Nooooo die tuin, die was dus gewoon echt helemaal prima van te voren?! Het dak van een gemiddelde flat ziet er beter uit. Ik zou mezelf al zien vallen over die tegels die zoveel hoger liggen als dat grind. Echt zo zonde, geen groen, dat water uit het zicht, geen fijne plek voor de kinderen en hond, slecht qua waterafvoer en hitte: waarom zou je zo een kapitaal uitgeven voor zoiets lelijk. Ik huil echt een beetje in m’n hart van die tuin.
En goede grote tegels zijn ook duur… duurder dan gras!
Je kan veel besparen op zelf de tegels er uit halen (of beter: je er op mp: gratis afhalen! Wel zelf er uit halen!)
En idem dito voor het witte zand: “gratis afhalen, zelf uitscheppen!”
Dat scheelt de hovenier veel werk.
Wat is dat voor materiaal waar de loungeset op staat? Het ziet eruit als van die platen die in de feesttent liggen op een braderie.
Of de vloer van een strandtent en vandaar de Ibiza sfeer?
Wij haha!
Wij hebben nu bijv nieuwbouw en gaan de tuin over een half jaar laten doen. En hebben zo’n partij gratis stenen ergens gehaald voor een paadje van de achterdeur maar de poort haha .
Echt er is altijd wel een gek voor te vinden
Kattengrit halen en daarmee vullen is goedkoper en oogt’t zelfde
Oei, wat lelijk. En grind is vreselijk qua onkruid. Ik had een klein stukje grind, de vorige bewoners hadden dit gedaan en ook van die anti-onkruidnetten er onder, maar daar kwam alles zo doorheen nadat het een tijdje lag. Ben nu met het gras een stuk minder tijd kwijt haha.
En vergeet ook de planten niet! Het is bijna hilarisch wat je allemaal aan tuinspullen kwijt raakt op marktplaats. Wij hebben er best leuk op verdiend: bamboeplanten (eerst kluit doormidden gehakt zodat we er meer hadden ), druif, paar staptegels, simpele 60x60 tegels, stukje hek, stukje schutting, enz. De meeste kopers kwamen nog van ver ook.
Onze hovenier kwam niet hele dagen, maar aldoor een paar uur, dus moeilijk te zeggen. Ik denk dat als hij had doorgewerkt hij er ruim een week mee bezig had geweest. Of iets langer want heb nog nooit zo’n Pietje precies gezien. Maar resultaat is wel dat alles er superstrak in ligt.
Mijn vader heeft afgelopen zomer ook saaie grijze tegels op zo’n Facebook weggeef hoek van ons dorp gezet en het was dezelfde middag nog opgehaald. Echt ideaal. Gratis doet valt goed haha.
Ho ho ho maar dit zijn wel ronde en zacht hoekige grint steentjes he. Dat rolt en speelt voor de kinders veel lekkerder dan een kunstgras. Mag best wat kosten
Heb t even gegoogled! Ik denk dat het er in een groene tuin al heel anders uit ziet ja.
Tja, mijn vriend en ik hebben in relatief meer geld dan tijd, zou ook veel uitbesteden. Waar huren mensen een schoonmaker in ipv zelf het huishouden doen? Omdat ze zich die luxe kunnen veroorloven.
Damn, de oude tuin was gewoon dikke prima. Met een opknapbeurt voor het gras en de haag was het gewoon goed geweest. En nu zo’n grijze bende waar geen kind of hond op kan spelen
Mwahh wel erg makeklijk gezegd. Als jij een behoorlijke tuin echt helemaal wil aanleggen, inclusief een lange schutting plaatsen, afgraven, ophogen, karren zand en grond afvoeren en halen… dat is niet in een zaterdagmiddag gefixt en andere koek dan een boom of struik planten. Ik zou daar ook veel liever een hovenier voor inhuren dan dat ik zelf 2 vakantieweken moet opofferen voor de tuin.
Bij onze nieuwbouwtuin (die eerst volledig afgegraven moest worden) hebben wij het grove werk ook door de hovenier laten doen. De planten en bomen krijg ik er zelf wel in (en ik vind het ook leuk, maar vele mensen niet) maar no way dat ik zelf dagen ga klooien met karren grond, zand en bestraten.
Goed aflaten lopen en je afschot/ afwatering regelen is best een secuur en ingewikkeld klusje vond ik zelf.
Wij zijn nu aan het uitrekenen of we het zelf willen doen. Maar voor het afgraven en storten en trillen moet je weer van alles huren, dan een tegelsnijder, een héle stevige aanhanger om tegels/klinkers/zand ergens te kopen. Het loopt best wel in de cijfers alleen al aan materiaal. En dan moet je dus nog weten wat je doet qua afschot. En de tijd hebben, en als je 60x60 of groter neemt aan tegels moet je fysiek ook nog de kracht hebben, want die dingen zijn zooo zwaar…
- je moet er tijd voor en zin in hebben
Ja of desnoods een lap kunstgras erin als je dat gras maaien dan zo vervelend vindt. Nee die tuin snap ik echt niet, met zo’n grote grintbak maar je je tuin toch gewoon onbruikbaar? Als je dan toch voor een onderhoudsarme tuin gaat zou ik een stuk tegels doen, stuk kunstgras en dan aan de zijkant perken met onderhoudsarme begroeiing (struiken, klimop etc) of evt grint. Al denk ik dat grint uiteindelijk nog meer onderhoud vergt door onkruid wat heel erg opvalt. Als er wat onkruid tussen de struiken staat valt dat niet zo op. Dat ze het water wil afschermen snap ik met kleine kinderen, maar waarom met zo’n hoge schutting en niet een wat lager hekje?
Dat gekrijs inderdaad!! Echt verschrikkelijk, valt me ook wel vaker op bij haar dat dat kind vet loopt te drammen of kut zit te doen. En dat zij dan met zon suikerzoete stem zegt: oooh kleine ondeugd!!!
Ah wauw heel mooi hoe eerlijk ze zijn. En ze zijn ook zo lief allemaal voor elkaar! Vind het ook heel mooi om deze kanten belicht te zien, en niet, ja we wilden een baby dus nu zijn we een grote happy family en alles is goed en mooi.
En Nina is sowieso heel fijn om naar te luisteren!