Mommybloggerstopic #6

@Sproetjes dat is absoluut waar, taboe brekend en het heeft ook zeker meer aandacht nodig alleen vind ik sommige dingen wel best persoonlijk. Er zijn wel een paar post waarin ze echt een situatie met haar zoon beschrijft tot in detail en dat ik dan denk, hmm dat is wel best persoonlijk over/voor zo’n jochie.
Het zou voor mij al anders voelen als er bijv ook meerdere mensen/kinderen/ouders aan het woord/ op foto in de tijdlijn kwamen want nu draait het wel alleen maar om hém.

Ik weet niet, het is een moeilijke kwestie vind ik zelf want; goed onderwerp, taboe brekend maar wel wéér een kind prominent op de tijdlijn.

Het zou best mede bepalend kunnen zijn voor het succes van hun programma & boek. Wat als het ook anders kan ofzo heet dat.
Want, als zij, met zulke uitdagingen in haar leven het kan, ja dan jij/wij ook! Het verkoopt op een bepaalde manier, en ja je kán je afvragen of het zonder dit achtergrond verhaal net zo hard had gelopen, bedoel je dat?

Ik merk dat ik denk; ze heeft van een “moeilijke kant” iets heel sterks gemaakt waar ze ook anderen mee helpt. En toevallig is ‘het kind’ daar onderdeel van. Maar ik denk dat zij bijv van zelf ziek zijn oid ook iets sterks had kunnen maken, simpelweg om dat zij dat talent heeft. En heb het idee dat ze heel scherp afweegt wat ze wel en niet deelt. Want volgens mij zien we nog net het bovenste topje van hoe hun dagelijks leven is, en zelfs dan vertelt ze er over ipv een extreme bui van haar kind te filmen.

2 likes

Ik ben heel erg anti je kinderen inzetten, maar bij Janne heb ik wel een ander gevoel. Ik denk dat zij echt heel erg nadenkt over wat zij deelt en idd dat het echt maar een topje van de ijsberg is. Daarnaast heb ik hem ook nog nooit ik een spondeal gezien.

3 likes

Zij gebruikt Caiden overigens nooit voor haar programma’s. Besides was ze al best groot voor Caiden er überhaupt was. (ik volg haar toevallig al van daarvoor).

2 likes

Een verander je mindset programma ofzo

1 like

Een of andere samenwerking met huisje.vol.liefde geloof ik.

Dat is inderdaad wel zoals ik het bedoelde ja.

Lastig. Het lijkt mij ook echt een leuke meid en hoop dat een tweede kindje hun snel gegund is.

‘Wellness-rechts’, mooie term. ‘Conspirituality’ wordt het ook wel genoemd. Ben denk ik toch naïef geweest door te veronderstellen dat Ti.en niet op FvD zou stemmen (zeg niet dat ze het gedaan heeft maar ze past wel helemaal in dit plaatje)

Edit: ze past in dit plaatje minus het moestuintje natuurlijk. Of met een alternatief moestuintje in de vorm van een boom die je lekker kunt knuffelen maar wel op veilige afstand van je eigen achtertuin.

Roxanne van Iperen schrijft namelijk: “Laat je niet verleiden door zalvende termen als Moederhart. Het is een groep keiharde, egocentrische, bevoorrechte mensen die over andermans rug hun moestuinbestaan wil behouden, dat niet eens daadwerkelijk bedreigd wordt.”

18 likes

Een groot vrouwen blog (?) had een tijdje terug al een artikel over wellness rechts maar ik kan het niet meer vinden… Kom wel dit Vice artikel tegen… Het is wel echt een ding.

Edit, gevonden, het was Cosmopolitan

2 likes

Ik had dit ook gelezen maar vraag me eerlijk gezegd toch wel echt af waar dit op is gebaseerd en of er daadwerkelijk zoiets bestaat als ‘wellness-rechts’ in Nederland. Sander Schimmelpenninck praat hier ook altijd over. Ik begrijp het principe hoor en in Amerika is dit ook echt een groot ding, maar ik denk dat dat vooral komt door het 2 partijen systeem daar.

Ik kom zelf (helaas) uit de wellness kringen en zie (helaas) heel veel mensen die corona-ontkenners zijn maar dan bijvoorbeeld PvdD hebben gestemd omdat zij ook redelijk kritisch zijn op de coronamaatregelen. En iemand als I.sa G.reens bijvoorbeeld heeft vandaag nog laten weten dat ze niet achter forum/pvv/ja21 staat. Ik snap het idee wel, maar vraag me echt af hoe groot die groep is in NL.

Goed punt; Roxane van Iperen onderbouwt het verder niet met cijfers oid. bij de NOS zag ik wel dit plaatje:

Niet zoveel voormalig PvdD-stemmers dus. Het zou kunnen dat sommige van deze spirituele types tot de groep behoren die voorheen niet stemde maar dat weet ik niet. Overigens zat ik nog eens na te denken over ‘wellness-rechts’, en het zou toch in ieder geval ‘wellness-extreemrechts’ moeten zijn.

Disclaimer: niks tegen yoga verder!

edit: ik snap niet meer zo goed wat ik hiermee wilde zeggen want niemand zei dat spiri-FvD-stemmers voorheen PvdD stemden. Maar het ligt misschien het meest voor de hand.

3 likes

Haha ik zat al met mijn hersens in een kronkel wat je bedoelde. Maar wel een interessant grafiekje!

1 like

Martine gaat geleide meditaties geven :upside_down_face:

Zit iedereen klaar voor de KC PARTY?:joy:

2 likes

Shit, ik had wel lekker willen cringen. Maar het feestje is zonder mij begonnen…

1 like

Natuurlijk.

1 like

Het is een community app voor maar 6€ per maand :yum:

Met als wil & tien?
Wat uniek zeg 🥲

1 like

Nu al 1300 volgers op dat clubbie account van Kelly.

1 like

Zijn dat ook de personen die 6 euro per maand betalen?