Mommybloggerstopic #6

Ik kan me niet voorstellen dat ze geen gebruik zou maken van in ieder geval betaald zwangerschapsverlof

2 likes

Ik had eerst willen typen iets gemeens over de kinderopvang en daarna heb ik het verkeerd weggehaald waar de zin krom leek :stuck_out_tongue:

Elise die het over een plateau heeft, Wouter die zegt: Plato, dat is toch een filosoof? Elise reageert er niet op en het gesprek gaat verder. Maar later komt Wouter er toch weer even op terug om toch even z’n gelijk te halen. Slimme gast hoor, jeetje

12 likes

Ik heb het idee dat al die figuren zoals Martine in feite egocentrische, hypocriete mensen zijn met narcistische trekjes. Alles draait zo om wat Martine wil en hoe ze het wil, als het haar maar goed uitkomt.

35 likes

Ze is echt een beetje van de rails af. Het is geen “humor”.
Het is een domme opmerking.
Dat is het is sowieso altijd al, maar nu al helemaal.

Echt niemand staat te juichen van belasting betalen.
Maar zonder dat belastinggeld had het halve land nu naar de getver geweest. (looking at you, America…)
Al die potjes met steunfondsen komen niet uit de lucht donderen.

13 likes

Het is toch ook zo dat hoe meer belasting/btw je moet betalen, hoe beter je verdiend? Ik denk dat niemand belasting betalen leuk vind, maar zoals hierboven ook is gezegd; we kunnen eigenlijk niet zonder dus so be it. Maar hoe meer je moet betalen, hoe meer je verdiend, dus wees blij dat je zoveel mag afdragen

5 likes

Hè??? Die trien snapt ook niks van hoe belasting werkt hè?

Hahaaa slaat ze dan ook de kinderbijslag af? Of houd ze dan wel de hand op.

7 likes

Had ik ook gedaan inderdaad, ze reageerde heel defensief. Denk dat ze meer van dit soort berichten heeft gehad :see_no_evil: Het was sarcasme en we moesten wat meer humor hebben in deze tijd :roll_eyes:

2 likes

Wie gaat de leraren vertellen dat ze geen salaris meer krijgen omdat de scholen toch dicht zijn?

Misschien moet Tien naar Amerika gaan emigreren, daar kennen ze het begrip solidariteit nog niet zo en hoeft Tien ook niet voor andermans zorgkosten te betalen. En vindt ze het wel fijn dat wij collectief haar bevallingen, kraamzorg etc hebben gefinancierd? Want daar heeft ze maar een fractie zelf voor betaald.

34 likes

Ooh ja want de leerkrachten hoeven ook opeens niet meer gewoon betaald te worden. Snap dat digitaal onderwijs niet ideaal is, maar volgens mij zou iedereen corona zo inruilen en gewoon weer aan de slag te gaan.

Brug, HOE WEINIG sympathie heb je met de wereld dat je als zzper durft te klagen dat je q4 veel (of Ăźberhaupt) belasting moet betalen. Waarbij zoveel mensen nu strugglen om rond te komen of afhankelijk zijn van staatsteun. Gatver

5 likes

De :dizzy: spirituele jetset :dizzy:

9 likes

Je voelt je bij voorbaat al bevoorrecht en ‘uitverkoren’ als je denkt dat je met positieve gedachten en hulp van de cosmos alles wel red. Totaal geen besef van realiteit. Al die mensen die in landen wonen en dood liggen te gaan van de honger en ellende zijn natuurlijk niet positief genoeg. En als je een ongeluk of kanker krijgt dan is dat het lot van het universum?

Het doet me echt denken aan mensen die denken dat als je elke dag bid je problemen opgelost worden, ook zo’n onverantwoordelijke en egocentrische houding.

4 likes

Oh ik heb ook ruzie met haar gehad en ze riep nog tering enz maar ben geblok

Ze zei ook dat “blijkbaar de hele wereld PMS heeft”

10 likes

Ooh die tandjes van de tweeling van Elise, echt zo schattig

Ik heb ook gereageerd op haar story, vond het echt ongepast en met name die hashtag. Kreeg ook terug dat ik het niet zo serieus moest nemen en dat humor ook belangrijk is in crisistijden… echt een wereldvreemd mens is het geworden

5 likes

Vraag me af wat Wil van dit soort dingen vindt. Zij houdt haar mening meer voor zich lijkt het. Of minder van die “heftige” dingen

5 likes

Die story van Tien is nu ook weg? Of stond ie er al langer dan 24 uur?

Zij volgt iig wel van die wappie-accounts dus ik denk dat zij het er (deels) wel mee eens is, maar beter door heeft dat dat onsympathiek overkomt.

5 likes

Was best van ff geleden, kan wel van gisteravond zijn geweest.