Mommybloggerstopic #6

Neuh, ik word als pm’er ook niet perse blij van een ziek kind, maar vooral omdat ik het dus zielig vind. Ik wil dan echt het liefst alleen met dat kind op schoot zitten, maar 9 van de 10 keer kan dat gewoon niet.

Kan me trouwens ook best voorstellen dat de pm’ers van de tweeling ook die vlogs kijken en dit dan horen. Dan kijk je de volgende keer toch wel ff anders naar ze denk ik. Ik zou het iig niet tof vinden

8 likes

Pedagogisch medewerker? Lijkt me

2 likes

Ik begrijp dat ze het heel vervelend vinden, want dat vond ik ook als ik een ziek kind moest ophalen. Maarreh ja mijn les in een leven met jonge kinderen is toch wel dat ze gewoon ziek worden en dat jouw eigen behoeften dan echt even op de 2e plaats komen.

Moest eigenlijk vooral lachen om dat stukje met zoooooon honger en dan eten bestellen en daar op wachten terwijl je vergaat van de honger. Ben ik nou de enige op aarde die dan gewoon ff een extra boterham uit de vriezer trekt? :joy:

13 likes

Neen hoor dan plunder ik meestal de halve snoep/koekkast.

5 likes

Ik vind het echt eng stil bij Elise Joanne… hoop dat het goed gaat met hun jongste :pensive:

2 likes

Oh, ik ergerde me ook aan die privilege-opmerkingen van Elise en Wouter. Aslof de wereld vergaat als ze hun insta-post of vlog een week later uploaden.

1 like

Dit staat bij de video van Elise:

Vind ik toch altijd gek. Want voelt dan toch aan als sponsoring als je die bedrijven noemt haha

27 likes

Ja precies! Toch vreemd hoe dit wordt gebracht

Yup, same here. Hun gezin is veel belangrijker dan insta op de hoogte houden maar ik hoop zo dat alles goed is…

6 likes

Ja ik hoop ook zooooooooo onwijs dat ze gewoon in alle rust met z’n vijfjes aan het genieten zijn thuis :heart::heart:

9 likes

Net zoals Martine van 2wmn toen haar zoontje niet meer naar de creche mocht.
Ik ben directrice van meerdere bedrijven, mijn man is directeur van meerdere bedrijven, hoe moeten we dit doen?
Eh ja, niemand zegt dat dit leuk of makkelijk is maar in loondienst is het echt niet makkelijker dan wanneer je eigen baas bent en vanuit huis werkt?
Maar Martine dacht ook dat kolven veel makkelijker zou zijn wanneer je voor een baas werkt dus waar heb ik het over :rolleyes:

27 likes

Oh sorry, pm’er staat voor pedagogisch medewerker, dus de juf/leidster/nanny/etc op de groep van het kinderdagverblijf. Voor mij een normale afkorting, vergeet soms dat dit niet voor iedereen zo is, excuus.

2 likes

Ze hebben zo’n zwaar leven…

1 like

Oh hemel, heb net de vlog van Elise gekeken. Wouter laat zich weer van zijn beste kant zien met zijn ‘wij moeten gewoon werken’. Zou wat zijn geweest als hij een ‘normale’ kantoorbaan zou hebben gehad. Pfoe pfoe, zo een medelijden heb ik met hem…

17 likes

Zij zijn tenminste eigen baas en kunnen hun kinderen gewoon ophalen. Ik moest met lood in mijn schoenen mijn baas vragen of ik weg MOCHT om mijn zieke kind van het kdv op te halen. Btw zieke kindjes horen thuis en niet op het kdv. Ga maar na als je zelf ziek bent, dan wil je ook rust.

21 likes

Hij is tenminste nog met wij, zoveel alleenstaande ouders die elke keer dit soort dingen hebben. Als je kind ziek is wil die toch ook gewoon lekker thuis zijn, net zoals als wij ziek zijn dan willen we ook gewoon liefste thuis op de bank zitten.

14 likes

Een beetje off topic, maar wanneer vinden jullie een kind ziek genoeg om thuis te blijven? Ik merk dat wij juist het tegenovergestelde doen en hem soms iets te snel thuis houden. Dan denk ik achteraf: dit had best gekund. Maar wil er gewoon voor hem zijn als hij niet lekker is. Ik ben ook eigen baas, dus kan dat ook makkelijker besluiten. Wat is voor jullie de grens qua klachten om je kind thuis te houden?

1 like

Ik kijk een beetje hoe ze zijn. Soms snotverkouden en hoesten maar wel energiek en vrolijk, dan breng ik ze gewoon.
Soms ogenschijnlijk weinig aan de hand maar wel hangerig en aanhankelijk en zielig. Als het werk technisch gezien uitkomt houd ik ze dan thuis, als het niet uitkomt breng ik ze maar wel met dringend verzoek als het echt niet gaat mij of m’n partner te bellen.
Bij koorts houd ik ze altijd thuis ongeacht hoe ze zich voelen. Maar dat moet nu ook wel ivm Corona :innocent:

Dus grens ligt voor mij vooral bij hun gedrag / hoe ze zich voelen en koorts.

3 likes

Ik vraag me altijd af hoe ouders die allebei geen kantoorbaan hebben dat doen. Als je niet je spullen kunt pakken om thuis verder te werken of 's avonds wat werk kunt inhalen. Als je bijvoorbeeld beiden voor de klas staat (mag je dan een hele klas aan hun lot overlaten vanwege je eigen zieke kind? Ik heb geen idee.) of bij een klantenservice werkt (die ervaring heb ik toevallig zelf en ze zijn daar zo flexibel als een looien deur. 6 weken van tevoren een uurtje verlof aanvragen en nog afwijzen. 3e x ziek of te laat: dan mag je vertrekken.)

1 like

Ik werk in de zorg en ik moet zelf vervanging regelen en vakantie uren inleveren om weg te kunnen. Wat een feest met 3 kinderen op de opvang haha

4 likes