Yup, same here. Hun gezin is veel belangrijker dan insta op de hoogte houden maar ik hoop zo dat alles goed is…
Ja ik hoop ook zooooooooo onwijs dat ze gewoon in alle rust met z’n vijfjes aan het genieten zijn thuis
Net zoals Martine van 2wmn toen haar zoontje niet meer naar de creche mocht.
Ik ben directrice van meerdere bedrijven, mijn man is directeur van meerdere bedrijven, hoe moeten we dit doen?
Eh ja, niemand zegt dat dit leuk of makkelijk is maar in loondienst is het echt niet makkelijker dan wanneer je eigen baas bent en vanuit huis werkt?
Maar Martine dacht ook dat kolven veel makkelijker zou zijn wanneer je voor een baas werkt dus waar heb ik het over
Oh sorry, pm’er staat voor pedagogisch medewerker, dus de juf/leidster/nanny/etc op de groep van het kinderdagverblijf. Voor mij een normale afkorting, vergeet soms dat dit niet voor iedereen zo is, excuus.
Ze hebben zo’n zwaar leven…
Oh hemel, heb net de vlog van Elise gekeken. Wouter laat zich weer van zijn beste kant zien met zijn ‘wij moeten gewoon werken’. Zou wat zijn geweest als hij een ‘normale’ kantoorbaan zou hebben gehad. Pfoe pfoe, zo een medelijden heb ik met hem…
Zij zijn tenminste eigen baas en kunnen hun kinderen gewoon ophalen. Ik moest met lood in mijn schoenen mijn baas vragen of ik weg MOCHT om mijn zieke kind van het kdv op te halen. Btw zieke kindjes horen thuis en niet op het kdv. Ga maar na als je zelf ziek bent, dan wil je ook rust.
Hij is tenminste nog met wij, zoveel alleenstaande ouders die elke keer dit soort dingen hebben. Als je kind ziek is wil die toch ook gewoon lekker thuis zijn, net zoals als wij ziek zijn dan willen we ook gewoon liefste thuis op de bank zitten.
Een beetje off topic, maar wanneer vinden jullie een kind ziek genoeg om thuis te blijven? Ik merk dat wij juist het tegenovergestelde doen en hem soms iets te snel thuis houden. Dan denk ik achteraf: dit had best gekund. Maar wil er gewoon voor hem zijn als hij niet lekker is. Ik ben ook eigen baas, dus kan dat ook makkelijker besluiten. Wat is voor jullie de grens qua klachten om je kind thuis te houden?
Ik kijk een beetje hoe ze zijn. Soms snotverkouden en hoesten maar wel energiek en vrolijk, dan breng ik ze gewoon.
Soms ogenschijnlijk weinig aan de hand maar wel hangerig en aanhankelijk en zielig. Als het werk technisch gezien uitkomt houd ik ze dan thuis, als het niet uitkomt breng ik ze maar wel met dringend verzoek als het echt niet gaat mij of m’n partner te bellen.
Bij koorts houd ik ze altijd thuis ongeacht hoe ze zich voelen. Maar dat moet nu ook wel ivm Corona
Dus grens ligt voor mij vooral bij hun gedrag / hoe ze zich voelen en koorts.
Ik vraag me altijd af hoe ouders die allebei geen kantoorbaan hebben dat doen. Als je niet je spullen kunt pakken om thuis verder te werken of 's avonds wat werk kunt inhalen. Als je bijvoorbeeld beiden voor de klas staat (mag je dan een hele klas aan hun lot overlaten vanwege je eigen zieke kind? Ik heb geen idee.) of bij een klantenservice werkt (die ervaring heb ik toevallig zelf en ze zijn daar zo flexibel als een looien deur. 6 weken van tevoren een uurtje verlof aanvragen en nog afwijzen. 3e x ziek of te laat: dan mag je vertrekken.)
Ik werk in de zorg en ik moet zelf vervanging regelen en vakantie uren inleveren om weg te kunnen. Wat een feest met 3 kinderen op de opvang haha
Ja, in jouw vak is dat natuurlijk ook zo! Ik kan me voorstellen dat dat soms best ingewikkeld is en je dus vanwege het zelf moeten regelen van vervanging niet altijd snel naar je kind kunt en soms helemaal niet. En met 3 kinderen kost het je aardig wat uren kan ik me voorstellen!
Weet ook niet of en hoe het anders zou moeten hoor, maar ben me wel bewust van het gemak van mijn kantoorbaan in dit soort situaties.
Ik ken een zzp’er in de creatieve sector (tekst) en die noemt zichzelf op LinkedIn ‘Art director’… Ze denkt waarschijnlijk dat het ‘kunstdirecteur’ betekent en heeft geen idee dat art director een heel ander vak is haha.
Hoe ze het letterlijk zei weet ik niet meer, maar het kwam erop neer dat ze het zo druk had dat ze vergat te kolven en dat het haar daarom makkelijker leek om voor een baas te werken omdat je er dan gewoon tijd voor in kunt plannen? Zoiets was het, ik snapte het punt toen al niet helemaal.
Ja want zonder baas is ze zelf de baas en “Druk, druk druk he!”.
Dat is gewoon geilen op berichten als “Meid, GUN jezelf toch de rust, dat MAG!!”
En dan zeggen: we moeten werken, we waren het kantoor aan het inrichten
Oh ja, mega druk en belangrijk
Elise joanne heeft een story geplaatst en Guusje mag morgen naar huis🥳 wat fijn voor ze
Hahaha alsof je als je in loondienst werkt een wekkertje van je werkgever krijgt die af gaat dat je moet kolven. Of dat als je in loondienst bent je de hele tijd naar de klok zit te staren tot je kunt kolven. Zooo veel makkelijker
Ik snap ze wel dat het als ZZPer best shit omdat je gewoon de enige bent die je werk doet. Ik vond dat ook stressvol toen mijn kind in het eerste jaar heel veel ziek was en ik elke keer weer een werkdag in moest leveren. Want als ik niets deed gebeurde er niets en bleef al het werk liggen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het in loondienst dan makkelijker is, beide situaties hebben voor- en nadelen.