Mommybloggerstopic #6

Mijn ervaring is dat het wel lange tijd mooi blijft. Wat ik wel kwalijk vind is dat ze heel erg inzetten op dat ze een duurzaam merk zijn, maar dat in praktisch alle producten plastic zit. Knitwear is nooit 100% wol, maar altijd een behoorlijk percentage polyester enzovoort. Nu kun je erover debatteren wat een “duurzaam” merk inhoudt, maar plastic = slecht voor het milieu = in mijn opzicht niet duurzaam. En als er dus best veel plastic in zit, het best aan de prijs is. Dat als kanttekening waar je niet om vroeg haha :+1:

6 likes

Nee ik vind dit wel belangrijk om te weten!

Ik vind het ook erg duur maar al die campagne’s maken mij hebberig.

gatver, polyester, wat ontzettend zonde :frowning: als het dan een deel polyester moet kan het tenminste nog recycled polyester zijn… of is dat achterhaald?

Ik vind het top! Koop nu al zeker zo’n twee of drie jaar dingen van hun en alles is nog prachtig. :heart:

Ik koop overigens alleen shirtjes,blousjes en truien en de maat klopt altijd

1 like

Ik heb nu 2 katoenen truien en 1 wollen trui. Blijven tot nu toe heel mooi. De oudste trui heb ik sinds september en ziet er echt nog als nieuw uit, en heb hem echt veel gedragen. De wollen trui heb ik iets minder vaak gedragen.
Ook heb ik 2 blouses en die zijn ook echt heel erg mooi :heart_eyes:. Ik hou van hun stoffen.

Mocht je meer willen lezen wat hun zeggen over duurzaamheid: Sézane - FAQ - Responsibility
Ze leggen hier alles wel goed uit vind ik zelf.

Quote van website

DO YOU USE ECO-FRIENDLY MATERIALS? IF SO, WHICH ONES?
2/3 of our collections are created from eco-friendly materials and by 2022 we hope to raise this to 80%.

Ze raden wel aan veel artikelen met de hand te wassen. Martine legt dit bijv ook uit in haar video.

Qua maat heb ik tot nu toe altijd goed gezeten. Ze zetten onder het artikel ook altijd erbij hoe het valt. Moet trouwens wel zeggen dat de mouwen niet super lang zijn. Maar omdat ik zelf ook niet zo heel groot ben is dat voor mij perfect.

3 likes

Ik zit die video van Martine te kijken en kan me niet voorstellen dat je echt vindt dat ze andere maten zou moeten dragen. Staat haar echt allemaal zo super goed

5 likes

Hierop inhakend: Sezane maakt wel stappen om écht duurzamer te worden. Waar vroeger idd alles van polyester was gebruiken ze nu steeds meer natuurlijke materialen als organic cotton en als ze polyester gebruiken steeds vaker gerecycled.
Ze zijn ook best transparant op social media en op de website, ook waar en hoe ze produceren.

Daarnaast is de kwaliteit wel echt goed en zijn ze een van de weinige merken (vind ik) die ook goed aangeeft hoe je goed voor je kleding moet zorgen, wat minstens net zo belangrijk voor een duurzame garderobe is: https://www.sezane.com/us/the-future-wardrobe/the-care-guide

1 like

Ik koop nooit blazers. Dikke ellende. Wil ik een blazer die dicht kan dan moet ik eentje van 2 mater groter kopen. Of ik moet graag mn tieten als onderkin willen hebben.

1 like

Goed om te weten :+1:

En qua lengte? Heb het idee dat het vrij kort valt.

1 like

Kim van Alboe heeft een stuk in haar vlog dat ze met Mila naar de kinderteststraat gaat. Ze is verkouden en ze hebben plannen met de grootouders. En Mila vond het zelf OK.
Hoeveel commentaar ze daarop krijgt, niet normaal.

2 likes

OMG volgens mij krijgen de Bellinga’s hun eigen kledinglijn.

1 like

Kan er ook nog wel bij🤣

3 likes

Een familie kledinglijn.

2 likes

Haha jemig, het enige wat er nog miste geloof ik?

Je bedoelt KLEDiNGLiJN

32 likes

Oja is ook zo.

3 likes

Tiger Elise besloot een paar keer om een huis niet te kopen als haar baby’s gingen huilen of “niet goed in hun vel zaten” tijdens de bezichtiging van dat huis…

Ik ben in deze tijd al blij als ik er überhaupt tussen kom bij een bezichtiging van een huis :sweat_smile: en dan nog snoeihard overboden worden.
Verschil moet er zijn…

66 likes

Haha ik ben inmiddels in staat op een huis te bieden waarvan ik zelf moet huilen

70 likes

Ja ik zag dit ook en dan kan ik gewoon echt zo naar jaloers worden ( vind ik helemaal niet leuk van mijzelf). Dan denk ik hóe privileged ben je dan wel niet? Ze moesten al mega snel een huis vinden, dat lukt ze dan ook nog, maar dan hoor je ook achteraf nog even dat ze dus ook nog eens hele bijzondere eisen stelden ( dus of de kinderen van gvdrmm net 1 jaar oud zich er wel goed bij voelden)?!?!

Naahhhh en de gewone mensen onder ons moeten met bloed zweet en tranen überhaupt hopen dat ze op bezichtiging mogen komen voordat het huis al verkocht is binnen een uur.

Ben wel heel benieuwd naar dat huis en de inrichting trouwens!

7 likes