Mommybloggerstopic #6

Wij wonen inderdaad in Amsterdam en met 11 maanden werd er naar zijn ‘taalvaardigheid’ gevraagd.
Ik schrok daar nogal van want mijn zoon zei alleen maar ‘tuut’.
Maar achteraf denk ik ook echt: Seriously!? :joy:

37 likes

Tuur en Anne Merel krijgen een:

meisje!

6 likes

Op die leeftijd doen ze toch sowieso nog niets anders als poepen, kotsen, krijsen en tuut zeggen?

1 like

Mijn zoontje zit op een kdv waar ze niet aan VVE doen. Ze moeten namelijk dan aan ontzettend veel eisen voldoen en de kinderen moeten dan echt heel erg veel. Ze doen natuurlijk ook daar wel dingen die goed zijn voor de ontwikkeling.
Dit past erg bij mij. Ze moeten al zo veel !

Maar voor kinderen die een achterstand hebben is het natuurlijk goed. Hier is het zo als je kindje met 2 jaar weinig praat is het advies 4 dagdelen naar een peuterspeelzaal. Door de Corona sturen ze nu alleen veel sneller kinderen er naar toe wat soms wel wat overdreven is.
Ik zelf zou altijd beginnen met twee dagdelen omdat het anders meteen zo veel word.

Overigens zie ik heel veel kindjes die met 2 jaar weinig praten en dan komt het echt wel.

Wat is het verschil tussen kinderopvang en peuterspeelzaal?

Kinderopvang is 0 tot 4 jaar en een peuterspeelzaal vanaf 2 jaar.

2 likes

Kinderopvang is 0-4 en hele dag, peuterspeelzaal is vanaf 2,5 uit mn hoofd en zijn dagdelen, dus vaak gaan kinderen dan 2 ochtenden ofzo. Peuterspeelzaal is ook dicht in de schoolvakanties, kinderopvang niet.

Edit: Oh en peuterspeelzaal is wat schoolser, volgen vaker een programma als VVE bijvoorbeeld.

2 likes

Ben weer zo gelukkig dat ik geen kinderen heb.

Wat een gedoe allemaal.

28 likes

Serena liet in haar stories een IG-account ‘lockdown moeders’ zien. En het leek mij wel een fijn account om wat tips te krijgen of inderdaad een hart onder de riem.
En toen kwam deze story bij dat account… Never mind. :woman_facepalming:t2:

15 likes

:woman_facepalming:t3:

1 like

:woman_facepalming:t3: :woman_facepalming:t3: :woman_facepalming:t3:

1 like

Michelle Bollen (bijzonderkleinwonder) is maandagavond bevallen van een dochtertje! Haar naam is Olivia Lina

24 likes

Is echt tijd dat de beroepsregisters mensen die hun titels misbruiken gaan schrappen.

25 likes

Haha ik heb ze wel (nouja 1 in buik) maar ik snap jou zo goed.

Ik snap ook echt dat “ze moeten al zoveel” niet. Het is toch gewoon fijn als kinderen dingen leren en je mag er in 2021 toch echt wel vanuit gaan dat dat spelenderwijs gebeurd. Of zouden ze nog steeds een tik op hun vingers krijgen als ze een woordje verkeerd uitspreken?
Wij ouders zien echt veel problemen die kinderen helemaal niet zien.

4 likes

Michelle Bollen is bevallen afgelopen maandag. Olivia Lina

Wordt 3 berichten boven je gezegd…

3 likes

Edit: laat maar

ik gaf je een like.

en toen bedacht ik mij, oh shit ik heb een baby.

12 likes

Martine houdt sowieso niet zo van nee zeggen. Is ook vet vermoeiend. (Destijds had ze het dressoir volgepakt om te voorkomen dat M.aik daar boven op zou klimmen.)
Ik denk dan altijd: van liefde èn grenzen, krijg je mooie mensen. :innocent:

10 likes

Misschien denkt Martine wel: dankzij mijn volgestouwde dressoir, heb ik het niet zo zwaar.

Zo kunnen we natuurlijk altijd wel wat bedenken.

5 likes