Mommybloggerstopic #6

Een vriendin van mij heeft als tester gewerkt bij de GGD en moest op haar eerste dag meteen een baby testen. Volgens mij vond zij het traumatischer dan de baby, die was niet echt onder de indruk :joy:

13 likes

Misschien werd die baby ook woest toen het stokje afgepakt werd. Onze dochter keek echt woest :joy:
Als blikken konden doden… :crazy_face:

3 likes

Bah wat een stomme reacties van die mommys.

Ik heb mijn zoontje ook laten testen. Was helemaal geen drama en het was zo klaar. We kunnen allemaal we lopen klagen en zeiken. De situatie is nou eenmaal zo. Er is Corona en soms moet je gewoon je kind testen. We hebben niet allemaal de mogelijkheid om lekker 10 dagen thuis te blijven. En ik geloof nooit dat ze allemaal hun kinderen 10 dagen thuis laten. Ze spelen vast lekker allemaal buiten.

2 likes

Maar dat is toch waar ze over piekeren? Dat is toch waar ze bang voor zijn?
Zoals ik al zeg: gerucht (iets wat rond gonst en dus helemaal niet zeker is)…

Of bedoel je het niet ri mij haha?

Dank voor de opheldering. Ik heb zelf nog geen schoolgaande kids, dus weet idd niet precies wat ze hier al aan doen, maar wij kregen na een coronabesmetting op de crèche bv een bijzonder vaag bericht over dat we maar een beetje voorzichtig moesten doen en een korte verwijzing naar het rivm en daar bleef het bij. Dan voel je je dus ook niet echt gesterkt in het maken van je keuze. Ook is er vanuit het CJG bv voor zover ik weet geen infobijeenkomst georganiseerd hierover, maar het kan best zijn dat ik dingen mis of nu nog uit de doelgroep val. Mee eens dat het heel zuur is dat je je heel hard moet inzetten om een groep niet-willers toch te proberen te bereiken, maar ik ben hier dus wel echt voorstander van en hoop dat je naar aanleiding hiervan en vervolgens mond-tot-mond reclame toch iets kunt bereiken.

Zo eensgezind als de meeste forummers hier zijn over hoe idioot deze vrouwen zijn (te zien aan de hoeveelheid likes bij bepaalde posts) werkt in hun kringen natuurlijk ook zo. Naarmate de bubbel van gelijkgestemden groter wordt en degenen die zich het hardst uitspreken veel lof krijgen, wordt de nuance steeds minder populair

2 likes

Het is niet volledig uit de lucht gegrepen, in het deel van DE dat grenst aan NL moeten (middelbare scholieren zich 2x per week testen om naar school te kunnen. Ik snap ook wel dat mensen dat niet zien zitten, zou ik ook echt niet tof vinden. Maar ze draven een beetje (heel erg) door. Om nu al boos & angstig te zijn voor iets wat ergens anders gebeurd en waarvan we helemaal niet weten óf dat uberhaupt in NL gaat gebeuren en hoe… gaat wat ver. Maarja veel mensen denken te zien dat dit niet een kwestie is van of het gaat gebeuren, maar wanneer én dat dit nog maar het begin is van een groot boos plan om onze kinderen van ons los te weken en vanaf hun geboorte in door D66 bedachte staattscholen te stoppen oid

3 likes

Grappig, dat laatste is hier natuurlijk net zo ja. Het hoeft inhoudelijk ook niet eens te kloppen, mensen zien een lange lap tekst, veel likes en een reactie van wauw wat verwoord je dat toch weer goed!! Dan like ik zelf ook weleens iets automatisch onder t mom van zal wel goed zijn dan :joy: echt lui ook eigenlijk en best gevaarlijk dus op social media!

4 likes

Het is natuurlijk afhankelijk van de specifieke voorzieningen die je gebruikt of de informatie ook daar op dat moment wordt aangeboden. Dat is in gevallen zoals de jouwe erg jammer, maar onderdeel van hoe we veel voorzieningen in Nederland hebben ingericht. Gebaseerd op vrijheid. Effect ervan is dat een school bijvoorbeeld zelf kiest wat en wanneer ze communiceert. Echter: Ook dan zijn er nog andere kanalen die betrouwbare informatie bieden en allerlei plekken waar je je oprechte vragen en zorgen kan en mag neerleggen.

@itakepictures juist deze redenatie snap ik dus niet. Het lijkt mij zo logisch. We hebben vorig jaar een dure les geleerd: jongeren spelen een rol grote in de verspreiding. Dan denk ik: ik snap de zorg, maar er zijn maar twee alternatieven; (bijna) niet naar school óf een volgende golf accepteren. Wat moet de overheid met een stel vervelende pubers. Als ik naar mijn zusje kijk (gaat sinds eind december niet naar school, sinds maart één dag per week) denk ik: steek er alsjeblieft tweemaal per week zo’n stok in. Want ik weer honderd procent zeker dat dat opweegt tegen nog langer thuis.

4 likes

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe al die vaders met hun vaderhart hierover denken.

18 likes

Ik ga eens even een half uurtje besteden aan het opschonen van m’n socials.

