Mommybloggerstopic #6

Ah ja dit ben ik helemaal met je eens, vind het op individueel niveau gewoon moreel verwerpelijk van deze mensen specifiek dat ze dus totdat ze zich een huis van een miljoen konden veroorloven in een sociale huurwoning hebben gezeten. Dat je gebruik kúnt maken van de voorziening binnen de wet betekent niet dat je het ook moet doen.

4 likes

Ongeacht het huis dat ze kopen, ik blijf het kwalijk vinden dat de kinderen mede verantwoordelijk zijn voor het gezinsinkomen dat dit huis mogelijk maakt. En ze krijgen er vast heel erg veel voor terug, maar het is alles behalve vrijblijvend en dat is niet oke

14 likes

Oh absoluut, dat staat buiten kijf of ze nou een miljoenenvilla of een woonboot of driehoog achter betrekken. Het verdienmodel is totaal verwerpelijk, het is geen nettobalans: geen privacy, maar wel een tennisbaan :roll_eyes:

8 likes

Ik vind dit zo een interessant onderwerp, want het is inderdaad makkelijk om te zeggen dat iemand prima groter of juist kleiner (of duurder) kan gaan wonen, maar in de praktijk leidt dat tot rare en onwenselijke situaties als je dat zou afdwingen. De enige oplossing is denk ik het vergroten van het aanbod zodat ook prijzen wat meer realistisch worden en mensen meer keuze hebben. Uiteindelijk zal het gros van de mensen uit zichzelf wel weg gaan uit die goedkope huurwoning, zolang het alternatief (kopen, vrije sector) maar wel een realistische optie is. Eerlijk is eerlijk, als ik voor meer geld minder woongenot krijg, zou ik ook niet zo snel weggaan uit mijn goedkope huurwoning :woman_shrugging:

6 likes

Het gaat mij echt om mensen die veel te veel verdienen voor een sociale huurwoning. Ik ben er van op de hoogte dat ons stelsel niet klopt en dat er grote tekorten zijn op de woningmarkt etc. Maar deze mensen hebben letterlijk doorgespaard tot een huis van een miljoen, dat betekent inderdaad dat ze al veel eerder uit de sociale huur hadden gekund om te verhuizen naar iets anders. Dat gaat wel over meer geld dan een paar duizend euro meer verdienen.

6 likes

Zij hadden inderdaad al veel eerder dat huis kunnen verlaten. Ze zijn al zolang “de grootste familie vloggers”. Maar onder het mom van we konden steeds geen geschikte woning vinden bleven ze daar maar wonen.

1 like

Waarom verhuizen die Bellinga’s zo… raar? Dat kleine aanhangertje steeds… ik vind het allemaal echt een beetje van de hak op de tak ofzo haha.

Geïnspireerd op de enge filter die ze altijd gebruikt op haar kinderen.

1 like

Ik kende die vlogfamilie niet (:woman_shrugging:t3:) maar ik schrik toch ook wel van het uitbuit-gehalte… En jezus, hoeveel insta-accounts en YouTube kanalen kan je hebben?!

3 likes

Aah sad, was ik er toch ingetrapt :sweat_smile:… wel beter voor het milieu gelukkig!

Ze bezetten een insta-account voor hun ongeboren kind zodat de account naam niet “gestolen” kan worden🤷🏼‍♀️ Niks verbaast mij meer.

3 likes

Ik heb net een vlog gekeken van de Bellinga’s. Kende ze niet echt, maar Fara heeft echt veel energie en komt super positief over. Ik was constant chagrijnig tijdens m’n verhuizing en ik kwam van een gemeubileerde studio, had niet 3 kinderen rondrennen en was ook niet zwanger. Gelukkig hoefde ik het ook niet te vloggen

1 like

Ik weet niet of zij nog onder mommybloggers valt of er überhaupt ooit echt onder heeft gevallen maargoed, ik post het hier ff.

Die Anna Liss heeft nu zon verkoop studio met designer kleding.
Verkoopt ze nou haar eigen kleding die ze allemaal nog had of wat???
Die rijke ex van haar is nu met die kimberley klaver en ik vraag me dus af of dit nog allemaal kleding is waar ze nu vanaf moet uit haar periode met hem ofzo :joy: ze heeft het namelijk steeds over haar “eigen closetsale”

1 like

Waarom gaat Nathalie Vijfhuizen weer terug naar Nederland? Ik kan het filmpje niet openen

1 like

Ze gaan misschien terug naar Nederland (als het lukt, op een veilige manier) in april, omdat Danny daar moet werken en haar zus dan gaat trouwen en zij getuige is. Dus ze is aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, hoe lang ze eventueel in quarantaine moeten, wanneer ze dan moeten testen en hoe vaak enz. Het zou dus gaan om een bezoek aan Nederland, geen verhuizing of iets.

Thanks. Scheelt me weer kijken hahaha.

Lekker misleidende titel dan weer.

2 likes

Niet alle kleren die Anna Liss verkoopt zijn van haar. Haar studio is een soort van luxe tweedehands kleding winkel. Ze verkoopt dus ook kleding/schoenen/tassen van andere mensen.
Ik moet zeggen dat ze erg mooie spullen heeft, maar die prijzen :roll_eyes:

“Hoi Anna Liss” in 3,2,1…

6 likes

Het zijn wel bijna allemaal dezelfde maten en alles past haar ook perfect dus ik vind het erg bijzonder :sweat_smile:

Weet iemand wat er met Jipp Heldoorn is? Zag een story over een rot situatie?