Ik denk dat je ze moet proberen te bereiken via kanalen die ze aanspreken. Dus bv via de school, via ouders van andere kinderen uit de klas, deskundigen (psychologen en pedagogen bv, podcasts, etc. Influencers kunnen trouwens ook een rol spelen idd.
Het is een redelijk hoog opgeleide groep die zich waarschijnlijk niet snel aangesproken voelt door algemene campagnes vanuit de overheid. Als je bv kunt beargumenteren dat kinderen 10 dagen thuis houden een groter effect heeft op hun welzijn of je voorbeelden laat zien van kinderen die getest worden dan trekt dat denk ik wel een groep over een streep. Deze mensen voeden elkaar met hun angsten waardoor ze steeds verder van de realiteit af komen te staan. Je moet een getargete (?) strategie toepassen op deze specifieke doelgroep.
Moet overigens zelf ook bekennen dat ik de eerste x testen bij mijn zoontje best even spannend vond. Daarom heb ik mijn vriend met hem laten gaan, dat ging prima, geen trauma en we doen er nu heel luchtig over zonder het te hebben over besmettingsgevaar ed. Werkt prima. Het feit dat het reuze meeviel neemt de angst voor de situatie ook grotendeels weg. Maar je moet ze dat voorbeeld dus wel voorhouden en als ze alleen nog maar naar elkaar luisteren ontgaat ze dat dus, denk ik

)