Mommybloggerstopic #6

ik heb het dus helemaal afgekeken en AAAARRRGGGHH kan iemand dat mens even flink door elkaar schudden??

Oermoeder Kel wil eindelijk voor onze kinderen opkomen omdat die helemaal worden vergeten in het beleid, dat trouwens helemaal niks meer met de volksgezondheid te maken heeft. En nu je misschien getest zal moeten worden om de Efteling in te mogen is voor haar als moeder de grens bereikt!
Hoe kríjg je het je strot uit.

Leuk detail wel dat ze zegt dat haar ouders er helemaal anders over denken dan zij en dat die niet willen dat de kinderen bij hen komen als ze misschien Corona zouden kunnen hebben. En daardoor voelt ze zich heel erg eenzaam :cry:

Godzijdank die ouders hebben nog wel verstand.

Brb even m’n oren en ogen spoelen.

Oja en! Wil heeft dus een brief gestuurd naar de school? Move over bitch, Kel heeft een gesprek gehad met de directeur! :joy::sob::rage:

46 likes

Nee, zeg gewoon ongesteld. Ze wil het weer verheerlijken als zijnde “een kadootje van moeder natuur voor de vrouw” blablabla maar het is gewoon kut om ongesteld te zijn en dat woord klopt precies.
Dat zweverige en verheven gezeik van haar altijd :face_vomiting:

4 likes

Ja onbegrijpelijk toch? En haar vader is nog wel veteraan, dus ze heeft altijd tegen haar ouders opgekeken. Maar nu…

1 like

Meteen een hele essay :roll_eyes:

11 likes

Ik haal dit zo weg, omdat ik niet geheel anoniem hier ben.

8 likes

Ik vraag me dus oprecht af; stel je mag straks weer reizen, mits je een negatieve test kan overleggen, of deze mensen dan ook zo standvastig blijven (en dus lekker thuis blijven/in nl op vakantie gaan, is ook leuk en zou ik dan in kunnen komen, ondanks dat ik hun reactie niet begrijp) of dat ze dan wel tegen hun kinderen zeggen “Nee schatje inderdaad toen je hoestte vond mama het niet nodig, maar je wil toch wel lekker straks op het strand in Bali spelen toch? Dan moet je nu wel even flink zijn”.

19 likes

Noo, dit is echt niet oke… Sterkte!!

2 likes

Ik ben het met jullie eens dat deze moederbeweging niet ok is en dat het echt zonde is dat dit online steeds meer wordt gedeeld en omarmd.

Tegelijkertijd denk ik dat deze vrouwen demoniseren en belachelijk maken en zeggen dat het privileged aanstellers zijn niet de manier is om hier iets aan te doen. Uiteraard zijn er veel ergere dingen in de wereld, maar iedereen redeneert vanuit zijn eigen situatie en wat voor de een geen big deal is kan voor de ander heel zwaar aanvoelen. Deze moeders nemen het zelf duidelijk wel heel serieus en zullen zich nav het stevige commentaar (hier, maar ook elders) alleen maar meer tegen afzetten vermoed ik (boeken van Saskia Noort verbranden enzo :flushed:)

Ik denk dat om een effect te bereiken het beter zou werken om hun zorgen serieus te nemen (ook al ben je het er niet mee eens) en hier alternatieven voor aan te dragen, zodat ze niet helemaal in hun eigen bubbel wegkruipen. Heb een beetje hetzelfde gevoel bij moeders die het niet eens zijn met wat het CJG zegt en dan daar nooit meer heengaan en daardoor wellicht hele nuttige zorg/adviezen mislopen.

Wie dit moet doen weet ik ook niet hoor, maar even om de groepen nader bij elkaar te brengen :wink:

Edit: heb er nog eens over nagedacht en de meeste moeders die deze mening zijn toegedaan leven dus voor een deel ook via/voor hun kinderen. Ik denk dat daar ook hun angst inzit, dat zij hun eigen gevoelens op hun kinderen projecteren en dat zij voelen dat ze verder van de kids komen af te staan (bv doordat ze niet de school inmogen, etc.). Daar zit natuurlijk de angst ook in. Oplossingen zouden misschien kunnen zitten in een handreiking voor ouders met informatie over hoe kinderen het ervaren (waarvan ik ook vermoed dat het wel meevalt), hoe hiermee om te gaan etc?

5 likes

Zijn er ook normale moeder influencers?

9 likes

Maar dit is ook wel een eerste levensbehoefte natuurlijk. Hoe durven ze om dit af te pakken van mensen.

