Mommybloggerstopic #6

:joy: :joy: :joy: gewoon een goede voorbereiding op het echte leven dit. Het is niet altijd leuk en soms doet het pijn. Wen er maar aan.

29 likes

Respect voor de mening van je kind over wel of niet testen, right. Hopelijk mag t kind dan in de toekomst ook zelf bepalen of bloedprikken nodig is of niet en dat de moeder daar dan ook gewoon respect voor heeft BOKS

6 likes

Zag laatst een peuter op een fietsje een lelijke smakker maken. Dacht echt: die gaat gillen. Op het oog relaxte moeder reageerde met; ‘zo! Wat mag jij blij zijn. Kijk dan, je bent gewoon in het mos gevallen. Op de weg had meer pijn gedaan.’ Kind keek nog even naar de grond, aarde van de kleding af geklopt en verder gefietst.

96 likes

Dat vond ik ook wel bijzonder, met je kind overleggen om te testen. Gaan ze ook overleggen met hun kind wat betreft vaccinaties bij het consultatiebureau, en of ze wel de periodieke (preventieve!) controle van de tandarts willen?

21 likes

Dit is ook wel echt afhankelijk van je kind, niet (alleen) van je houding als ouders.

4 likes

Ik zeg ook nergens dat het allemaal afhankelijk is van ouders. Dat zou ook echt oneerlijk zijn. Opvoeden is lastig zat. Tuurlijk zijn er nog zoveel factoren. Als het kind echt vergaan was van de pijn had het ook echt niet zo soepel opgestaan. Ik weet echter wel zeker dat de reactie van een ouder in veel gevallen uit maakt. Dat is niet erg: een kind mag/moet ook best zien dat iets pijn doet, verdrietig maakt, angstig maakt. Aan die emotionele reflectie hebben kinderen ook veel. Daar moeten ze net zo goed van leren. Maar het is natuurlijk wel iets om bewust van te zijn (en ik vond het zelf gewoon een heerlijk voorbeeld om te zien. Ook omdat ik mezelf al betrapte op ‘och wat sneu’)

4 likes

Ik word ook echt een beetje boos van al die mensen die roepen over geestelijke impact oid over de test. Dat opa dood is of misschien zelfs wel dat klasgenootje met longproblemen of de kwetsbare ouder van een ander, heeft veel meer impact dan max 2 minuten van die stokjes naar binnen. Kinderen zijn vaak super trots op hun dapperheidsdiploma. Die kinderen van ouders die dit roepen worden echt van die verwende snotneuzen die nooit iets hebben gedaan wat zij niet willen en geen enkele tegenslag kennen. Sommige dingen zijn niet leuk, welkom op de wereld :clap:t2:

4 likes

Vraag me echt af wat ze doet als haar kind een keer, god forbid, een hechting of serieuze ingreep nodig heeft?? Snap haar argument ook niet dat haar kind geen voordeel ondervindt van een test. 10 dagen isolatie vind ik een stuk zieliger dan een test van 50 seconde.

17 likes

Mijn man zei ook al: meteen testen. Veel liever een test en naar school, dan 10 dagen thuis met 2 chagrijnige, gestresste ouders die werk en thuisonderwijs weer moeten combineren en daar geen zin in hebben (in ons geval dan he). Lijkt mij een veel minder gezonde situatie.

4 likes

“Geestelijke schade na het testen” ???

Ik wou zeggen, als zo’n wattenstaafje al geestelijke schade oplevert hoe erg worden die kinderen dan wel niet “beschadigd” als ze hun vaccinaties krijgen. Maar dat is vast niet aan de orde want ouders die er zo instaan vaccineren hun kind waarschijnlijk ook niet :clown_face:

12 likes

Of geestelijke schade van het voorbij komen in vlogs of spon!!!

14 likes

Mijn dochter is wel getest en ik wilde dus argumenten geven waarom wij daar wel voor gekozen hebben. Toen was het tekstvakje heel snel vol.

Komt op mij een beetje over alsof ze ĂŒberhaupt geen argumenten wil horen.

Dit maakt mij ook zo woedend. Geestelijke schade van een wattenstaafje ondiep in de neus? Hoe moeten ouders van zieke/te vroeg geboren kindjes zich dan voelen, die genoodzaakt zijn onderzoeken te laten doen, bloedprikken etc.

11 likes

Dank! Dit dacht ik al. Op een ander forum loopt namelijk een dame rond die beweert arts te zijn en regelmatig onzin uitkraamt
 waaronder dit. Hartstikke aanhanger van dat I-mens-die-denkt-dat-ze-de-nieuwe-Messias-is

2 likes

Mijn dochter vond het testen leuk :see_no_evil:
Maar echt, ouders maken er zo’n enorm ding van. De kinderen hebben er zelf nul weet van of het vervelend is of niet dus het is ze aangepraat. Dat kan niet anders.

12 likes

Same. De dierenarts zei: of je moet deze week iedere dag hierheen komen voor een spuit of je doet het zelf als je dat durft. Nou, kom maar door hoor. Lekker zelf gedaan. Zou ook een naald in mijn kind steken als dat de beste optie is op zo’n moment.

11 likes

Ik moest vroeger heel vaak bloedprikken, dat vond ik ook verschrikkelijk. Maar het moest nou eenmaal. Ik snap gewoon niet zo goed wat je dan exact zo tegenstaat. Zeker met het nieuwe staafje voor kinderen. Ja, je hebt hier wel een keus en dat moet iedereen lekker zelf weten uiteraard. Maar de reden ‘blijf van onze kinderen af’ gezeik vind ik zo’n onzin, echt rot op zeg

2 likes

Pff, W.il heeft is hiermee wel echt ‘uit de kast’ gekomen hoor qua corona. In vergelijking met Ti.en verwoordt zij het netter maar het komt op hetzelfde neer. Natuurlijk mag zij zelf beslissen over wel of niet testen maar een brief schrijven naar school en eigenlijk geen van beide opties willen kiezen geeft genoeg prijs over wat haar standpunt is. Bah. Jammer dat ik haar al niet meer volgde, nu kan ik haar ook niet ontvolgen.

1 like

Oh wacht ff
 ik zit half mee te lezen maar het is Wil die opeens wappielicious blijkt te zijn? Ik dacht dat we het steeds over Tien hadden :woman_facepalming:t4:

26 likes

Mijn kind had een gebroken arm wat gezet moest worden. Sorry, maar een wattenstaafje in de neus valt hierbij toch echt in het niet. Wat een gezeur
 BTW: mijn kind heeft hier geen geestelijke schade van opgelopen :slight_smile:

8 likes