Pff zo irritant, vooral dat doen alsof je alles wel zelf doet?
https://www.bytessnoa.nl/ is ook zo’n shop, las dat ze nu ook gaan vloggen zelfs, maar alles komt letterlijk van Ali en maar blijven ontkennen en comments verwijderen erover?
Pff zo irritant, vooral dat doen alsof je alles wel zelf doet?
https://www.bytessnoa.nl/ is ook zo’n shop, las dat ze nu ook gaan vloggen zelfs, maar alles komt letterlijk van Ali en maar blijven ontkennen en comments verwijderen erover?
Maar… eigenlijk is dit met alles zo. De producten die bij de Hema in het schap liggen kopen ze ook voor een fractie van de prijs in. Dit is niet heel anders?
Oh echt?! Dacht dat zij het zelf maakte. Meestal ben ik wel scherp met zulke dingen maar deze had ik niet door.
Dat is zeker waar inderdaad!
@papierhier
Plus, wat ik als consument ook groot verschil vind, is dat ik niet bij de groothandel van de Hema kan kopen (kan vast wel als je goed je best doet maar niet gemakkelijk).
Ik kan het wel zelf op Ali kopen, voor dezelfde prijs als zijn inkoop…
Begrijp waar je heen wilt, maar je voelt imo dan echt niet goed aan wat je wel en niet kunt zeggen.
Ja het is om te huilen…
Nee maar er is wel een verschil: producten van Hema worden onder private label geproduceerd. Dat is bijvoorbeeld hetzelfde met het huismerk van de supermarkt, de slasaus van de Jumbo kan dezelfde slasaus zijn als die van de Albert Heijn maar dan met een andere sleeve/fles/etiket etc. Hema koopt ook bepaalde producten in bij een leverancier en die worden naar wens aangepast qua eigenschappen en vormgeving. Dan kan het inderdaad zijn dat een Chinese Ali verkoper hetzelfde product verkoopt maar dat er andere voorwaarden aan gesteld zijn (veiligheidseisen etc.)
Dat is dan door een aanbieder op bol. Je kunt op bol ook een ‘winkeltje’ beginnen
En de hema heeft ook voor elke afdeling een eigen design afdeling waar producten zelf worden bedacht en ontworpen (en soms gejat van kleinere designers/bedrijven maar dat is een andere discussie
)
Maar dan is het de Hema. Een winkel met veel mensen in dienst, met panden, met marketing. Zonder lange levertijd.
Daar betaal ik graag voor. Love HEMA (ik heb net een private shopping afspraak)
Klopt inderdaad! Soms maken ze gebruik van het bestaande assortiment van de betreffende leverancier, de leverancier heeft bijvoorbeeld al een goede kwaliteit theedoeken die voldoet, maar Hema wilt een ander printje. 
Klopt! Ik ben zelf designer voor grote bedrijven geweest dus vind deze discussie altijd wel leuk. Ook omdat er dus blijkbaar veel minder bewustzijn is dat grote ketens aan zoveel testen en certificaten moeten voldoen die Ali niet of nauwelijks heeft (of soms zelfs zijn vervalst)
Oh wat leuk zeg!! Is ook heel interessant, heel veel mensen weten ook niet dat het zo werkt. Ik zit zelf aan de supermarkt kant en daar werkt het precies hetzelfde qua receptuur en verpakkingen.
Oh wat tof! Ja qua product of winkel maakt het niet uit het proces is het zelfde van idee/design tot in de winkel.
Ja dat bewustzijn heb ik dus wel, daarom wil ik niks van de AliExpress hebben. Vooral geen kinderspeelgoed
Oo dat had ik echt niet verwacht!
Tjonge jonge jonge is toch te erg voor woorden.