Nee joh. Hier een feestje met gewoon good old Hema decoratie, cakejes versieren, knutselen en spelen in huis. Vonden ze helemaal leuk
Damn creepy.
Nee joh, gewoon zelfgebakken cake met slagroom, speurtocht in de buurt, daarna even de snollebollekes op volume 400 en een zakje chips en iedereen blij
Waarom valt iedereen hier eigenlijk over het feit dat het is opgezocht, maar niet over het feit dat de koopprijs hier bekend is gemaakt?
Edit:
En ook hoeveel ze boven de vraagprijs geboden hebben. Ik zou het écht niet leuk vinden als dat ergens openbaar gemaakt werd.
En nogmaals ja het Kadaster is openbaar maar volgens mij betaal je er best wel wat voor waardoor maar 1 op de 100.000 mensen (gelukkig) er gebruik van maakt ofzo.
@moderators
Dat staat niet los van elkaar toch. Ik vind het beide creepy.
Mij zou het dus oprecht niks uitmaken? Ik snap het geheimzinnige gedoe omtrent salaris en uitgaven niet zo, hetzelfde dus voor hoeveel ik voor mijn huis betaald heb. Lekker boeiend of mensen weten of ik 10K of 100K overboden heb, maar dat ligt misschien aan mij.
Gaat gelukkig ook niet over jou toch?
Toch betwijfel ik het of je het leuk zou vinden zeker als je een publiek persoon bent en mensen die info delen op openbare websites waar duizenden mensen meelezen, er conclusies aan verbinden én bij je op de stoep staan.
Privacy is zo ontzettend belangrijk, dit is echt zon âmaar ik heb niks te verbergenâ opmerking
Nee het is niet nodig, maar er wordt letterlijk naar gevraagd. âHoe weet je ditâ of âwas dit de vraagprijs of wat ze ervoor betaald hebbenâ.
Het maakt mij ook niet uit dat mensen weten wat ik verdien, wat ik op een huis heb geboden (of overboden) of wat mijn vaste lasten zijn.
Maar als een vage kennis/onbekende dit van mij zou opzoeken en op een forum zou delen zou ik dat wel eng vinden. En ik vind opzoeken uit nieuwsgierigheid nog wat anders dan het ook delen met een forum.
Je betaald er geen drol voor eerlijk gezegd
Haha wel echt raar om dat op te merken als buren maar misschien dat de vorige bewoners het ze wel gewoon verteld hebben?
Edit: ik weet bijvoorbeeld ook wat mijn nieuwe buren betaald hebben en dat ze flink overboden hebben
Oh dan is dat denk ik veranderd. Met een abbo is het echt een paar cent maar toen ik 7 jaar geleden ofzo zelf privé iets opzocht was ik wel meer dan 10 euro kwijt en dan had ik nog lang niet alles.
Prive is nu geloof ik 1 of 2 euro! Het is best wel toegankelijk geworden idd.
Over dat overbieden zo normaal is kennelijk hĂš, waarom worden de vraagprijzen niet gewoon hoger? Is dat een tactiek van makelaars? Expres een te lage vraagprijs zodat je na biedingen wss meer krijgt (door fomo van de bieders) dan wanneer je een realistische vraagprijs pakt?
Gelukkig zijn de huizenprijzen 15% gestegen dit jaar zodat we daarop ook weer massaal idioot veel kunnen overbieden
Is die 15% gemeten door vraagprijzen te analyseren of verkoopprijzen?
Het is eerder: de vraagprijs stijgt. Er zijn nog steeds mensen die daaroverheen bieden. De vraagprijs stijgt. HĂ© nog altijd overboden. De vraagprijs stijgt enz.
Dus het is zoân bullmarket dat makelaars zelf kennelijk standaard te laag inschatten wat de gek ervoor geeft? Lijkt me eerder dat ze een soort psychologisch spelletje spelen met de kopersâŠ
De vraagprijzen stijgen ook. Maar er zijn zoveel mensen die het willen hebben, dat je wel moet overbieden en dat zelfs de veel te hoge vraagprijs lang niet genoeg is. Het gaat tegenwoordig zo; Persoon A hanteert vraagprijs van zeg maar âŹ225.000, krijgt door overbieden âŹ250.000, buurman ziet dit en zet vraagprijs op âŹ250.000 (waar dan ook weer dik overboden op gaat worden).
Amai, ik had vorig jaar iets van 15 euro betaald voor zoân koopsommenoverzicht. Kennelijk heb ik het bij een andere website gekocht dan gewoon via kadaster.nl, dus dat bedrijf gooit gewoon even 12 euro bovenop de prijs van het Kadaster. Lekker cashen