Mommybloggerstopic #6

ik zag dit verhaal net voor bij komen bij @howaboutmom. Beetje raar dat ze dat deelt maar ook wel goed maar echt heftig zeg

https://www.instagram.com/p/CMkeN72DOv1/

Hoezo raar dat ze het deelt? De schaamte moet liggen bij de dader en niet bij haar.

55 likes

Ik vind dat helemaal niet raar. Alleen maar heel goed en sterk. Het idee dat het ‘raar’ is om over je (seksuele) trauma’s te praten moet echt verdwijnen. Hoe meer er openlijk over gesproken wordt, hoe minder mensen het idee hebben dat het raar is, hopelijk.

25 likes

En daarom bestaat het taboe rondom praten over seksueel misbruik nog steeds. Hoezo is dat raar, juist moedig dat ze dit durft te delen. Hopelijk helpt het anderen ook om hun verhaal te delen met naasten🙏

18 likes

Jaa okee dat is zo maar ik weet niet ergens word ik er een beetje ongemakkelijk van omdat ze zo open over praat

Heb je gelijk in. Denk dat ik het te persoonlijk neem want ik zou zelf niet zoiets delen

1 like

Ben haar wel gaan volgen (positief dus niet wegens irritatie) want ze deelt mooie fotos dat eerlijke hou ik wel van

Sorry ik word echt een beetje kwaad van deze post. Beetje raar?? F*cked up dat vrouwen dit meemaken, laten mannen zich daar eens ongemakkelijk over voelen.

80 likes

Laten we er indd vooral onze mond over houden zodat buitenstaanders er niet ongemakkelijk van worden.

Sorry ik word hier ook echt pissed van.

13 likes

Sorry ik bedoelde het niet verkeerd het is gewoon zoveel detail dat ze deelt maar ik snap jullie wel

Zo dapper dat ze het deelt. Dat ongemak toont maar weer aan dat hoewel seksueel geweld door iedereen erg gevonden word, we er tegelijkertijd ook liever niets over horen en wat een drempel dat is voor slachtoffers.

18 likes

Het is ook nooit goed, want als je je verhaal globaler beschrijft zeggen mensen weer: “Ik geloof het niet, zo’n vaag verhaal, wat is er nou PRECIES gebeurt?” en als je juist wel heel specifiek bent ben je weer theatraal of een aandachtszoeker. Zo vermoeiend.

2 likes

Ow wat erg. Heb daar nooit zo bij stil gestaan sorry. Mijn reactie was niet slim en bedoelde het anders maar ja je hebt gelijk jullie allemaal

23 likes

Ik zou voortaan beter opletten met wat ik zeg

3 likes

Kadopa update: vandaag de vader van Sanny gesproken en ik mag het speelgoed terugsturen en krijg het hele bedrag terug inclusief verzendkosten. Erg netjes opgelost!

34 likes

Dat is netjes, maar in de basis snap ik echt niet dat je van die ongecertificeerde rotzooi voor kinderen verkoopt.

17 likes

Dacht even dat dit bijnaam nr 102 was van Corona, na Carona, Cijona etc

19 likes

Dat is in principe niet netjes opgelost maar gewoon normaal. Was het binnen 14 dagen? Dan zijn ze zelfs verplicht. Ik mis een stukje van het verhaal denk ik want wat is kadopa en wat had je gekocht?

2 likes

Kijk net op de Insta van Annic en zie dat alle Posts zijn verwijderd

7 likes

Dat is dan nog maar heel recent. Paar dagen geleden nog niet.

3 likes