Mommybloggerstopic #6

Ik vind Guusje zo’n lieve naam. Fijn voor ze zeg

2 likes

Nou de baas is wel verplicht je een kwart van je tijd te geven om te kolven. Dus ja je kan het nog vergeten maar het is wel makkelijker om er tijd voor vrij te maken.

Aan de andere kant kun je als zzp’er ook gewoon lekker achter je bureau kolven, dat doe je midden op een kantoor niet. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

2 likes

Er is voor beide kanten ook wel wat te zeggen, als werknemer in loondienst ben je natuurlijk ook afhankelijk van je baas. Ze kunnen wel verplicht te zijn je tijd te geven, maar dat zal ook lang niet iedere werkgever doen. Volgens mij moet je ook een ruimte krijgen die op slot kan en waar elektra is, maar op mijn werk bestaat zoiets al niet. Maar zoals @itakepictures al zegt kan ik me ook voorstellen dat je er als ZZP’er niet altijd tijd voor kan vrijmaken.

1 like

In haar geval kan dat wel, als je zzper bent in bijv de zorg of andere live-aanwezig-sectoren is dat best lastig :upside_down_face:
Tijd vrij maken is niet makkelijker of moeilijker als loondienst medewerker. Maar het financiële stukje zeeeeker wel.
(Bijv ook door het niet halen van de urennorm etc wanneer je 25% van je tijd zou kolven waardoor je ook nog eens aantal aftrekposten mag inleveren. :eyes:)

(Deze is niet aan jou @Nefertiti perse haha, meer in algemeen :slight_smile: - edit hier staat een super sarcastische smiley maar is eigenlijk die lieve met blozende wangetjes maar die doet het niet :sweat_smile:)

Deze 😛

6 likes

Maar het in een BV gieten is alleen om fiscale redenen toch? Ze blijven zelfstandig en zonder personeel dus denk wel dat je haar als ZZP-er kunt zien

Ik ergerde me vooral aan het begin.

“Nouja de jongens zijn al 20m wakker maar ik wil ze nog niet uit bed halen want ik heb een momentje voor mezelf”.

En vervolgens hoor je zeuren/huilen. Wat moet ik me daar bij voostellen ? Liggen ze dan al 20m in een donkere kamer ? Vind dit zielig.

2 likes

Moet kunnen toch? Ze waren niet hysterisch aan het huilen of zo. Volgens mij was er maar ook 1 baby wakker toen ze de kamer in ging. De ander was gewoon rustig aan het chillen.

11 likes

Ligt misschien aan mij maar ik hoorde toch een vervelend zeurtje / huiltje. En de andere lag te slapen, we zielig voor dat kindje.

Zielig?
Ik denk dat hun moeder het huiltje beter herkent/ kan inschatten dan jij.
En dus ook zelf heel goed kan inschatten wat goed is voor haar kids.

27 likes

Jeezus ok dan.

Ik mag toch mijn observatie delen ?

Ik denk dat je hier wat sarcasme mist.

1 like

Je bemoeien met andermans kinderen/opvoeding is gewoon kut. Of het nou Martine is of wie dan ook.

9 likes

Helpt ook niet dat er ‘+ Maik helpt me’ staat. Bikini praat, Maik helpt, Tien vlogt.

4 likes

Zit de vlog van martine te kijken. En er is een stukje waarin maik terug gilt tegen de baby. Terwijl martine uitlegd hoe maik beter kan gillen zegt mijn kind: oh hij moet naar de hoek! :sweat_smile:

24 likes

Ik heb me er vooral aan geërgerd dat de vlogs van Martine elke week te laat online kwamen. Elke maandag was er wel iets waardoor het editen even niet lukte. Nu ben ik een hormonaal monster op het moment :joy: en is zij ons natuurlijk niets verplicht maar vond het wel typisch.

3 likes

Zeker, het kan ook heel erg kut zijn als je net lekker aan het werk bent en je dan wordt gebeld om je kind te halen. Absoluut niet chill. Denk dat de reacties komen door de eerdere uitspraken van Wouter? That’s the case for me. Met het incident van de parkeergarage, het continu herhalen van het Oud-Zuid en ik ben toch een echte Amsterdammer want geboren in Mokum enzovoorts. Hij lijkt soms een karikatuur, in een ander universum te leven.

11 likes

Snap dat echt niet. Vind het wel grappig om te zien hoe verschillend regels bij andere zijn. Van sommige dingen denk je toch dat ze in ieder huishouden gelden? Niet schreeuwen/gillen, niet staan op de meubels enzo.

1 like

Dat was een drieling! Big.broandthetriplets (zonder punt). Volgens mij gaat t met haar nu veel beter en dialyseert ze ‘alleen’ nog. Ff tussen aanhalingstekens, want kan me niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Ook zonder een rouwproces om 3(!) kindjes. Zo heftig.

1 like

Je hebt ook zeker een punt, tuurlijk moeten zij ook geld verdienen als eigen baas. Maar ze hebben vorige vlog ook nog eens verteld dat ze elk weekend de tweeling uit logeren doen.
Ik vond t behoorlijk verwend over komen van ze

2 likes

Zou Shifra aan het bevallen zijn? Ben heel benieuwd naar de naam!