Mommybloggerstopic #6

Haha zie al voor me dat je je kind 5 keer per maand laat testen. Dat zou me ook te ver gaan en is vast niet heel goed voor een neus en zal vast wat littekenweefsel uiteindelijk geven :stuck_out_tongue_winking_eye: (edit: oh volgens @tessel dus niet dus mooi)

2 likes

Echt een broodje aap verhaal. Je hebt daar slijmvlies dat eigenlijk nauwelijks littekens maakt. Daarna borstel je alleen de oppervlakte.

19 likes

Ze deelt nu de reacties en echt veel mensen willen niet laten testen. Vanwege ‘geestelijke schade’. :roll_eyes: Ik zal mijn baby alvast inschrijven voor therapie want die is met haar 11 maanden al twee keer getest inmiddels. Valt zo erg mee joh, dat kind vertrok geen spier.

47 likes

Waarom dit ook met je kind bespreken en de keuze bij hem leggen. Die snapt er niks van. En het is een kind, daar maak je zelf keuzes voor.

Ik breng mijn baby van drie maanden met liefde elke week naar de teststraat als dat betekent dat de wereld weer een beetje normaal wordt. Een trui aantrekken vindt hij ook huilbuiwaardig, maar ik kan hem moeilijk geen kleding aantrekken.

Die reacties ook ‘ik denk dat de test geestelijk schadelijker is dan thuis blijven’. Wtf mensen?? Het is alsof je een snotje uit z’n neus haalt, heeft niks meer met dat hersenpoeren van volwassenen te maken.

69 likes

mIjN gEVOeL ScHreEuwt NeE

25 likes

Ja precies dit gevoel krijg ik erbij. Na jaren nu ook Wil verwijderd. Mag ik nu een nieuwe titel?

8 likes

Op deze manier wordt er ook een generatie van watjes opgevoed.

11 likes

Hahaha dit inderdaad. Mijn kind schreeuwt moord en brand als ik haar neus wil afvegen met een doekje, dus doe ik dat maar niet meer wegens psychisch trauma :grin:

Ik snap best dat je niet staat te springen om je kind te laten testen (of jezelf) maar waarom het risico nemen dat je kind wel besmet is en dat verspreidt?

En brief naar school schrijven sorry hoor maar wat een gelul. Alsof die er iets aan kunnen doen.

4 likes

Ik haat deze fucking curling moeders

30 likes

Rapporteer de story ook allemaal even lieve FFers :kissing_heart::kissing_heart:

2 likes

Precies dit! Het gaat niet alleen maar om jouw kind, het gaat om alle andere kinderen in de klas, de mensen die op de school werken en iedereen die met deze hele grote groep in contact komt en wellicht in een risicogroep valt. Zo fucking zelfzuchtig en egocentrisch. Houd je kind dan maar lekker nog een paar maanden thuis ofzo.

9 likes

Ik denk dat het gaat om het gerucht dat kinderen iedere dag op school een zelftest moeten gaan afnemen zoals in Duitsland. Weet niet eens of dat echt zo gaat in Duitsland trouwens, maar dit is wat ik voorbij heb zien komen.
Heb zelf 2 kinderen en weet niet helemaal hoe ik er in sta eerlijk gezegd. De jongste van 4 is laatst getest ivm snot en hoest en dat was nog wel met diep de neus in. Was prima gegaan, maar om dit nou dagelijks te moeten gaan doen? En zij heeft bijv ongeveer van okt tot mei een snotneus en dus ‘klachten’. Maar ik ga hier niet gelijk een brief over schrijven naar de school. En op mijn werk (middelbare school) hebben we nu sneltests voor als we twijfel hebben of we kunnen werken. Dat vind ik wel fijn eigenlijk!

4 likes

Welke Kim?

Wacht, ik lees nu pas de story en het gaat om testen na een besmetting van een klasgenoot. Dan zou ik mijn kinderen dus wel laten testen.

4 likes

Vind het wel typisch dat de reacties via zo’n vraagsticker moeten. Je kunt dan precies niks typen over waarom je je kind WEL hebt laten testen

1 like

Het testen wordt door de ouders zo overdreven dat het kind er zo naar van wordt dat het spannend is.
Het is nog al een verschil of je zegt: ‘We gaan even testen zodat we weten of je corona hebt, het is even niet leuk maar zo over’ of ‘Ohh we moeten je laten testen, bah wat erg voor je. Ik wil dit echt niet wat naar’

Mijn zoon van 8 vroeg of hij nu ook nadat hij was wezen zwemmen een dapperheidsdiploma kreeg want het testen voelde hetzelfde als water in je neus na het in het water springen.

24 likes

Ik snap haar opzich wel dat het vervelend voelt, beide keuzes zijn nou niet echt leuk en he je mag als ouders ook gewoon de mening hebben dat jij je kind gewoon niet wil laten testen (ongeacht of je het er mee eens bent of niet, als ouder mag je die mening hebben). Maar dan vraag ik me ook af: wat vind ze dan wél een goed plan? Want je kind gewoon op hoop van zegen naar school laten gaan met het risico dat straks 30 kids + 30x een gezin + daar weer contacten en familie van allemaal ziek worden of in quarantaine moeten
 dat is toch ook geen optie?

Dat snap ik niet zo goed bij die hele moederhart/isagreens groepen. Ik snap enigszins waar ze tegen zijn, maar waar zijn ze dan vóór?

10 likes

Heb echt heen woorden voor de arrogantie van dit soort ouders. Ik snap echt volledig dat je je zorgen maakt en advies in wint. Tuurlijk mag je je afvragen of je kind geen schade overhoudt. Maar luister dan ook naar advies en geruststelling van mensen die dat risico een stuk beter kunnen inschatten dan jij. Alsof dit soort zaken niet achter de schermen talloze keren zijn overwogen voordat ze zijn ingesteld.

En dan eigenlijk hopen op een uitzonderingspositie van jouw kind. Want ze kent de opties: niet testen is thuishouden. Het is je goed recht die beslissing te maken, maar je kan simpelweg niet van twee walletjes eten. Zelfs niet als je als middengrote influencer stennis schopt op instagram.

14 likes

Er staan toch echt wel meerdere ‘laten testen, stelt niks voor’ reacties in haar post.

Ik ga zo slecht op de ik laat mijn kind niet testen mensen.

Een kennis van mij begon ook met die onzin aan mij te vertellen. Toen vroeg ik als je kind 1-2 dagen mega buikpijn of hoofdpijn hebt laat je haar dan ook niet even bij de dokter na kijken? Ja maar dan heeft ze iets. Ok maar dat kan ook traumatisch zijn?
En als ze het naar het CB moet ter controle dan heeft ze ook niks, ga je dan ook niet?

Ik wacht nog steeds op reactie :sweat_smile::rofl:

10 likes