Ik ben he-le-maal klaar met die influencer wereld. Wat mij betreft stort die constructie helemaal in.

Ik ben zo vreselijk klaar met die geprivileerde types die vrachtladingen poen verdienen met irrelevante spon, het uitbuiten van hun koters en pure manipulatie (ik krijg zOoOOoOo veel vragen :face_with_raised_eyebrow:)
En nu komen ze (niet alleen classic influenzas maar ook bn-ers) 1 voor 1 uit de kast als corona ontkenners, self proclaimed kinderpsychologen, traumadeskundigen en virologen. En ondertussen maar geld blijven binnenharken met hun bullshit.
Ik zal lijden voor ze nog een halve euro aan mij verdienen.

66 likes

Nathalie Vijfhuizen is ineens in Nederland en heeft de quarantaine er al op zitten. Zegt ze. En afgelopen dagen nog gewoon Engeland foto’s gepost alsof ze daar nog was. Je word gewoon voor de gek gehouden.
Dat zie je ook wel eens met influencers die een geboorte nog een paar dagen stilhouden en buikfoto’s blijven doorposten. Is hun goed recht maar toch riekt dit zaakje :thinking:

Overigens gun ik het haar wel om eindelijk haar baby aan familie en vrienden te showen.

2 likes

Ik word echt in en in chagrijnig als ik de inhoud van de berichten hierboven lees. Ben ik even blij dat ik op een vaccinatie locatie werk, alleen maar vrolijke mensen die eindelijk hun vaccinatie krijgen :smiling_face_with_three_hearts: laat mij even in die bubbel leven :joy:

47 likes

Ja, ik laatst ook alle corona ontkennende mommybloggers ontvolgd + meer, met alleen maar spon of #gekregen. Leuk dat zij daar hun geld mee verdienen maar ik vind het gewoon irritant. Sorrynotsorry

Trouwens een tip om te volgen is: littlelarey
Grappig, eerlijk, herkenbaar, mooie foto’s en nooit spon. :ok_hand: Snap oprecht niet dat zij niet meer volgers heeft

2 likes

Ik heb eerder in het jaar van een mommyblogger gehoord dat ze het er niet mee eens was dat kinderen uit huis geplaatst gingen worden als er corona heerste in het gezin, de overheid kreeg met de spoedwet volgens haar de macht om je kind zonder toestemming op school te laten testen en daarna naar een soort quarantaine kamp te brengen. Ze had wat zinnetjes uit de spoedwet aangehaald en gedeeld op insta (gekopieerd van anderen) ik vervolgens die speodwet helemaal gelezen omdat ik een Petty betweter ben, en haar via DM verzekerd dat dit niet mogelijk is en waar ze dit in die wet gelezen had.
Nu komt ie: ze had het helemaal niet doorgelezen want ze had geen zin zich erin te verdiepen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat het dus complete onzin is en dat mensen echt maar halve dingen lezen en dit zonder na te denken op Instagram knallen.

13 likes

Dat ‘plan’ om kinderen van jonge leeftijd naar een soort staatsschool of iets in die richting heb ik een paar keer voorbij zien komen op insta. Uiteraard niet met een onderbouwd artikel maar met 1 willekeurige losse zin/soundbite/krantenkop als ‘ondersteuning’ voor een verzinsel . Het blijft verbazingwekkend om te zien wat er voorbijkomt een stiekem vind ik het best vermakelijk. Zijn ook gelukkig maar 2 mensen die ik ‘ken’.

1 like

Waarom zou je dit niet tof vinden? Vraag me oprecht af.

2 likes

Gek, bij mij op t werk moeten we eerst fysiologisch in de neus spuiten en opzuigen (is al niet fijn maar ok). En daarna nog met het stokje best diep in beide neusgaten… wou dat wij ook een babytje mogen laten sabbelen want vind dit wel zielig😅. Doe t vaak heel snel snel snel want hoe sneller hoe beter voor de kindjes. Gelukkig is het geen blijvende pijn en kunnen ze weer snel getroost worden.
Een infuus prikken is veel erger ook qua pijn.

Echt? Hmm was hier bij de gewone ggd test straat!
Ze hoeven niet perse op het stokje te sabbelen, maar die vrouw zei; ach hoe meer hoe beter haha.
Ze had toen al iets van dr wang binnenkant “geschraapt” (of hoe noem je dat :rofl:).

3 likes

Ken die heel Nathalie niet maar het zou toch kunnen dat ze al in quarantine zat maar nog gewoon foto’s postte van haar vakantie (?) in Engeland. Dat doen zoveel influencers, kiekjes posten van langer geleden omdat dat leukere content is dan in isolatie op de bank.

1 like

Ik ga eens opzoeken morgen wat de beste manier is. Want je wil ook geen vals negatieve testen natuurlijk! Al helemaal niet in het ziekenhuis :blush:.

Trouwens iemand de stories van EliseJoanne gekeken? Vond het een beetje vaag dat ze t over de rekeningen had die betaald moeten worden en dat ze nu meer samenwerkingen doet. Meid boeie? Verdien je geld gewoon, maakt mij niet uit ofzo. Haha

2 likes