Mommybloggerstopic #6

Zo triest dit. Wat zeiken mensen hier dan? Natuurlijk is het voor heel veel mensen kut zoals het hier nu gaat. Dat wil ik ook zeker niet ontkennen. Maar je krijgt tenminste wel je zorg als je dat nodig bent. Veel mensen beseffen niet hoe goed we het hier hebben. Als alles wat je dan moet doen even een stokje in/uit je neus is om te voorkomen dat mensen misschien dood gaan door jou. Waar zeik je dan nog over?!

In de openbare registers :nerd_face:

1 like

Ik ben na 30 seconden al klaar. Wat een wappie gezeik weer. “dE gRenS vOoR oNzE kInDeReN wOrDt oVeRsChrEdEn!1!11” :crazy_face: :roll_eyes:

En idd constant naast de camera kijken. Zo irritant

1 like

Ik krijg het niet voor elkaar om de hele video te kijken want mijn god wat is zij irritant. Maar ik snap dat hele gemiep over ‘de grens voor onze kinderen is bereikt’ echt niet. Kleine kinderen lijken mij juist de groep die op dit moment vrij weinig last hebben van de maatregelen. Ze kunnen inmiddels gewoon weer naar school, naar hun sport, met vriendjes spelen etc. En ze worden volgensmij ook nauwelijks ziek van corona. Het enige is dat ze misschien afentoe een testje moeten doen
 als dat nou het ergste is. En als je daar zelf geen enorm drama van maakt, zal het vast wel goed komen met je kind.

Maar ik ben geen moeder dus ik heb ook geen moederhart. Dus misschien heb ik het helemaal mis.

35 likes

Ze wenst dit niet voor de kinderen

Ik wens dit ook niet voor de verpleegkundigen en artsen op de spoed, de IC of cohortafdelingen. Die zich al ruim een jaar helemaal de pleuris werken. Zonder echt goed bij te kunnen komen, vakanties die steeds verschoven moeten worden of zelfs helemaal niet doorgaan omdat er te weinig personeel is. Ik wens dit ook niet voor de mensen die er ernstig ziek door zijn geworden, nu nog steeds kampen met de gevolgen en misschien wel nooit meer helemaal de oude worden. Ik wens dit ook niet voor de nabestaanden van (covid)overledenen, die misschien niet eens goed afscheid hebben kunnen nemen, geen uitvaart hebben kunnen houden zoals iemand dat graag gewild had. Ik wens dit ook niet voor de ondernemers die hun opgebouwde zaak nu kapot zien gaan omdat ze al zo lang dicht zijn, of het personeel wat al maanden thuis zit zonder enig perspectief. Het is voor iedereen kut Kel. En door juist zo tegendraads te zijn duurt deze shit alleen maar langer. Maar maak je vooral druk om alleen jouw kinderen. Want oh die hebben het zo zwaar. Bah wat een gezeik weer en zo egoĂŻstisch om alleen vanuit je eigen perspectief te blijven kijken. Manmanman

49 likes

ik heb het dus helemaal afgekeken en AAAARRRGGGHH kan iemand dat mens even flink door elkaar schudden??

Oermoeder Kel wil eindelijk voor onze kinderen opkomen omdat die helemaal worden vergeten in het beleid, dat trouwens helemaal niks meer met de volksgezondheid te maken heeft. En nu je misschien getest zal moeten worden om de Efteling in te mogen is voor haar als moeder de grens bereikt!
Hoe krĂ­jg je het je strot uit.

Leuk detail wel dat ze zegt dat haar ouders er helemaal anders over denken dan zij en dat die niet willen dat de kinderen bij hen komen als ze misschien Corona zouden kunnen hebben. En daardoor voelt ze zich heel erg eenzaam :cry:

Godzijdank die ouders hebben nog wel verstand.

Brb even m’n oren en ogen spoelen.

Oja en! Wil heeft dus een brief gestuurd naar de school? Move over bitch, Kel heeft een gesprek gehad met de directeur! :joy::sob::rage:

46 likes

Nee, zeg gewoon ongesteld. Ze wil het weer verheerlijken als zijnde “een kadootje van moeder natuur voor de vrouw” blablabla maar het is gewoon kut om ongesteld te zijn en dat woord klopt precies.
Dat zweverige en verheven gezeik van haar altijd :face_vomiting:

4 likes

Ja onbegrijpelijk toch? En haar vader is nog wel veteraan, dus ze heeft altijd tegen haar ouders opgekeken. Maar nu

1 like

Meteen een hele essay :roll_eyes:

11 likes

Ik haal dit zo weg, omdat ik niet geheel anoniem hier ben.

8 likes

Ik vraag me dus oprecht af; stel je mag straks weer reizen, mits je een negatieve test kan overleggen, of deze mensen dan ook zo standvastig blijven (en dus lekker thuis blijven/in nl op vakantie gaan, is ook leuk en zou ik dan in kunnen komen, ondanks dat ik hun reactie niet begrijp) of dat ze dan wel tegen hun kinderen zeggen “Nee schatje inderdaad toen je hoestte vond mama het niet nodig, maar je wil toch wel lekker straks op het strand in Bali spelen toch? Dan moet je nu wel even flink zijn”.

