Laag inschatten kan ook tactiek zijn, maar hoeveel men eroverheen gaat is volgens mij ook niet echt in te schatten. Telkens als we bieden sparren we ook kort met onze verkoopmakelaar, zelfs zij kan ons amper vertellen wat we kunnen verwachten. Het is vaak: buur x kreeg in december ongeveer x. Sindsdien is y verkocht, voor 15.000 meer. Ik schat in [bedrag], maar het kan zomaar fors hoger. Onze aankoopmakelaar heeft ons ooit aangegeven dat 500.000 wel echt het ultieme was wat hij verwachtte. Werd 530.000.
Aahhrg wat frustrerend zeg ken ook zoveel mensen die op zoek zijn naar een huis en door dit gedoe echt niet door kunnen met hun leven opbouwen.
Ik heb mijn huis nu te koop staan en mijn makelaar vertelde dat ze (hier) vaak de vraagprijs marktconform houden. Dat is wat het huis nu in het algemeen waard is. Die wordt ook hoger, maar dat gaat minder grillig dan de overbiedingen (omdat de berekening van de marktprijs ook op andere ontwikkelingen zijn gestoeld). De marktconforme vraagprijs is dus niet per se kunstmatig laag om met de kopers te âfuckenâ. Maar ik ben geen makelaar of iets, dus iemand anders kan dit vast beter uitleggen!
De vraagprijs is niet âte laagâ, het is een probleem van veel vraag/weinig aanbod waardoor je nou eenmaal pas een huis kan bemachtigen als je veel overbiedt.
De huizenmarkt is echt vreselijk. Voor starters bijna uitzichtloos.
Laatst een nieuwbouwproject in Utrecht. 40 woningen, 2700 inschrijvingen
Ja lastig he? Ik heb mijn koopwens maar in de ijskast gezet. Kan er weinig aan doen nou dus dan maar accepteren en ook genieten van de vrijheid van huren.
Oh ik dacht lekker bijlezen maar ook hier gaat het weer over de huizenmarkt
Ja, maar dit was ook een heel âgoedkoopâ project in vergelijking met bestaande bouw. Tuurlijk ga je in deze markt dan zulke cijfers krijgen, dit was 2 jaar geleden ook bij leeuwestein(een vergelijkbaar project in Leidsche Rijn)
Is het nu nodig om dat 3 keer te herhalen ? Vind ik echt heel gemeen.
Over sommige influencers mag er niets gezegd worden, maar een lid hier 3 keer âcreepy afâ te noemen mag blijkbaar wel.
Ze zegt het toch niet zonder aanleiding? Kom op zeg, dat is echt niet te vergelijken
3 keer⊠vind ik echt overdreven sorry
Eigenlijk een beetje een onnodige opmerking van je buren. Ik zou dan zoiets hebben van, ok rijke boomers, 20 jaar geleden was ik 8. Iets met appels en peren.
Daarnaast als je niet overbied tegenwoordig heb je gewoon geen huis.
We get it. Dat hoeft niet 783 keer in een loophole herhaald te worden dat ze een doodenge stalker creep is.
Kan iedereen nu weer door met zân leven?
Die mensen verbazen zich gewoon, dat de prijzen zo gestegen zijn.
Kan me ergens wel voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar waar je eigen woning nu voor wordt verkocht. Alleen om dan daadwerkelijk zoân opmerking tegen je buren te maken :p. Weird.
Hahaha ja de legoblokjes toch
Soms als ik iets over haar zeg tegen mn vriend zegt hij zo âhuh wieâ en dan zeg ik âdie van de legoblokjesâ en hij OKE JA DIE
Je kunt mijn vriend niet snel boos krijgen maar legoblokjes weg doen is een serious crime
die stories over albinisme van Martine, wat is dat nou weer voor iets randoms en gek gedacht
Of âalbinoâsâ minder last hebben van racisme in westerse landen en iets over duistere magie
Ik stoor me ook zo ontzettend aan iedereen die âAfro-Amerikaansâ gebruikt ipv 'zwart/Afrikaanse roots. Als je zwart bent en in het VK woont ben je toch niet Afro-Amerikaans? Kom op, denk na.