Mommybloggerstopic #6

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe al die vaders met hun vaderhart hierover denken.

18 likes

Ik ga eens even een half uurtje besteden aan het opschonen van m’n socials.

Ik ben he-le-maal klaar met die influencer wereld. Wat mij betreft stort die constructie helemaal in.

Ik ben zo vreselijk klaar met die geprivileerde types die vrachtladingen poen verdienen met irrelevante spon, het uitbuiten van hun koters en pure manipulatie (ik krijg zOoOOoOo veel vragen :face_with_raised_eyebrow:)
En nu komen ze (niet alleen classic influenzas maar ook bn-ers) 1 voor 1 uit de kast als corona ontkenners, self proclaimed kinderpsychologen, traumadeskundigen en virologen. En ondertussen maar geld blijven binnenharken met hun bullshit.
Ik zal lijden voor ze nog een halve euro aan mij verdienen.

66 likes

Nathalie Vijfhuizen is ineens in Nederland en heeft de quarantaine er al op zitten. Zegt ze. En afgelopen dagen nog gewoon Engeland foto’s gepost alsof ze daar nog was. Je word gewoon voor de gek gehouden.
Dat zie je ook wel eens met influencers die een geboorte nog een paar dagen stilhouden en buikfoto’s blijven doorposten. Is hun goed recht maar toch riekt dit zaakje :thinking:

Overigens gun ik het haar wel om eindelijk haar baby aan familie en vrienden te showen.

2 likes

Ik word echt in en in chagrijnig als ik de inhoud van de berichten hierboven lees. Ben ik even blij dat ik op een vaccinatie locatie werk, alleen maar vrolijke mensen die eindelijk hun vaccinatie krijgen :smiling_face_with_three_hearts: laat mij even in die bubbel leven :joy:

47 likes

Ja, ik laatst ook alle corona ontkennende mommybloggers ontvolgd + meer, met alleen maar spon of #gekregen. Leuk dat zij daar hun geld mee verdienen maar ik vind het gewoon irritant. Sorrynotsorry

Trouwens een tip om te volgen is: littlelarey
Grappig, eerlijk, herkenbaar, mooie foto’s en nooit spon. :ok_hand: Snap oprecht niet dat zij niet meer volgers heeft

2 likes

Ik heb eerder in het jaar van een mommyblogger gehoord dat ze het er niet mee eens was dat kinderen uit huis geplaatst gingen worden als er corona heerste in het gezin, de overheid kreeg met de spoedwet volgens haar de macht om je kind zonder toestemming op school te laten testen en daarna naar een soort quarantaine kamp te brengen. Ze had wat zinnetjes uit de spoedwet aangehaald en gedeeld op insta (gekopieerd van anderen) ik vervolgens die speodwet helemaal gelezen omdat ik een Petty betweter ben, en haar via DM verzekerd dat dit niet mogelijk is en waar ze dit in die wet gelezen had.
Nu komt ie: ze had het helemaal niet doorgelezen want ze had geen zin zich erin te verdiepen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat het dus complete onzin is en dat mensen echt maar halve dingen lezen en dit zonder na te denken op Instagram knallen.

13 likes

Dat ‘plan’ om kinderen van jonge leeftijd naar een soort staatsschool of iets in die richting heb ik een paar keer voorbij zien komen op insta. Uiteraard niet met een onderbouwd artikel maar met 1 willekeurige losse zin/soundbite/krantenkop als ‘ondersteuning’ voor een verzinsel . Het blijft verbazingwekkend om te zien wat er voorbijkomt een stiekem vind ik het best vermakelijk. Zijn ook gelukkig maar 2 mensen die ik ‘ken’.

1 like

Waarom zou je dit niet tof vinden? Vraag me oprecht af.

2 likes

Gek, bij mij op t werk moeten we eerst fysiologisch in de neus spuiten en opzuigen (is al niet fijn maar ok). En daarna nog met het stokje best diep in beide neusgaten… wou dat wij ook een babytje mogen laten sabbelen want vind dit wel zielig😅. Doe t vaak heel snel snel snel want hoe sneller hoe beter voor de kindjes. Gelukkig is het geen blijvende pijn en kunnen ze weer snel getroost worden.
Een infuus prikken is veel erger ook qua pijn.

