Mommybloggerstopic #6

Volgens mij heeft ze te maken gehad met heftig pestgedrag / bedreiging via social media en probeert op deze manier dat zo goed en zo kwaad als het gaat buiten de deur te houden. Ze heeft daar wel eens iets kort over gedeeld.

1 like

Ach ik snap het best, ik ben zelf niet actief en lurk alleen maar. Het is aan haar om te bepalen of ik haar stories mag zien of niet. Wel jammer voor Kapten en sons dat ik nu niet meer geinfluenced kan worden door haar.

Alweer een nieuwe bank?

Oké meid.

Ik kende Michelle nog niet, maar haar gezin ziet er wel heel gelukkig uit op haar instagram en vind haar kleding tijdens haar zwangerschap leuk en mooi bij haar staan.

6 likes

Jezus ja. Je hebt net een kind op de wereld gezet, dan mag je je wat mij betreft laten ‘verslonzen’ :face_with_raised_eyebrow:

16 likes

Ik vind haar zonder make-up ook mooi, maar dit is geen likje mascara make-up hoor :sweat_smile: dit is zoals ik naar een feestje ga haha! Maar dat moet zij natuurlijk lekker zelf weten. Haar bevallingen zijn volgens mij wel jaloersmakend en nav haar stories was deze de ‘mooiste’ van de drie. Volgens mij bevalt zij in een paar uur. Dan zit mijn make-up ook nog goed. Beter dan na 20 uur bikkelen. Nogmaals: geef mij dan maar die van haar, maar dat hebben we niet voor het zeggen.

2 likes

Gaat ook niet alleen om je bevallingen hoor. Sommige vrouwen voelen zich er na gewoon prima. En andere liggen de hele kraamweek op bed. Maakt toch ook niet uit?

1 like

Nou laten we allemaal even vertellen hoe we onze kraamweek zijn doorgekomen.

28 likes

:fire:

heb je nog gal te spuwen over andere kraamvrouwen?

Nee, jij?

Alsjeblieft niet. Het enige waar ik mij over verbaas is de hele ‘dit zieltje heeft jou gekozen’ kwestie en dat volgers denken te weten wat voor thuis het ergens is omdat ze toevallig worden doodgegooid met beeldmateriaal van iemand en z’n moeder. Influencers kiezen wat wij van hen zien en creĂ«eren daarmee vaak een onrealistisch (perfect) beeld. Een ziel kiest niet waar hij of zij wordt geboren want dan zou het een stuk rustiger zijn in o.a. Jemen en heel veel andere landen. Tenzij er zieltjes zijn die kicken op hongersnood en oorlog? :roll_eyes:

10 likes

Zeker maar ook prima make-up doen als je je daar prettig/fijn bij voelt&zin in hebt. Snap het commentaar niet zo goed; laat haar lekker doen wat ze wilt nu ze net een baby op de wereld heeft gezet. Dat we elkaar als vrouwen maar iets meer in onze waarden mogen laten i.p.v. bekritiseren.

5 likes

Wat leuk dat Michelle is bevallen! Maandagavond ook al, wel lekker dat ze het eerst een paar dagen voor zichzelf heeft gehouden. Ze heeft ook nog wel gepost op insta sinds die tijd, twee foto’s nog met buik terwijl ze intussen dus gewoon al bevallen was. Had overigens de naam goed geraden, echt grappig. Denk dat Lina een vernoeming naar haar moeder is?

Het ziet er bij haar wel echt uit alsof ze zo’n bevalling even in een avondje tussen neus en lippen door doet zeg. Vind het eigenlijk wel prettig ter afwisseling van alle horrorstories, dat het dus ook zo kan gaan. Toch wel fijn om te zien als iemand die ooit nog hoopt te bevallen.

11 likes

Maar zo hard is het commentaar toch ook weer niet? Ik lees vooral verbazing en misschien een beetje jaloezie. Zo is het bij mij in ieder geval. Niemand zegt toch dat het belachelijk is dat zij zich opmaakt na de bevalling, het is meer dat het zo ver afstaat van hoe het bij veel anderen gaat.

Dat zij vlak na een bevalling er nog zo goed uit ziet/tijd en energie heeft om zich om te maken, alleen maar good for her.

Dit is dan even los van die ene opmerking dat ze te hard haar best zou doen om een onrealistisch perfect beeld te geven. Verder lees ik geen ‘keihard afvallen’

4 likes

Misschien toch een beetje het voordeel van een jonge leeftijd?

Ik heb een zus en nichtje die voor hun 30e hun 3e kind op de wereld hebben gezet. 1e kind rond 23/24.

Waren echt best makkelijke bevallingen en die nachten konden ze ook prima aan. Net als ik toen ik op m’n 23e nog de feestjes afging moehaha.

Beetje anekdotisch bewijs en ook wel iets waar vast een hoop over te zeggen is maar jong bevallen heeft lichamelijk gezien best wel wat voordelen.

3 likes

Volgens mij valt dat wel mee, los van die ene opmerking (zie mijn edit). Welke gemene steken zie jij nog meer dan? Als ik voor mezelf mag spreken wilde ik haar iig niet belachelijk maken en heb ik er juist wel bewondering voor, omdat mij het no way was gelukt er zo uit te zien na de bevalling (hell ook op een normale dag niet maar oké :sweat_smile:)

En @anon55062966 zou best kunnen dat leeftijd ook wel scheelt! Dat je begin/midden twintig toch wat minder slecht gaat op gebroken nachten dan als dertiger :sweat_smile:

1 like

Die laatste opmerking gaat niet eens alleen over de make up na de bevalling maar over haar hele feed en alles wat er in de teksten staat.

“Magische bevalling” vond ik ook een mooie.

Welk commentaar? Ik heb echt helemaal niemand gezien die vervelend of bekritiserend is. Alleen verbaasd dat het iemand lukt er zo uit te zien na de bevalling. Dat noem ik geen kritiek

Ik vind uitspraken als ‘ze probeert echt onrealistisch perfect te zijn’ e.d. wel commentaar. En onder ‘verbazing’ en de manier waarop het gebracht wordt, vind ik ook een ondertoon merkbaar om met een eigen verhaal het ‘‘tegendeel’’ te willen bewijzen. Ik snap gewoon niet zo goed waarom er altijd kritiek komt op andere vrouwen. Live and let live.

4 likes