19 likes

Noo, dit is echt niet oke
 Sterkte!!

2 likes

Ik ben het met jullie eens dat deze moederbeweging niet ok is en dat het echt zonde is dat dit online steeds meer wordt gedeeld en omarmd.

Tegelijkertijd denk ik dat deze vrouwen demoniseren en belachelijk maken en zeggen dat het privileged aanstellers zijn niet de manier is om hier iets aan te doen. Uiteraard zijn er veel ergere dingen in de wereld, maar iedereen redeneert vanuit zijn eigen situatie en wat voor de een geen big deal is kan voor de ander heel zwaar aanvoelen. Deze moeders nemen het zelf duidelijk wel heel serieus en zullen zich nav het stevige commentaar (hier, maar ook elders) alleen maar meer tegen afzetten vermoed ik (boeken van Saskia Noort verbranden enzo :flushed:)

Ik denk dat om een effect te bereiken het beter zou werken om hun zorgen serieus te nemen (ook al ben je het er niet mee eens) en hier alternatieven voor aan te dragen, zodat ze niet helemaal in hun eigen bubbel wegkruipen. Heb een beetje hetzelfde gevoel bij moeders die het niet eens zijn met wat het CJG zegt en dan daar nooit meer heengaan en daardoor wellicht hele nuttige zorg/adviezen mislopen.

Wie dit moet doen weet ik ook niet hoor, maar even om de groepen nader bij elkaar te brengen :wink:

Edit: heb er nog eens over nagedacht en de meeste moeders die deze mening zijn toegedaan leven dus voor een deel ook via/voor hun kinderen. Ik denk dat daar ook hun angst inzit, dat zij hun eigen gevoelens op hun kinderen projecteren en dat zij voelen dat ze verder van de kids komen af te staan (bv doordat ze niet de school inmogen, etc.). Daar zit natuurlijk de angst ook in. Oplossingen zouden misschien kunnen zitten in een handreiking voor ouders met informatie over hoe kinderen het ervaren (waarvan ik ook vermoed dat het wel meevalt), hoe hiermee om te gaan etc?

5 likes

Zijn er ook normale moeder influencers?

9 likes

Maar dit is ook wel een eerste levensbehoefte natuurlijk. Hoe durven ze om dit af te pakken van mensen.

7 likes

Ik heb het net ook helemaal gekeken, maar eh, dat ze er zelfs bij haalt dat haar vader veteraan is
 Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Hoe kunnen dit soort mensen niet snappen dat kinderen het virus gewoon kunnen verspreiden, ook zonder klachten? Zo moeilijk is dat toch niet?! Dus JA, je kind kan inderdaad een “gevaar” zijn voor de gezondheid van anderen, net als iedereen op dit moment. Is ook niet moeilijk om uit te leggen aan een kind hoor. Sjonge jonge, mijn nekharen staan hiervan recht overeind.

1 like

Nouja zo te horen heeft het dochtertje van Kim een dapperheidsdiploma, dus zij lijkt vooralsnog prima verstandig :blush:

Het is alleen jammer dat je als influenzer bijna altijd overal disclaimers bij moet zetten a la “maar ik respecteer iedereens keuze! Dit is mijn persoonlijke keuze! Iedereen doet wat voor hen goed voelt! Dit voelde mij goed! Leef en laat leven! Er is geen goed of fout!” omdat je wellicht een deel van je publiek tegen de borst stuit en je daarmee jezelf in de vingers snijdt. Dus je wilt ook weer niet tĂ© stellig zijn in je principes hĂš.

5 likes

Ik word vooral zo kriegel van dat “we worden gestraft met dat we dan dĂșbbel zo lang binnen moeten blijven!!”. Nee, je wordt niet gestraft, maar dat is een consequentie van de keuze die je maakt (lijkt me overigens een heel wijze les voor alle kinderen - de keuzes die je maakt hebben consequenties!). Het is helemaal je eigen keuze om wel of niet te testen, maar zonder test kun je symptoomloze corona niet opsporen en met wel.

Zo typisch ook weer om de zorgmedewerkers erin te noemen, voor hen is het jĂșist belangrijk dat iedereen zich aan de maatregelen houdt zodat we de ziekenhuisopnames beperken. Denk niet dat de meeste zorgmedewerkers erom staan te springen dat we een Nederland vol Tiens zouden hebben.

14 likes

Maar als ik het dus goed begrijp is Kelly’s grens bereikt omdat haar dochter door haar eigen egoïstische keuze niet naar een kinderfeestje mocht? Haar dochter mocht niet naar een kinderfeest omdat Kelly persoonlijk tegen het “testen van gezonde kinderen” is en daardoor was dochter ontzettend gekwetst.

Goh, was er toch maar een relatief eenvoudige manier waarop je dochter wel kon gaan :thinking:

45 likes

Ja, alsof ze ouders die het onzin vinden dat een kind niet naar school mag als het niet getest is het niet ook onzin vinden dat ze binnen zouden moeten blijven. Die staan gewoon elke dag op de speeltuin.