Edit: -Bedrag weggehaald vanwege ophef-
Echt hoe weet je dit. Waarom weet je dit
Dit is gewoon openbare informatie uit het kadaster
Best triest om dat uit te zoeken.
Daar moet je toch ook voor betalen voor die info?
Maar dan moet je toch ook weten welk huis het is. Of zoek je dan op naam ofzo. Ik vind dat echt bizar. En die shit is niet gratis toch idd
Ik bekijk regelmatig huizen die ik op Funda heb gezien een paar maanden later op het kadaster om te kijken voor hoeveel het is verkocht. Ik vind de huizenmarkt gewoon interessant
Maar. Hoe de fuck weet je dan dat het dit huis was. Ze hebben er nog niks over gedeeld tot nu. Die advertentie is van Funda afā¦
Dit is echt een kul argument. Het opzoeken van de transactieprijs van een huis van een bekend persoon die jij niet kent (ook als je die persoon wel kent) heeft echt niks met interesse voor de huizenmarkt te maken. Vind dit echt best eng gedrag en hoeveel zij wel en niet overboden hebben gaat niemand wat aan. Blijf het ook bullshit vinden dat je dit soort informatie als niet belanghebbende kan opzoeken.
Waarom is dat bullshit? Kan heel interessant zijn als je in die wijk/plaats een huis wilt kopen en weet wat er ongv overboden word bijv. Ik vind het in ieder geval wel echt chill dat ik dat kan opzoeken.
Maar had diegene die ook opgevraagd als het niet om het huis van Elise ging?
Heb verkeerd gelezen als āniet belangstellendeā excuus!
Je kunt helemaal niet zien in het kadaster voor hoeveel het huis is gekocht? Je ziet alleen wat voor hypotheek er is gevestigd.
En dat zegt dus welgeteld helemaal niks. Want als je een huis koopt voor 200k en 100k eigen geld hebt staat alleen de hypotheek van de andere 100k er inā¦
Je kan wel zien voor wat hij verkocht is. Ik heb mijn huis voor 175 gekocht en eigen geld in gestoken dus lagere hypotheek. Maar in het kadaster zegt hij die 175. Dit is ook noodzakelijk. Dit soort kadasterdingen worden gebruikt om de waarde van huizen te bepalen. Dus als je hypotheek en eigen geld zou meerekenen zou daar niks meer van kloppen.
Waar staat dat dan in het kadaster? Oprechte vraag want het is mij nog nooit opgevallen.
Ik weet ook van al mijn buren hoeveel ze voor hun huis hebben betaald. Op basis daarvan en op andere huizen die net te koop hebben gestaan in de buurt hebben wij het bod voor ons huidige huis bepaald. Sindsdien zoek ik ook veel andere huizen op.
Moet je voor betalen volgens mij. Mijn makelaar kwam met een uittreksel naar de waardebepaling van het kadaster. En dit formulier is voor iedereen zo op te vragen.
Ja precies! Wij hebben het ook daarop gebaseerd. Ik weet precies waarvoor elk huis de afgelopen 2 jaar hier verkocht is in de buurt.
Ik snap dat je dat op moet vragen en daarvoor moet betalen. Vraag was meer omdat ik voor mijn werk wel eens kadaster gegevens op vraag en hiervoor eigendomsinformatie en hypotheekinformatie opvraag. Het was mij niet bekend dat de daadwerkelijke verkoopprijs ook wordt geregistreerd en ben dus wel benieuwd waar dat dus staat.
Hoe wist je dat het dit huis was ?