Mommybloggerstopic #6

Janne Schuijn had laatst een story dat ze C liet testen en ze kreeg ongevraagd allemaal adviezen, niet doen want… geestelijke schade etc. Dus had ze ook even korte metten gemaakt met zulke mensen. C moest als kleine baby met microcefalie ook allemaal niet leuke onderzoeken. Lijkt me inderdaad echt een klap in het gezicht voor mensen waarbij kindje een sonde heeft, dagelijks bloedprikken etc.

18 likes

Nou precies. Als een wattenstaafje het heftigste is wat het kind meemaakt, mag je echt je handjes dicht knijpen. Natuurlijk hopen we allemaal dat dat t heftigste is wat je kindje ooit moet meemaken. Maar dat is gewoon niet de realiteit. En dan praten over geestelijke schade :exploding_head:

10 likes

Ik gooi deze er maar even in: https://chrisklomp.nl/het-egoistisch-bange-moederhart/ Misschien leest wilvantien mee.

20 likes

Wat een fantastisch stuk, ik heb hem opgeslagen!

1 like

Mijn kinderen staan ook huiverig tegenover groente eten, maar ze alleen m&m’s geven totdat ze 18 zijn is ook weer zoiets

71 likes

Waarom is het ook zo erg dat kinderen iets meekrijgen van deze pandemie? Aangezien Wil hoopte ze er buiten te houden. Wat is hier zo vreselijk ontwrichtend aan als een kind te maken krijgt met corona of weet dat dit bestaat?

10 likes

Haha bij ons was het andersom qua testen van mijn dochter van 3. Wij waren heel relaxt toen we haar gingen testen maar die testvrouw niet omdat mijn dochter uiteindelijk toch heel bang werd, het was echt een drama. Ze moest haar mond open doen maar dat wilde ze niet. Die vrouw en ik allemaal heel rustig tegen haar praten maar dat hielp niet. Mijn dochter is op dit moment ook gewoon erg eigenwijs en als ze iets niet wil doet ze het echt niet. We zaten daar al 15 min en toen zei ik tegen die testvrouw dat ik en mijn vriend anders haar mond wel open wilde trekken maar daar was zij toen tegen ivm traumatische ervaring. Ik zei toen tegen die vrouw dat ik het begreep maar dat dat nu gewoon echt niet hielp en dat het anders betekende dat we er over een half uur nog zouden zitten en dat de situatie dan alleen maar erger en dramatischer zou worden. Die vrouw was het er niet mee eens en werd steeds zenuwachtiger maar ik dacht echt bij mezelf: ja ik zit hier niet voor de lol maar het moet, ik doe dit echt niet als ik denk dat er niets aan de hand is. Uiteindelijk haar mond open getrokken en getest. De neus hebben ze toen overgeslagen. Mijn dochter kreeg toen een aantekening ivm moeilijk testen dat ze bij haar extra moesten controleren. Ik vond het echt heel erg voor haar maar achteraf zo blij dat we het hebben gedaan want ze was positief. Was het leuk voor mijn kind: nee, maar hierdoor wel veel andere besmettingen kunnen voorkomen.

49 likes

Ik denk dat je het als kind van zo’n leeftijd ook veel minder intens en bewust meemaakt dan als volwassene. Ik was 4 toen 9/11 gebeurde. En dat heb ik echt wel meegekregen via het nieuws/mijn ouders die er over praatten. Maar pas later kreeg ik door hoe zo’n grote ramp dat geweest is. Je zit nog zo in je eigen wereld dat je dat veel minder mee krijgt denk ik.

Nu zijn alle coronamaatregelen wel meer ingrijpend op het dagelijks leven, maar dan nog denk ik dat het voor kinderen veel minder heftig en belastend is dan voor volwassenen

Sorry maar dit kan je toch niet vergelijken? Bij een test zitten ze in je mond en neus, dat is toch niet te vergelijken met een nieuwsbericht. Snap ook wel dat je zo’n bericht als 4 jarige niet echt meekrijgt, want dan kan je je toch nog niet echt inleven enzo, maar als erbij jezelf wordt getest als 4 jarige voel je dat toch. Niet dat ik niet vind dat ze kinderen niet moeten testen maar deze vergelijking is gewoon raar.

Edit: oh nevermind, volgens mij heb ik het verkeerd begrepen en maak je niet de vergelijking met testen.

Ik bedoel idd het corona-nieuws in het algemeen. Waarvan zij haar kids probeert er buiten te houden. Niet het testen.

2 likes

Ah wat valt me dit ontzettend tegen van Wil.

En mijn god ik zou het eerder zielig vinden voor de GGD medewerker, wij hebben al twee man sterk nodig om neusspray in het neus van m’n kind te krijgen.

4 likes

1 keer headfirst van een klimrek afvallen is toch veel traumatiser dan een wattenstaafje in je mond/neus?

Want dat hebben we allemaal wel eens meegemaakt toch, word je hard van.

11 likes

omg vind je dat niet ZIELIG? Heb je niet liever dat ie twee weken niet kan ademen zodat ie geen trauma krijgt?

7 likes

Nee gewoon niet op het klimrek en alleen in een ecologische natuurzandbak laten spelen. Lekker in contact met moeder aarde

2 likes

NOPE :grin:

1 like

Heb ‘m gelijk doorgestuurd naar Wil!

1 like

Ik vroeg me hetzelfde af, en heb toen via via gezien dat ze iemands post van een dag ervoor had geliked. Dus dat was wel geruststellend.

Ja lekker graaien in de kattenstront dat is de natuur

1 like

Dit merkte ik ook op :pensive::pensive:

1 like

Hier worden jonge kinderen niet eens in de neus getest? Baby en peuter van een vriendin (peuter had nog corona ook) kregen allebei alleen in de wang. Nou ze vonden er niks aan, geen drama of weet ik het. Maar hun ouders deden ook gewoon normaal ipv zo kut wappie achtig. Heeft iemand dat artikel van Chris Klomp al naar zweefteefWil gestuurd?