Mommybloggerstopic #6

Vreselijk, wat een nachtmerrie. Vind het maar knap hoe ze het kan verwoorden

Ik moet zeggen dat ik Elise eerder vaak wat hysterisch vond. Helemaal in tranen als ze haar kinderen na een paar dagen leuke dingen doen weer zag. Ik heb echt wel eens gedacht; wat gebeurd er met haar als er ooit echt iets gebeurd met haar kinderen?
Maar wauw, wat een kracht laat zij zien. En ook als zij die kracht nu niet hadden, had ik dat volledig begrepen. Mega heftig wat zij moeten meemaken nu en ik hoop echt dat zij hulp krijgen bij het verwerken. Het is levend verlies en rouw. :heart:

9 likes

Het lijkt er op dat Michelle meeleest of iig hier wellicht op gewezen is, want ze wijdt er een hele post aan en gebruikt ook het woordje ‘relatable’, haha.

Maar ik vind dus niet dat ze dingen moet verzinnen of dingen ‘zwaar’ moet maken om relatable over te komen, en uiteraard heeft ze ook moeilijke dingen meegemaakt.

Ik vind zelf alleen dat enorme geprijs en zuurstokroze opgehemel van de dingen die goed gaan steeds gewoon een beetje too much. Het ligt er allemaal zo dik bovenop en moet allemaal tot in den treuren benoemd worden. Zoals ik eerder al weleens zei is het zo Amerikaans soms ofzo. Ik heb geloof ik meer met mensen die gewoon gelukkig zijn zonder dat dat steeds zo uitgesproken hoeft te worden. Daar ben ik zelf ook meer van. Maar tegelijkertijd, ze is influencer en ze moet content maken en dit is haar manier en veel mensen vinden het juist top en gaan er heel erg in mee, dus het werkt prima voor haar denk ik.

17 likes

Echt kritiek lees ik hier niet maar eerder verbazing en bewondering. Ze schrijft elke dag onder een perfecte foto hoe gelukkig ze wel niet is en ze wordt daaronder meteen overspoeld met honderden complimenten, waarom voel je dan eens in de zoveel tijd de behoefte om hier een hele post aan te wijden? Zonder de post gezien te hebben kan ik nu al raden wat ze schrijft en 3 gebeurtenissen benoemen die ze aanhaalt in het bericht.

2 likes

Staat er in die post ook dat het niet allemaal hosanna is? Ga ik nu checken.

Edit: ga ik niet checken want ben geblocked :laughing:

10 likes

De vader van Sanny zoekt geluk heeft sinds kort een website, Kadopa, waar je kinderspeelgoed kunt kopen. Ik had daar wat besteld, maar het blijkt gewoon dropshipping via AliExpress te zijn. Product is 2x zo duur als bij AliExpress. Voel me echt genept. En voel me ook een sukkel dat ik daarin getrapt ben.

Maak me ook zorgen over de veiligheid van het speelgoed.

22 likes

Wow, echt? Ik heb er ook nog naar staan kijken. Ze zei ook iets als ‘hij zoekt alles helemaal zelf uit, bla bla bla’. Bij ome Ali dus pfff. Echt slecht wel

14 likes

Het staat wel gewoon op de website dat het overal vandaan komt en vanuit verschillende landen wordt verstuurd. En ook dat hij het ‘selecteert’. Blijf het een triest concept vinden en vooral heel lui: de “toegevoegde” waarde is dat zijn kleinkinderen hebben getest of het leuk is. Maar opzich staat er wel vrij letterlijk op de site dat het dropshipping is toch?

Ja dat zie ik nu ook ja, ook naĂŻef van me. Maar heb tijdens het bestellen, toen de website net online stond, alleen naar de pagina gekeken van het product dat ik bestelde.

Maar goed, dom van mij, maar ik vind het wel sneu dat ze zo geld willen verdienen.

2 likes

Elise.J heeft gisteren weer een update gegeven over hun jongste (noem liever geen namen). Wat een verdrietig bericht, zo veel onzekerheid nog over haar toekomst :pensive:

https://www.instagram.com/p/CMxfgeyhjac/?utm_source=ig_web_copy_link

Ga ik proberen, ja!

Ja gaat over dezelfde volgens mij.
Echt verschrikkelijk wat haar gezin nu meemaakt. Ze kan het inderdaad echt goed en mooi verwoorden.

1 like

Ja snap ik ook wel heel goed dat je daar niet naar kijkt. Bedoel het niet van oh eigen schuld oid. Hopelijk krijg je je geld terug!

Zit er nu even naar te kijken, maar het is ook echt wel prijzig! Jeetje. Ach, blijft een ‘ondernemersgezin’ he.

2 likes

Ooh sorry, helemaal overheen gelezen. Dan is dit idd dubbel, gaat over hetzelfde.

2 likes

Holy
 sh*t
 wat!? :o_o:

2 likes

Kijk er is weinig goed of mooi of fijn aan deze reactie en ik vind het ook echt niet goed om dit te zeggen. Maar ik gok dat deze vrouw een aangeboren afwijking heeft op meerdere fronten (zegt ze zelf al) en dat ze daar echt heeel erg mee zit of last van heeft. Ik denk dat wij ons daarin niet kunnen verplaatsen en daarmee deze reactie ook niet kunnen begrijpen (die alsnog ongeoorloofd is) maar dat het waarschijnlijk niet vanuit een inhumaan perspectief bedoeld is als dat het overkomt

61 likes

Ik snap dat echt heel goed, maar dan nog vind ik je eigen aandoening en de struggles die je daardoor mentaal hebt niet een reden om dat een moeder met heel veel zorgen over haar eigen kindje toe te gooien. Dat G. maar beter dood kan zijn en dat ze haar een leven op deze aarde moeten besparen. Sorry, maar dat kan ECHT niet.

6 likes

En @Lensent. Ben ik echt helemaal met jullie eens hoor, maar ik denk wel dat het vanuit een plek wordt gezegd en een emotie die wij niet kunnen overzien

7 likes

oh wauw, mijn bloed kookt hiervan. Ongevraagd advies is sowieso al not done in dit soort situaties maar dit is gewoon ziek. Daarbij weten ze op dit moment nog helemaal niet wat de ernst van de situatie is en welke invloed dit zal hebben op het leven van hun dochter. Dit is echt niet oke.

2 likes