Echt? Hmm was hier bij de gewone ggd test straat!
Ze hoeven niet perse op het stokje te sabbelen, maar die vrouw zei; ach hoe meer hoe beter haha.
Ze had toen al iets van dr wang binnenkant “geschraapt” (of hoe noem je dat :rofl:).

3 likes

Ken die heel Nathalie niet maar het zou toch kunnen dat ze al in quarantine zat maar nog gewoon foto’s postte van haar vakantie (?) in Engeland. Dat doen zoveel influencers, kiekjes posten van langer geleden omdat dat leukere content is dan in isolatie op de bank.

1 like

Ik ga eens opzoeken morgen wat de beste manier is. Want je wil ook geen vals negatieve testen natuurlijk! Al helemaal niet in het ziekenhuis :blush:.

Trouwens iemand de stories van EliseJoanne gekeken? Vond het een beetje vaag dat ze t over de rekeningen had die betaald moeten worden en dat ze nu meer samenwerkingen doet. Meid boeie? Verdien je geld gewoon, maakt mij niet uit ofzo. Haha

2 likes

Ja ik had ook de gewone test verwacht. Maar het was bij ons gewoon wel nodig… ook als het wel de gewone test was geweest.
We vangen gehandicapte kids op in huis. En die waren met onze hoestende proestende baby in aanraking gekomen. Dus tja, dan vind ik dat we als zorg instelling (op papier) daar gewoon verantwoordelijkheid in moeten nemen. :see_no_evil:

Maar ga er vanuit dat de ggd het goed doet haha. Dat weet ik verder niet :sweat_smile:

2 likes

Ja zeker groot gelijk! Geloof de ggd ook wel hoor. Vroeg me wel zelf af: waarom doen wij het zo kind onvriendelijk terwijl het wel kindvriendelijk bestaat? Verschilt mss ook per land? Zkh staat in België dus mss daarom het verschil ;).

Jemig die video van Kelly…
Alleen maar vrouwen in de reacties die het er mee eens zijn he…
Ongelooflijk dat ze dus beledigd is als haar kind niet welkom is op een kinderfeestje omdat ze een snotneus heeft.
Ik snap dat het voor haar kind heel verdrietig is, maar ze valt nu meer over het feit dat die ouder dus haar kind weigert. Wat ik volkomen snap.
Ze doet echt net alsof ze Hannie Schaft is ofzo.

4 likes

Ik gok dat de kritische reacties ook niet bestaan in het land van gevoel en moederharten

6 likes

Even gekeken maar zij doet waarschijnlijk geen spon omdat ze te weinig volgers heef. Ze tagt wel alle merken.
Dus ik zou zeggen lekker laten zo :wink: zal niet de eerste kleine influencer zijn die met elke nieuwe volger minder leuk wordt.

2 likes

Doe de Sint: ik volg een hele leuke influenza maar ik zeg niet wie

4 likes

Dat taggen denk ik omdat je anders je dm vol hebt met vragen :stuck_out_tongue: zij valt misschien sowieso niet echt onder influencer inderdaad.

@Bambam Incidenteel preventief testen omdat er een directe aanleiding is nav contact met een positief geteste klasgenoot of dat je kind zelf klachten heeft lijkt mij logisch. Dat een kind zonder klachten of aanleiding verplicht word om 2x per week preventief te testen om toegang te krijgen tot onderwijs vind ik persoonlijk best belastend. Vooral omdat onderwijs ontvangen essentieel is en geen ‘keuze’, itt bijv niet preventief willen testen voor een bezoekje aan een dierentuin oid. En de einddatum van ‘en anders 10 dagen quarantaine’ is er dus niet.

Maarja ook hier geld: wat is dan het alternatief? Zou ik ook niet weten. En het speelt ook nog helemaal niet bij ons.

En voor hier een hele discussie uit komt: ik geef gewoon antwoord op de vraag en snap dat anderen daar anders over denken en dat is prima, hoeft wat mij betreft niet uitgebreid op gereageerd te worden :slight_smile:

4 likes