Mommybloggerstopic #6

Yuca, ja ik denk wel meteen aan de plant, vind het niet heeel storend maar zou het zelf niet kiezen nee.

Maar…Sinds wanneer dragen al die pasgeboren baby’s kraagjes?

Zag het indertijd bij Annic ( goh) en nu bij zowel de vers-van -de- pers baby’s van Michelle en Marlieke… dat lijkt mij nou zo niet comfortabel voor zo’n kind, de hele tijd zo’n kriebelende kraag in je nek.
Die van mij moet het maar doen met simpele katoenen rechttoe-rechtaan rompers van de Hema, in het ergste geval ook nog tweedehandsjes van de oudste.

Nu heb ik van die haarbanden bij pasgeboren ( voornamelijk) haarloze baby’s ook nooit wat gesnapt, of van die tulbanden die je nu ziet, dus zal ik dit ook weer niet begrijpen. Vind het in beide gevallen gewoon zielig, zit toch voor geen meter.

9 likes

image

7 likes

Waarom zo gemeen

1 like

Omdat we hier keuzes van moeders gaan lopen afkraken. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: hou daar mee op. Ook over Mas in het andere topic.

3 likes

maar dit is toch geen afkraken? @anon89918470 zegt alleen dat ze denkt dat het niet comfortabel is voor de baby en de trends niet begrijpt. mijns inziens kraakt ze niet de keuze van de moeder af.

13 likes

Dit is toch precies de reden waarom je een box koopt

37 likes

Ze vindt het zielig voor de kinderen. Vind ik nogal onaardig om te zeggen over andermans moederschap.

1 like

Na het woord maandverband dacht ik bij het woord box aan het kraampakket en ik vroeg me al af waarom je een baby in een kartonnen doos zou leggen?

9 likes

Die kraagjes zitten toch gewoon aan de buitenkant/voorkant van de romper genaaid en over het shirtje heen. Denk niet dat jullie je nou zo’n zorgen moeten maken dat de baby daar last van heeft.

17 likes

Geloof me als een baby iets oncomfortabel vindt gaat hij/zij huilen. Zodra ik een haarbandje om deed, ging m’n dochter huilen. Dus direct mee gestopt. Ik kon het iig gelijk merken en linken. Hetzelfde met een mutsje. En nu is ze bijna 16 maand en trekt ze het meteen af. Dus geen haarbandje / bandana / mutsje hier :sweat_smile:

5 likes

Als je met álle commentaar/discussie steeds zoveel moeite hebt @tessel , zit je misschien in een verkeerd topic.
Of überhaupt een forum.

Jij ziet álles als “gemeen” commentaar terwijl dat toch echt best wel wat meevalt als je t mij vraagt.

11 likes

Ik vind zeker niet al het commentaar hier te ver gaan. Vind dat er hier, op dit topic, vaak interessante discussies worden gevoerd. Maar zodra het om keuzes gaat die de mommybloggers maken als moeders, gaat het me inderdaad vaak te ver. Daar lever ik dan commentaar op. Je hoeft er niets mee te doen.

8 likes

Het ging hier trouwens toch over bakfietsenspon?

Ik zie nu bij meerdere mensen bakfietsspon van cube.bi.kes ofzo.

Daar zal die bakfiets van Wil straks wel vandaan komen :rofl::rofl:

9 likes

Imo legt @tessel op elk slakje zout wat betreft commentaar.

1 like

Wow ja, dit heb ik dus van mezelf als baby! Weet nog heel goed hoe awkward en vervelend ik het vond toen ik ouder werd en het aan andere werd laten zien. Daar ging het dan nog over vriendinnetjes en familie(vrienden), laat staan dat dat met toen duizenden volgens wordt gedeeld…

1 like

Ja hoor, geen probleem.

Bovendien zit ik hier al niet eens meer zo anoniem.

Oh ja ik zou een Annic bijv. recht in haar gezicht een vals kreng durven noemen.

En tegen een Sanny zou ik zonder blikken of blozen zeggen dat “LOA” privileged bullshit is.

Etc.

Eigenlijk altijd als ik iets van influencers belachelijk vind (vrij vaak) en ik dat hier post zou ik dat net zo makkelijk in hun gezicht durven zeggen. Zit niet anoniem op het forum om “veilig” te “bitchen” maar omdat ik mijn eigen persoon voor mezelf wil houden.

12 likes

Maar zou je als je tegen ze praat over kraagjes en haarbanden niet denken ‘goh, waar bemoei ik me eigenlijk mee?’.

6 likes

Ohhh wat een irritainment in de vlog van Sanny; die vriendin ook met boerderij én huis in Amsterdam. Ja echt heeeeel verfrissend voor je relatie. Ja ook echt haalbaar voor de meeste mensen in Nederland.:see_no_evil:

16 likes

En lekker voor het woningtekort. Twee huizen bezet houden ipv 1 voor de momenten dat je je partner ff zat bent.

10 likes