huurwoning dan klopt er wat mij betreft echt iets niet in het huidige systeem hoor. Het is nou niet dat er geen tekort is aan sociale huurwoningen toch?

7 likes

Een biografie schrijven, doen die oud presidenten ook allemaal. En influencers natuurlijk ook 🥲

2 likes

Het huis is duur maar ik denk dat veel YouTubes wel in deze prijsklasse een huis hebben.
Het verschil is een beetje dat als je dit huis in de randstad zet je er het dubbele voor moet betalen denk ik :sweat_smile:

Hier in Overijssel zijn de prijzen nog wel iets lager.

Misschien hebben ze hun huis wel contant betaald zonder hypotheek. Dat is al één last minder.

4 likes

Meer geld steken in ‘fraude’ bestrijding kan vaak ook gewoon niet uit. Net als met uitkeringsfraude. Er gaan altijd mensen misbruik maken van een systeem. Heel veel inzetten op die bestrijding kan gewoon niet uit en zorgt voor valse beschuldigingen.

2 likes

Is ook niet handig. Dan heb je namelijk vermogen in vastgoed zitten, kun je elk jaar een flink bedrag aan de belastingdienst afstaan.

Die kids zijn nog zo jong, daar kunnen ze nog wel even op teren denk ik. Zolang de politiek hier geen regels voor opstelt (of zij zelf niet tot een fatsoenlijk inzicht komen) kunnen ze gewoon lekker doorgaan.

1 like

Ah ja dit ben ik helemaal met je eens, vind het op individueel niveau gewoon moreel verwerpelijk van deze mensen specifiek dat ze dus totdat ze zich een huis van een miljoen konden veroorloven in een sociale huurwoning hebben gezeten. Dat je gebruik kúnt maken van de voorziening binnen de wet betekent niet dat je het ook moet doen.

4 likes

Ongeacht het huis dat ze kopen, ik blijf het kwalijk vinden dat de kinderen mede verantwoordelijk zijn voor het gezinsinkomen dat dit huis mogelijk maakt. En ze krijgen er vast heel erg veel voor terug, maar het is alles behalve vrijblijvend en dat is niet oke

14 likes

Oh absoluut, dat staat buiten kijf of ze nou een miljoenenvilla of een woonboot of driehoog achter betrekken. Het verdienmodel is totaal verwerpelijk, het is geen nettobalans: geen privacy, maar wel een tennisbaan :roll_eyes:

8 likes

Ik vind dit zo een interessant onderwerp, want het is inderdaad makkelijk om te zeggen dat iemand prima groter of juist kleiner (of duurder) kan gaan wonen, maar in de praktijk leidt dat tot rare en onwenselijke situaties als je dat zou afdwingen. De enige oplossing is denk ik het vergroten van het aanbod zodat ook prijzen wat meer realistisch worden en mensen meer keuze hebben. Uiteindelijk zal het gros van de mensen uit zichzelf wel weg gaan uit die goedkope huurwoning, zolang het alternatief (kopen, vrije sector) maar wel een realistische optie is. Eerlijk is eerlijk, als ik voor meer geld minder woongenot krijg, zou ik ook niet zo snel weggaan uit mijn goedkope huurwoning :woman_shrugging:

6 likes

Het gaat mij echt om mensen die veel te veel verdienen voor een sociale huurwoning. Ik ben er van op de hoogte dat ons stelsel niet klopt en dat er grote tekorten zijn op de woningmarkt etc. Maar deze mensen hebben letterlijk doorgespaard tot een huis van een miljoen, dat betekent inderdaad dat ze al veel eerder uit de sociale huur hadden gekund om te verhuizen naar iets anders. Dat gaat wel over meer geld dan een paar duizend euro meer verdienen.

6 likes

Zij hadden inderdaad al veel eerder dat huis kunnen verlaten. Ze zijn al zolang “de grootste familie vloggers”. Maar onder het mom van we konden steeds geen geschikte woning vinden bleven ze daar maar wonen.

1 like

Waarom verhuizen die Bellinga’s zo… raar? Dat kleine aanhangertje steeds… ik vind het allemaal echt een beetje van de hak op de tak ofzo haha.

Geïnspireerd op de enge filter die ze altijd gebruikt op haar kinderen.

1 like

Ik kende die vlogfamilie niet (:woman_shrugging:t3:) maar ik schrik toch ook wel van het uitbuit-gehalte… En jezus, hoeveel insta-accounts en YouTube kanalen kan je hebben?!

3 likes

Aah sad, was ik er toch ingetrapt :sweat_smile:… wel beter voor het milieu gelukkig!

Ze bezetten een insta-account voor hun ongeboren kind zodat de account naam niet “gestolen” kan worden🤷🏼‍♀️ Niks verbaast mij meer.

3 likes