7 likes

Ik heb het net ook helemaal gekeken, maar eh, dat ze er zelfs bij haalt dat haar vader veteraan is… Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Hoe kunnen dit soort mensen niet snappen dat kinderen het virus gewoon kunnen verspreiden, ook zonder klachten? Zo moeilijk is dat toch niet?! Dus JA, je kind kan inderdaad een “gevaar” zijn voor de gezondheid van anderen, net als iedereen op dit moment. Is ook niet moeilijk om uit te leggen aan een kind hoor. Sjonge jonge, mijn nekharen staan hiervan recht overeind.

1 like

Nouja zo te horen heeft het dochtertje van Kim een dapperheidsdiploma, dus zij lijkt vooralsnog prima verstandig :blush:

Het is alleen jammer dat je als influenzer bijna altijd overal disclaimers bij moet zetten a la “maar ik respecteer iedereens keuze! Dit is mijn persoonlijke keuze! Iedereen doet wat voor hen goed voelt! Dit voelde mij goed! Leef en laat leven! Er is geen goed of fout!” omdat je wellicht een deel van je publiek tegen de borst stuit en je daarmee jezelf in de vingers snijdt. Dus je wilt ook weer niet té stellig zijn in je principes hè.

5 likes

Ik word vooral zo kriegel van dat “we worden gestraft met dat we dan dúbbel zo lang binnen moeten blijven!!”. Nee, je wordt niet gestraft, maar dat is een consequentie van de keuze die je maakt (lijkt me overigens een heel wijze les voor alle kinderen - de keuzes die je maakt hebben consequenties!). Het is helemaal je eigen keuze om wel of niet te testen, maar zonder test kun je symptoomloze corona niet opsporen en met wel.

Zo typisch ook weer om de zorgmedewerkers erin te noemen, voor hen is het júist belangrijk dat iedereen zich aan de maatregelen houdt zodat we de ziekenhuisopnames beperken. Denk niet dat de meeste zorgmedewerkers erom staan te springen dat we een Nederland vol Tiens zouden hebben.

14 likes

Maar als ik het dus goed begrijp is Kelly’s grens bereikt omdat haar dochter door haar eigen egoïstische keuze niet naar een kinderfeestje mocht? Haar dochter mocht niet naar een kinderfeest omdat Kelly persoonlijk tegen het “testen van gezonde kinderen” is en daardoor was dochter ontzettend gekwetst.

Goh, was er toch maar een relatief eenvoudige manier waarop je dochter wel kon gaan :thinking:

45 likes

Ja, alsof ze ouders die het onzin vinden dat een kind niet naar school mag als het niet getest is het niet ook onzin vinden dat ze binnen zouden moeten blijven. Die staan gewoon elke dag op de speeltuin.

Ik geef die ouders van dat kind groot gelijk. Wie weet zit er wel een kwetsbaar iemand in dat gezin of nabije omgeving. Of hebben ze een eigen bedrijf en komen ze in de problemen als iemand ziek wordt en dus niet kan werken. Ik vind het ook sneu voor haar dochter niet kan gaan, maar dat is de ‘schuld’ van Kelly en d’r man, niet van de ouders van dat andere kind. Wat jij ook zegt; goh was er maar een oplossing… Sommige mensen :weary:

5 likes

‘Trakteren is uit den boze!’
Ja, daar heb je me wel hoor.

Kelly die zich druk maakt om kinderen die getest worden, omdat ze denkt dat ze zelf die keuze niet kunnen maken. Net zo min als jouw kinderen kunnen kiezen voor het wel of niet (spon of spontaan) verschijnen in vlogs en posts op insta meid. Daar behoed je ze ook niet voor. En je hebt ook geen idee welk effect/trauma/ik weet niet welke termen ze nog meer gebruikt dat heeft.

Misschien appels met peren hoor, maar ik vind het heel krom (klinken).

42 likes

??? wtf, dit slaat echt als een tang op een varken.
Je mag niet naar school als je hoest → oplossing → hou je hoest maar in op school

Echt het logisch denkvermogen van een krentenbol

34 likes

“Het is an sich al vreemd dat dit spannend is geworden om te delen, toch? Zo ver zijn we dus al.”

:face_vomiting:

De rest ga ik niet eens lezen.

5 likes

De overheid probeert dit ook wel te doen volgens mij. Ik hoor iig vaak radio spotjes: “Het is logisch als je vragen hebt over vaccineren. Ga naar www blablabla en lees meer.”

Maar wat kun je nog meer doen? Als ze niet willen luisteren houdt het op toch :woman_shrugging:

8 likes