omg dat is zo schattig
Vroegahh zei ze ook altijd dat ze maat 38 had en dat leek mij toen ook al wat sterk.
Aan de andere kant, ik weet niet hoe lang ze is. Als het maar een klein vrouwtje is kan het best zo zijn dat 40 haar past.
Ik denk dat ze dat zelf wel kan bepalen, welke maat ze heeft in welk kledingstuk?! Mijn god zeg.
En shirtje met stretch erin of dat groot valt is toch wat anders dan een blouse met knopen als je grote borsten hebt.
De meeste mensen hebben toch wel een aantal maten waarin ze kledingstukken passen/bezitten 🤷
Nou, dan zeg je dat.
Soms moet je ook maar net kiezen wat je wil, ik heb bijv. vaak bij jasjes/blazers dat de ene maat prima zit bij m’n schouders en armen maar te klein is bij m’n borsten/buik. Dan probeer ik een maat groter, maar die is weer te ruim bij m’n schouders en de mouwen zijn te lang.
Meestal neem ik dus helemaal geen jasjes hahaha maar als je een kledingstuk echt wil hebben kan ik me voorstellen dat je kiest voor de kleinere maat ook al kan het niet dicht, want anders lijkt het mogelijk op andere plekken weer op een hobbezak
nou dan doe jij dat. maar doe dat dan ook bij de kledingmaat van een ander.
Het is gewoon belachelijk dat je de urge voelt om over iemand te bepalen en uit te spreken dat ze beter een andere maat aan kan trekken.
Met haar bouw is het super super logisch dat zij in vesten en jasjes die open gedragen worden een andere maat neemt dan in een kledingstuk wat dicht moet kunnen. Een ieder met een beetje voorgevel zal dat beamen, en elke vrouw zou dat kunnen bedenken. Vind het echt lachwekkend dat ik dit uittyp als uitleg, haha my god.
Velen zijn je voorgegaan op het pad van ‘ik geloof nooit dat dat maat 40 is’ @Pompiedom, is t je nooit opgevallen of trek je je er bewust niks van aan omdat je het punt belangrijk genoeg vindt om te maken?
Another one bites the dust.
Ah ok de eerste twee minuten besteedt ze aan uitleggen dat ze dan weer de ene en dan weer de andere maat neemt.
Als je dat de volgende keer nou doet hoeven we dit gesprek niet opnieuw te voeren.
Meid, lees nogmaals m’n vorige bericht. Come on. Kun je je nou echt niet voorstellen dat je een open vest of spijkerjasje in de maat neemt die het best bij je schouders past, en een blouse in een maat zodat de knoopjes niet wijken, en die dan maar wat losser bij de schouders zit.
Het is niet zo complex hoor.
Ik moet zeggen, ik dacht eerst ook wat raar dat je iets koopt dat niet dicht kan. Lekker onhandig. Maar spreek het niet uit lol.
Maar dat komt denk ik omdat ik zelf geen grote borsten heb dus tussen open en dicht zit niet zoveel verschil, maar nu je dit zegt denk ik ahja best logisch dat de schouders dan beter zitten in een kleinere maat.
Dus thanks voor dit inzicht haha
Wat is de kwaliteit van Sezane trouwens?
Weer een leermoment op Paaszondag.
Maat 40 en maat 42
Als (en dan zeg ik ook echt ALS) ze liegt over haar maat vind ik dat best wel schadelijk. Er is al genoeg body dysmorphia, en bovendien is een 42, 44, 50, 58… Niks om je voor te schamen.
De kans is volgens mij wel groter dat ze d’r kleding eigenlijk gewoon “te klein”* koopt.
*daar bedoel ik mee: als je bijvoorbeeld een strak shirt een paar maten groter koopt voor een oversized, dan draag je een stuk dat volgens de maattabel zeg maar te groot is.
Geen idee. Wel valt me dit merk de laatste tijd heel erg op. Alsof bijna alle stylisten van mensen op tv (nou ja groot aantal) deze blousjes en jurkjes hebben
Edit: grapje weg want hij is al gemaakt zie ik nu