Zie nu dat er dus blijkbaar koopsominformatie is op te vragen.
https://www.kadaster.nl/producten/woning/koopsominformatie
Is mij nog nooit opgevallen in het zakelijk account van werk. Ik ga kijken of ik het kan vinden een volgende keer.
Zie nu dat er dus blijkbaar koopsominformatie is op te vragen.
https://www.kadaster.nl/producten/woning/koopsominformatie
Is mij nog nooit opgevallen in het zakelijk account van werk. Ik ga kijken of ik het kan vinden een volgende keer.
Laten we het daar niet over hebben.
Lijkt me beter van niet idd.
Creepy af
Ik wil liever niet haar adres zo op straat gooien. Niets creepy aan
Hahahaha meid het is creepy dat je het weet en opgezocht hebt. Creepy affff
Ik hoef het niet te weten.
Het kan toch zijn dat ze het huis in de vlog herkende van funda en dat ze die informatie al had nog voordat ze dus wist dat Elise en Wouter het gekocht hebben
Zo creepy is dat toch niet. Ik heb laatst ook een rapportje opgevraagd met huizen hier in de wijk gewoon omdat ik dat interessant vind. Ik bekijk ook veel huizen op Funda. Als er nu een bekend iemand in een huis hier in de buurt zou kopen, zou ik dat ook wel herkennen omdat ik dat huis dan ook heb bekeken toen het te koop stond.
Jennie kreeg ook berichtjes dat mensen wisten waar ze woont. Is fucking creepy om hier te lopen delen dat je weet waar mensen wonen. Doei privacy.
Je snapt toch dat dit niet op gaat in deze situatie? Tuurlijk is die info handig als jij nu juist een huis wilt gaan kopen in wijk x en benieuwd bent naar de transactieprijs. Dan ben je belanghebbend. Dat is echter compleet iets anders dan opzoeken welk huis een specifieke persoon heeft gekocht en vervolgens de transactieprijs erbij opzoeken. Edit: ik zie nu je bericht eronder.
@Mexi Ik werk niet bij het kadaster dus het is niet aan mij om de oplossing op te zoeken. Er is vast een manier te bedenken. Vind het raar hoe weinig controle er op dit soort gegevens zit en bovenstaande is echt een voorbeeld van waarom.
Volgens mij is dit typisch zoiets wat je ânormaalâ vindt als het niet over jezelf gaat. Lijkt me echt kut als mensen dat over je huis gaan opvragen uit nieuwsgierigheid. Laat staan dat je er nog naartoe rijdt zoals bij Jennie, koekoek.
Wat je hier zegt is raar he. Gevalletje: had je maar niet zoân kort rokje moeten aandoen. Ze zegt niet dat ze verbaasd is dat mensen weten waar ze woont. Iets was ze in tegenstelling tot âelke poep en scheetâ volgens mij nooit tot in de details vermeldt heeft. Ze zegt dat ze schrikt van de impact van vloggen op haar leven. Dat mensen niet alleen weten waar ze woont maar dat ook laten weten en daarin grenzen overschrijden. Dat is Ă©cht iets heel anders. Ik vind bet helemaal niet naĂŻef om ervan uit te gaan dat mensen zich normaal gedragen.
Ja ff niet zo naĂŻef aub.
Sommigen zijn er ook gewoon handig in, mijn guilty pleasure is -huizen te koop in Amsterdam centrum boven het miljoen- te bekijken op Funda. Dat ze huizen gingen kijken in Amsterdam moest ik daar soms wel aan denken ja.
Vandaar dat ik het ook herkende.
Ik geloof ook niet dat wij beseffen hoeveel bezoekers een site als bekendeburen.nl heeftâŠ
Mensen zijn gewoon nieuwsgierig om dat te zien en het liefst ook binnen.
Waarom vraagt iedereen bij elke vlogger om een room/housetour?
Ik ben zelf echt niet op zoek naar het adres zodat ik er kan langs gaanâŠ
Maar we hoeven toch niet te doen alsof dat acceptabel of normaal gedrag is?
Er is letterijk niemand hier die zegt dat informatie opzoeken die je nodig hebt niet zou moeten kunnen. Ik denk dat je hard je best aan het doen bent om niet te snappen waarom dit niet oké is. Kan er veel woorden aan vuil maken maar denk dat de boodschap al wel duidelijk is.
Nog even hierover, maar ben ik de enige moeder die lichte paniek aanvallen krijgt bij dit soort plaatjes?
Ik heb een dochter die einde van het jaar 4 wordt en naar school gaat. Vanaf dan moet ik ook partijtjes organiseren.
Is dit de norm nu? Moet ik dan ook prinsessen jurken aanschaffen en over-the-top glittertaarten bestellen? En entertainment programmaâs bedenken waar de Efteling een puntje aan kan zuigen?
Serieuze paniek dus. Omdat ik niet zou durven er schijt aan te hebben als dat betekent dat mijn dochter buiten de boot gaat vallen.
Woow, dit wist ik helemaal niet. Best gevoelige informatie. Dan kan iedereen dus van je opzoeken hoeveel eigen vermogen je in je huis hebt gestopt. Lijkt me helemaal niet chillâŠ
-edit: ah ok blijkbaar ligt het iets genuanceerder maar is het alsnog mogelijk om dit aan te vragen bij kadaster?
Klopt. Ik werk op een notariskantoor dat uiteraard een zakelijk abonnement op het Kadaster heeft waardoor ik voor een paar cent alles kan checken. Het is dat Elise Boers me niets interesseert, anders was ik ook wel in de verleiding gekomen. Omdat de drempel zo laag is (supersnel gepiept, kost maar paar cent en werkgever controleert niets, alle collegaâs checken wel eens iets privĂ©).
Voor mij de gewoonste zaak van de wereld maar vind de koopprijs delen op een forum wel te ver gaan. Het is openbare informatie inderdaad maar ik denk dat de betaaldrempel voor particulieren er niet voor niets is.
Goed antwoord maar ik dacht (en hoopte!) eigenlijk dat het een geintje was? Dat de serieuze paniek niet zo serieus was toch? Vind dat namelijk helemaal niet in dit topic passen haha, zijn wij zure kantoortrutten toch veel te cool voor.