Mommybloggerstopic #6

Ja ik had ook de gewone test verwacht. Maar het was bij ons gewoon wel nodig… ook als het wel de gewone test was geweest.
We vangen gehandicapte kids op in huis. En die waren met onze hoestende proestende baby in aanraking gekomen. Dus tja, dan vind ik dat we als zorg instelling (op papier) daar gewoon verantwoordelijkheid in moeten nemen. :see_no_evil:

Maar ga er vanuit dat de ggd het goed doet haha. Dat weet ik verder niet :sweat_smile:

2 likes

Ja zeker groot gelijk! Geloof de ggd ook wel hoor. Vroeg me wel zelf af: waarom doen wij het zo kind onvriendelijk terwijl het wel kindvriendelijk bestaat? Verschilt mss ook per land? Zkh staat in België dus mss daarom het verschil ;).

Jemig die video van Kelly…
Alleen maar vrouwen in de reacties die het er mee eens zijn he…
Ongelooflijk dat ze dus beledigd is als haar kind niet welkom is op een kinderfeestje omdat ze een snotneus heeft.
Ik snap dat het voor haar kind heel verdrietig is, maar ze valt nu meer over het feit dat die ouder dus haar kind weigert. Wat ik volkomen snap.
Ze doet echt net alsof ze Hannie Schaft is ofzo.

4 likes

Ik gok dat de kritische reacties ook niet bestaan in het land van gevoel en moederharten

6 likes

Even gekeken maar zij doet waarschijnlijk geen spon omdat ze te weinig volgers heef. Ze tagt wel alle merken.
Dus ik zou zeggen lekker laten zo :wink: zal niet de eerste kleine influencer zijn die met elke nieuwe volger minder leuk wordt.

2 likes

Doe de Sint: ik volg een hele leuke influenza maar ik zeg niet wie

4 likes

Dat taggen denk ik omdat je anders je dm vol hebt met vragen :stuck_out_tongue: zij valt misschien sowieso niet echt onder influencer inderdaad.

@Bambam Incidenteel preventief testen omdat er een directe aanleiding is nav contact met een positief geteste klasgenoot of dat je kind zelf klachten heeft lijkt mij logisch. Dat een kind zonder klachten of aanleiding verplicht word om 2x per week preventief te testen om toegang te krijgen tot onderwijs vind ik persoonlijk best belastend. Vooral omdat onderwijs ontvangen essentieel is en geen ‘keuze’, itt bijv niet preventief willen testen voor een bezoekje aan een dierentuin oid. En de einddatum van ‘en anders 10 dagen quarantaine’ is er dus niet.

Maarja ook hier geld: wat is dan het alternatief? Zou ik ook niet weten. En het speelt ook nog helemaal niet bij ons.

En voor hier een hele discussie uit komt: ik geef gewoon antwoord op de vraag en snap dat anderen daar anders over denken en dat is prima, hoeft wat mij betreft niet uitgebreid op gereageerd te worden :slight_smile:

4 likes

Gelukkig ook wel.redelijk wat ‘tegengeluid’.

Volgens mij zei ze dat ze minder samenwerkingen gaat doen, max 1 per week. Maar dat ze er nu, zo kort na de geboorte van Guusje, wel weer samenwerkingen aangaat, omdat er nou eenmaal geld binnen moet komen.

Het lijkt er bijna op dat ze een aantal vervelende comments heeft gehad over dat ze nu alweer aan het werk is. Vond het wel een beetje sneu, ook dat ze zo emotioneel werd.

Je kunt geblessed worden door stories te kijken van serena’s glanzende lokken!

#yourewelcome!

4 likes

Misschien moeten al de moederhartinfluencers, zoals Kelly, Wil, Tien, IsaKriens(greens, ik weet het, maar in mijn hoofd spreek je het zo uit) zich meer bezig houden met de schadelijke effecten van wat zij allemaal over hen en hun gezin /kinderen online plempen ipv van een wattenstaafje in de neus…

Daarnaast: kind moet Vrij kunnen spelen, want kind, maar valt uit boom, breekt arm of been. Gaan ze dan ook zeggen: nee dokter, niet het bot zetten, want zielig? Geen pen erin om te fixeren, want zielig?
Of kind ontwikkelt een allergie voor bijvoorbeeld pinda en moet ten alle tijden een epipen bij zich dragen, maar dat mag je niet gebruiken, want oeh zielig!
Weet je wat pas zielig is? Dat je je kind de adequate zorg ontzegt, omdat je niet wilt dat hij/zij iets vervelend vindt. Dat je kind niet opvoedt met het idee dat narigheid ook kan voorkomen en daar weerbaar mee kan omgaan.
Tien zegt vaak dat de dood bij het leven hoort en er daarom niet bang voor is. Maar waarom kan ze niet accepteren dat minder leuke dingen, zoals testen tijdelijk bij het leven horen? Daar hoef je dan toch net zo min bang voor te zijn?
Ik ben wel bang voor de generatie kinderen van millenials overigens

21 likes

Dat is toevallig wel haar eigen naam dus missh is dat het grapje achter Greens

2 likes

Volgens mij gaat hun er meer om dat ze moeten testen terwijl die kinderen dan niet ziek zijn of symptomen hebben. Dan test je dus een gezond kind en in die situaties die jij noemt is het kind er zelf wel bij gebaat om hulp te krijgen.

Niet dat ik het met hen eens ben hoor. Zou m’n eigen kind ook laten testen als het nodig is.

4 likes

:pray:t2:

290 likes

Hahaha heerlijk debbie!

4 likes

:clap:

3 likes

Mijn tegengeluid reactie heeft ze verwijderd zag ik. Ik kreeg reacties dat mensen het met mee eens waren. Kon ze niet handelen denk ik :unamused:

5 likes

Savage Deb strikes again :+1:

14 likes