Mommybloggerstopic #6

Jij visualiseert het gewoon weg, en dan is het voor jou ook weg. Dat regelt insta voor je.

17 likes

:joy::cry:

6 likes

Ah wat jammer nu, mensen zonder geld voor dergelijke vakanties, of die vanwege medische redenen niet kunnen reizen zullen niet mentaal gezond zijn… (reply op story niet op jou)

1 like

Ze zegt ‘symptonen’. Ergens in de eerste minuut.

Als je wilt fulmineren is dit een mer à boire. Elke afzonderlijke zin is wel goed voor een boze column.

2 likes

Dit is echt zo walgelijk. Gadverdamme. Ik begrijp dit niet en wil dit ook niet begrijpen. Ik heb gisteravond een reactie geplaatst, die heeft ze inmiddels alweer verwijderd.

Bedenk mij net dat ik iemand volgde op insta die regelmatig haar kind in bad of op een potje fotografeert. Haar insta is niet eens privé. En ze krijgt ook geen spon.

3 likes

Hij is weg🙌 (foto op het potje)

2 likes

Ik zie hem nog gewoon met het account waarmee ik niet gerapporteerd heb :grimacing:

1 like

Je hebt gelijk! Maar wel weer alle negatieve comments verwijderd:

33 likes

Ik zie hem ook nog helaas. Zou dat soort mensen soms eens een dagje willen uitnodigen op mn werk. Ze lijken echt niet te beseffen wat voor soort mensen en met welke problematiek er ook naar dit soort foto’s en video’s kijken en op een hele andere manier ‘fan’ zijn van je kind.

3 likes

De Huismuts heeft toch een Indonesische achtergrond? Volgens mij postte ze toen nav Black Lives Matter dat ze zelf of in ieder geval haar 2e dochter wel eens te maken heeft met racistische opmerkingen. Niet het prototype witte vrouw in ieder geval lijkt me.

1 like

Hey, dat ben ik! :joy:

8 likes

Haha Bloomon ja, ik krijg spontaan niesbuien bij de hoeveelheid bloomon die weer over ons uitgestort wordt. En echt knap van Bloomon, dat ze een vaas ontwerpen die zomaar ineens de favoriete vaas is van wel 100 mensen :ok_hand:

Zijn jullie inmiddels al op de hoogte dat wolzijde òòk in de zomer heel goed kan? Kopen kopen kopen!!!

Lijst van producten met zo’n intense (mommy) influencer campagne dat het averechts begint te werken:

• bloomon
  • hello fresh
  • once upon fotoboeken
  • dilling
  • desenio posters
  • die een of andere meditatie app die iemand hier inderdaad ook al noemde
  • …?

Eigenlijk is dit kapitalisme in z’n meest cynische vorm. Producten aan de man brengen door het delen van je persoonlijke verhalen aan je potentiële kopers.

Weer tijd voor een 100e poging af te kicken van Instagram. Ik merk per poging overigens steeds meer resultaat. Eind 2021 ben ik echt afgekickt :raised_hands:

7 likes

Tiwstshake, ixxi, zooo irritant allemaal.

En de huismuts heeft inderdaad een Indonesische achtergrond denk ik (weet het niet precies). Maar Lois gebruikte een exacte qoute uit de story van de huismuts… Inderdaad geen typische witte vrouw, wel rijk.

3 likes

Ah ja, misschien is het forum wel een mooie inspiratiebron

Ik heb echt niets op met LOA, beperkende overtuigingen, en het sfeertje daaromheen. Vind het juist bij zo iemand als de Huismuts onwijs jammer dat ze haar succes met zo’n verhaal ‘verklaart’.

Zij is namelijk iemand (denk ik?) die niet met een gouden paplepel of kruiwagen is geboren en hard heeft gewerkt en risico’s heeft genomen om te bereiken wat ze nu heeft.

Des te jammerder dat ze dan over het hoofd ziet (naar buiten toe in ieder geval) dat er alsnog fijne randvoorwaarden waren waar ze zelf geen invloed op heeft (zoals voldoen aan het heersende schoonheidsideaal bijv., dat helpt wel geweldig in haar branche, en een goede gezondheid) én een dosis geluk.

Als iemand dat gewoon zou erkennen en benoemen zou ik het veel inspirerender en stoerder vinden. En juist ook meer open staan om te erkennen dat zij er dus óòk gewoon hard voor heeft gewerkt en dat dat natuurlijk ook helpt.

1 like

Die stomme graze snacks en merci. Sowieso is Merci echt zo afgezaagd om te geven.

5 likes

Maar wel lekker :see_no_evil:

9 likes

Haha o ik zit in een andere hoek influencers, heb Merci nog nooit langs zien komen.

Ik geef Merci altijd aan mezelf haha. Ik heb hier tijdens mijn laatste zwangerschap een zware craving voor gehad want toen kwam mn oma in week 10 met zo’n doos aanzetten. En toen dacht ik, oja dit bestáát, en toen heb ik echt elke week een bak leeggegeten, en nu wil ik nog steeds heel vaak merci eten :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

24 likes

Nu heb ik zin in Merci, echt in geen tien jaar gehad

9 likes

Wij hebben chronisch merci op de afdeling. Het achtervolgt me waar ik ook werk (zorg) ligt er altijd wel merci gekregen van een patiënt :joy:. Vind t wel lekker pik altijd de merci hazelnootjes eruit.

21 likes

Nu met moederdag zie ik het bij een aantal mommy’s dat je het kan customizen met een foto er op.
Ik wil gewoon de optie een merci doos te bestellen met alleen maar 1-2 soorten - dan zou ik weer merci willen. Mijn oma had een hekel aan marsepein, puur en mocca. Elke keer als ik op bezoek kwam dan lagen die zo heel zielig op het schoteltje in de hoop dat iemand het zou op eten, voor mijn gevoel jarenlang

20 likes