Lol ja, alsof de elite geen andere plannen heeft dan fucking mondkapjes
Iemand zei het hierboven geloof ik ook al maar het valt me zo op dat Tien alles in de ik-vorm zegt als het over het huis gaat. Ik wil andere frontjes, ik wil een andere kleur muur, ik ga daar nog planten doen en bomen achter de schutting etc etc. Alsof haar man er helemaal niet bij betrokken is verder.
Dit is toch oud?
Klopt, oktober
Er is ook niks mis met vmbo doen maar sommige ouders vinden dat toch heeeeel erg
Ze wil juist dat haar kind al die ondersteuning niet krijgt, dus geen testjes, geen leerschema, geen aandacht voor cijfers halen. Het moet organisch gaan en gericht op de wensen van het kind.
Ik snap die vergelijking ook totaal niet. Met een VVE programma zorg je er juist voor dat je kind met een mindere/geen achterstand naar het basisonderwijs kunt laten gaan en daar dus lekker ‘kind kan zijn’ en met de rest mee kan.
Dit toevallig deze week geluisterd, heb me echt enorm geërgerd, maar ik moest het toch afluisteren om de een of andere reden.
Wat vond jij ervan?
Doordat ze zo tegen die VVE lijkt denk ik dat haar peuter hier mss voor in aanmerking kwam? Of dat haar crèche wou dat haar peuter zo’n traject volgde.
Zoals jij het beschrijft zie ik er ook niets mis mee.
VVE is juist zo’n ontzettend goed initiatief vind ik. Het wordt bijv. ook vaker ingezet bij kinderen van niet Nederlandse ouders (die geen Nederlands spreken) zodat ze niet met een taalachterstand aan het basisonderwijs beginnen. Juist om meer kansenongelijkheid te verminderen.
Persoonlijk zou ik niet speculeren over wat er wel of niet met een kind aan de hand is. Dat kind heeft er ook niet om gevraagd om op internet te staan zeg maar 
Haha ik werd vanochtend wakker, las de discussie, zuchtte en besloot dat ik te lui was om er kritisch op in te gaan. Chill dat jij het doet. Ik ben niet graag kamp Martine en heb ook de neiging om te denken: jij zeikerd, maar het is echt niet heel raar om als ouder te fronzen bij de manier waarop wij bij peuters al spreken in termen als achterstand, ontwikkeling etc.
Als je denkt dat iets als een VVE kansenongelijkheid vermindert… kansenongelijkheid is een VEEL groter probleem dan hoe snel kinderen kleuren kunnen onthouden en woordjes kunnen leren.
Corona
Ik snap ook echt niet de beredenering hierachter. De overheid wil volledige controle over ons? Ok. Waarom zouden ze dat willen? Zodat ze één groot leger kunnen vormen ofzo? Alles en iedereen naar hun hand kunnen zetten, en dan? De samenleving uitmoorden? Sorry ik heb me nooit echt verdiept in wat de wappies zeggen dus weet niet wat ze zeggen dat de grand scheme zou zijn, maar ik kan me er gewoon zo niks bij voorstellen. Net alsof Rutte en de Jonge niet gewoon ‘s avonds op de bank in hun joggingbroek shownieuws zitten te kijken. Nee, ze smeden snode plannetjes om de wereld te veroveren mwuwhahaha! En stap 1 is iedereen mondkapjes laten dragen!
Helemaal omdat het in Tokio vrij normaal is om een mondkapje te dragen als je ziek bent, of gewoon geen zin hebt om je hoofd te laten zien.
Vind het wel bizar dat Tien de regering nu (oke, in oktober) vergelijkt met haar sekte-ervaring (die ervaring wil ik trouwens niet bagatelliseren hoor), i.p.v. de viruswappies. Snap echt niet hoe die connecties gemaakt worden in die koppies.
Ik denk persoonlijk dat het wel een (klein beetje) kan helpen met het verkleinen van verschillen. Tijdens mijn werk in het onderwijs zie ik dat de kinderen die (al vroeg) thuis meer hulp krijgen van bv ouders makkelijker meekomen en eventuele achterstanden (stom woord) sneller wegwerken. Sommige ouders vinden het lastig (om verschillende redenen) om hun kind dingen aan te bieden, die andere ouders wel aanbieden. Daardoor ontstaan er al op jonge leeftijd verschillen. Door deze kinderen al vroeg ook die extra hulp te bieden, verklein je de kans dat ze ‘met een achterstand’ hun school beginnen. Werkt het voor ieder kind? Vast niet. Sommige kinderen hebben nou eenmaal meer moeite met dingen en dat is oké. Niet ieder kind hoeft naar de havo. En is er meer nodig om kansongelijkheid tegen te gaan? Absoluut. Maar ik denk dat dit al een mooi(e) (klein) stap(je) in de goede richting is.
Echter vind ik ook wel dat kinderen vooral in de lagere klassen gewoon kind moeten zijn. Toetsen, prima. Maar wel op een speelse manier zodat het kind er zo min mogelijk van merkt en gewoon lekker kan spelen. Daar leer je immers ook erg veel van.
Zeker! Maar omdat ze eruit is gestapt en er hele slechte ervaringen mee heeft gehad, zou je toch juist denken dat ze niet weer in zo’n situatie zou belanden.
Is het werkelijk zo dat kinderen tegenwoordig meer moeten op de basisschool?
Dat kan best hoor, ik weet het ook niet.
Ik kan me voorstellen dat het als ouder zo lijkt dat je kind veel meer moet dan jij vroeger op de basisschool, maar heeft dit niet ook te maken met het feit dat je dingen uit je eigen kindertijd vergeet? Of dat de school alles op een speelse manier benaderde waardoor het je als kind niet opviel dat je bezig was met extra leerondersteuning enzo?
Ik heb het ook een paar keer op een rustige toon gevraagd maar het enige wat je als antwoord krijgt is dat ZE willen ons in de macht krijgen. Ik denk dat de meeste wappies zelf ook niet weten wie ZE is.
Een man die van de zomer op een terras tegen mij en een vriendin zijn verhaal begon te doen had het over ZE, de crypto mensen en een warrig verhaal over een volk dat vlak bij rusland woont. En ook dit was op het oog een dood normale man met een normale baan en de mensen met wie hij was zaten ook zo
Die waren allang blij dat hij het tegen ons aan hield.
Ik vind ook zeer zeker dat daar wat aan moet veranderen. Dankjewel dat je dit aankaart. Ik ben zelf geen leerkracht, maar ik wil hier in mijn werk wel zeker nog extra op letten. Ook in ontwikkeling mag er absoluut geen onderscheid gemaakt worden.
Daarnaast denk ik dat ouders (elke ouder, maakt niet uit welke achtergrond) beter voorgelicht moeten worden over de ontwikkeling van een kind. Zo kwam ik eens een baby tegen die ook nog niet ‘zo ver’ was als leeftijdsgenoten. Reden was dat moeder dacht dat een baby geen speelgoed nodig had, want baby’s konden toch niet spelen? Ik schrok daar best van die ontwetendheid. Kinderen moeten zich zeker op een eigen tempo ontwikkelen en ik ben persoonlijk niet zo van de strakke normen wanneer een kind wat moet kunnen, maar vind het wel erg zonde als er niks wordt aangeboden aan een kind. Veel mensen weten ook niet dat voorlezen niet vroeg genoeg kan beginnen etc. Ik denk dat als ouders hierin voorgelicht worden, dat het ook al een positief effect heeft. Maargoed dat is mijn eigen mening (mede vanuit ervaringen en opleiding).