Mommybloggerstopic #6

Maar je gaat dus uit van 17 miljoen mensen die net zo redelijk denken als jij hier nu doet.

Ik heb dan denk ik een iets negatiever mensbeeld. Waarbij je in een pandemie meer gebaat bent bij super duidelijke regels met weinig individuele interpretatie ruimte.

Ik ga persoonlijk liever met z’n allen 3 weken in een échte lockdown dan in deze situatie waarin iedereen met iedereen in discussie is over de regels en Corona hier intussen garen bij spint. En de semi intelligente halve lockdown steeds weer verder opgerekt wordt.

5 likes

Ook @trivia ik snap wat jullie bedoelen (we zeggen eigenlijk hetzelfde), alleen geloof ik echt niet in de goedheid van deze mens. In het idee dat het gedrag voortkomt uit onduidelijkheid. Als je die norm nu nog niet voelt ligt dat m niet aan regels, maar aan dat je het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om het collectief boven jezelf te zetten in de grootste naoorlogse crisis die we ooit hebben gehad en hoogstwaarschijnlijk gaan meemaken. En ik zou het zonde vinden als het kleine beetje ruimte dat we nu nog hebben om bijvoorbeeld op afstand met 1 persoon een rondje te lopen wordt weggenomen omdat een groep egoïstische varkens niet met verantwoordelijkheid kan omgaan. Ook omdat ik vermoed dat de lange termijn schade van een complete lockdown veel groter is dan die van een harde mits men zich eraan houdt.

14 likes

Helemaal eens met dit. Ik vond haar een paar jaar geleden zo leuk, maar nu is het echt een karikatuur en gaat ze gewoon voor het grote geld.

En wat betreft een nachtje weg in een hotel en samen even weg van de kids en cocoonen, lijkt me prima. Gewoon onder de radar.

Maar dat geëtaleer en geflaneer overal. Roepen dat je langs diverse vrienden gaat. Niet doen, gewoon niet.

Influenza’s leven echt op een andere planeet, bah.

4 likes

Maar ik moet toch leuke content creëren voor mijn insta. Dus ik moét wel naar de markt en een masker op de foto is ook niet leuk sorry. Maar ik doe het allemaal voor mn volgers hoowwr !1!1!1!

/sarcasm

Wanneer is Willemijn eigenlijk uitgerekend? Ik ben haar een tijd terug, ik denk vlak na haar aankondiging, niet meer gaan volgen. Maar volgens mijn gevoel is dat dus alweer meer dan 9 maanden geleden :stuck_out_tongue_closed_eyes: De tijd vliegt voorbij deze pandemie. :sweat_smile:

Haha ik snap ook gewoon niet meer waar het gezond verstand van mensen is gebleven. Als de winkels dichtgaan omdat er te veel mensen door de stad lopen en Rutte al vanaf het begin zegt ‘de supermarkt is nu even geen uitje’ dan is 1+1 toch gewoon 2 en weet je toch ook wel dat je niet nu op de markt moet gaan struinen. En dit geldt voor bijna alle maatregelen. Het is echt niet zo moeilijk te begrijpen allemaal.

7 likes

Volgens mij postte ze laatst (ik herinner me begin deze week of vorige week) dat ze op de 34 of 36 weken zat. Weet het nket meer precies, dus echt veel heb je er niet aan, maar ze moet in ieder geval nog een paar weken!

2 likes

In other news, heeft iemand de vlog van Elis… ik bedoel Wouter gezien? Heb nog net niet geturfd, maar ik gok dat Wouter haar misschien twee zinnen laat uitpraten zonder er doorheen te blèren

8 likes

Één zin helaas

4 likes

Ja helemaal eens (behalve dat ik denk dat de onduidelijke regels wel degelijk bijdragen aan het gedoe). Dus onze gezamenlijke conclusie is dat mensen egoïstisch zijn en geen verantwoordelijkheid nemen.

Maar de vraag is dus vooral wat je doet ná die conclusie.

Toch de huidige vrijheden blijven hanteren ‘omdat het zo jammer is voor de mensen die wél verantwoordelijkheid nemen’ of strakkere regels voor iedereen. Volgens mij lopen onze meningen daarover uiteen.

Maar goed ik zal in dit topic niet meer verdergaan op deze discussie :innocent:

Misschien moet dit in het opbiecht topic maar ik vind die afwisseling vrouw/man in een vlog wel prettig. Irriteer me dus ook totaal niet aan Wouter. Het is een keer wat anders dan alleen maar het gedoe van een vrouw aanhoren.

10 likes

Maar dat staat hier, voor mij dan, los van. Prima dat hij af en toe filmt, dat kan ik doorskippen, maar constant dat opeisen van aandacht begint me zo te irriteren. Elise kan niet iets uitleggen of zeggen, of hij moet ook even wat zeggen, uitleggen wat Elise bedoelt terwijl ze nog midden in een verhaal zit of “toevallig” op de achtergrond iets roepen of voorbij lopen als ze filmt.
Ja, hij zit onwijs in m’n irritatiezone😂 Rant off

Edit: spelfoutje

4 likes

Het is weer één grote Wouter show.

2 likes

Volgens mij worden witte mannen al meer dan genoeg vertegenwoordigd in het medialandschap haha

20 likes

Volgens mij heb ik een andere vlog gezien dan iedereen hier, lol. Vond het redelijk 50/50 deze vlog? Ik denk dat Wouter deze vlog ook wat meer er in zit omdat Elise haar nek heeft verrekt?

1 like

10 februari is ze uitgerekend volgens mij. Ik dacht mij te herinneren dat ze op m’n verjaardag uitgerekend is

1 like

Daar kan ik je geen ongelijk in geven maar ik had het expliciet over "mommy"vlogs.

1 like

Very cool

12 likes

Nouja het lijkt me een vrij logisch gevolg als je zoekt op mommy-vlogs dat je dan content van vrouwen tegen komt? Moeders zijn meestal vrouw namelijk.

Wie zegt dat ik daar op zoek? Ik kijk al lang bijna geen vlogs meer. Alleen die van Elise blijf ik kijken omdat ze altijd samen is geweest met vita en nu vanwege de afwisseling met Wouter. Aangezien hier iedereen anti Wouter is en het daarom elke week over de Wouter show gaat, zei ik meteen al dat het vast in het opbiechttopic moest dat ik me niet aan hem erger. Ieder z’n ding.

1 like